Säälittää kotihoidetut lapset!

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ihan vaan toisen ketjun innoittamana ja tasapuolisuuden vuoksi...

Että on se järkkyä, kun mammat "hoitavat" lapsiaan kotona, vaikkei pätkääkään kiinnosta. Lapset eivät ulkoile, syövät eineksiä, katsovat telkkaria. Samaa p:tä päivät pitkät. Säälittää nää pikkuiset elämänalut niin, eivät saa kavereita, roikkuvat vaan helmoissa eivätkä sopeudu kouluunkaan, kun eivät selviä ryhmässä. Mitäs vielä, niin sitten aikuisina nekin vaan ovat yhteiskunnan elätettäviä, kun ovat sellaisen mallin kotoaan saaneet.

Nih.
:LOL: Oikeastaan tämä oli aika hauska aloitus.

Sen verran kommentoin tota yhteiskunnanelätettävänä olemista, että meillä mies maksaa aika paljon enemmän veroja kuukaudessa kuin mitä mä saan kotihoidontukea, että hyvä että saadaan edes jotain takaisin... ;)
 
Kotiäiti vielä kolme viikkoa
Tiedän kyllä, mikä ero milläkin tutkinnolla on. On sinun asiasi, miten arvostat ihmisten ammatteja. Mielipiteesi on kyllä harvinaisen selvä.
Vaikka olen ylemmän korkeakoulututkinnon suorittanut ja minulla on koulutustani vastaava työ, en koe olevani ylempiarvoinen ihmisenä, enkä arvioi ihmisen arvoa hänen ammattinsa perusteella.
Mielestäni sinulla on asennevamma ja ihan lopuksi valaise minut nyt omalla koulutuksellasi ja onko sinulla sitä muualla kuin täällä nettipalstoilla?
 
ihmettelen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja eikö teillä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miten te työssäkäyvät äidit jaksatte hoitaa lapsenne vielä työpäivän jälkeen? tai antaa virikkeitä..vai saavatko teidän lapsenne hoidossa tarpeeksi etteivät kotona iltapäivällä tarvi mitään? ettekö ole väsyneitä kun pääsette töistä ja pitää heti hakea lapsi hoidosta
Monella on varmasti mies jakamassa arkea ja olemassa toinen vanhempi. Ei kai kukaan nyt yksin noita asioita hoida, kummallinen ajatuskin olisi se. Ainakin mulle.
kyllä mutta jos mies on esimerkiksi iltaan asti töissä.. ja uskon että silti monessa perheessä jää enemmän äidin vastuulle..
Ehkä, mut meillä ei ainakaan. En olisi suostunut lasta edes hankkimaan jos en olisi saanut lupausta tasapuolisesta vanhemmuudesta. Mä en ymmärrä, miten joku voi olla sellaisessa suhteessa, että suostuu ottamaan vastuulleen suurimman osan hoidosta, ja miten teillä on sellaisia miehiä, jotka sälyttävät enemmän teidän vastuulle.

Mies voi ottaa hieman vapaata, jotta pääsee joskus aiemmin töistä. Otanahan mäkin vapaata välillä, jotta homma toimii tasapuolisesti. Sitä ei päästetä kerääntymään toisen harteille. Muu ei kävisi päinsä näin normaalitilanteessa. Hommat hoidetaan tasan ja kumpikaan ei pääse väsymään tai joudu tilanteeseen, jossa kokee joutuvansa luopumana kohtuuttomasti tai olevansa ylikuormitettu. Tasapuolinen työnjako mahdollistaa jaksamisen ja muunkin elämän ja työnteon.
 
näinon
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti vielä kolme viikkoa:
Tiedän kyllä, mikä ero milläkin tutkinnolla on. On sinun asiasi, miten arvostat ihmisten ammatteja. Mielipiteesi on kyllä harvinaisen selvä.
Vaikka olen ylemmän korkeakoulututkinnon suorittanut ja minulla on koulutustani vastaava työ, en koe olevani ylempiarvoinen ihmisenä, enkä arvioi ihmisen arvoa hänen ammattinsa perusteella.
Mielestäni sinulla on asennevamma ja ihan lopuksi valaise minut nyt omalla koulutuksellasi ja onko sinulla sitä muualla kuin täällä nettipalstoilla?
Eiih, anteeksi, kun mä en saanut nyt pointtiani menemään perille. Unohda.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ihan vaan toisen ketjun innoittamana ja tasapuolisuuden vuoksi...

Että on se järkkyä, kun mammat "hoitavat" lapsiaan kotona, vaikkei pätkääkään kiinnosta. Lapset eivät ulkoile, syövät eineksiä, katsovat telkkaria. Samaa p:tä päivät pitkät. Säälittää nää pikkuiset elämänalut niin, eivät saa kavereita, roikkuvat vaan helmoissa eivätkä sopeudu kouluunkaan, kun eivät selviä ryhmässä. Mitäs vielä, niin sitten aikuisina nekin vaan ovat yhteiskunnan elätettäviä, kun ovat sellaisen mallin kotoaan saaneet.

Nih.
:LOL: Oikeastaan tämä oli aika hauska aloitus.

Sen verran kommentoin tota yhteiskunnanelätettävänä olemista, että meillä mies maksaa aika paljon enemmän veroja kuukaudessa kuin mitä mä saan kotihoidontukea, että hyvä että saadaan edes jotain takaisin... ;)
Ja te ette tietenkään käytä mitään yhteiskunnan palveluita, esim. tieverkostoa? Kyllä on niin naiivia porukkaa täällä ettei tosikaan.
 
Kotiäiti vielä kolme viikkoa
Alkuperäinen kirjoittaja näinon:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti vielä kolme viikkoa:
Tiedän kyllä, mikä ero milläkin tutkinnolla on. On sinun asiasi, miten arvostat ihmisten ammatteja. Mielipiteesi on kyllä harvinaisen selvä.
Vaikka olen ylemmän korkeakoulututkinnon suorittanut ja minulla on koulutustani vastaava työ, en koe olevani ylempiarvoinen ihmisenä, enkä arvioi ihmisen arvoa hänen ammattinsa perusteella.
Mielestäni sinulla on asennevamma ja ihan lopuksi valaise minut nyt omalla koulutuksellasi ja onko sinulla sitä muualla kuin täällä nettipalstoilla?
Eiih, anteeksi, kun mä en saanut nyt pointtiani menemään perille. Unohda.
Hieno perääntyminen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja eikö teillä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miten te työssäkäyvät äidit jaksatte hoitaa lapsenne vielä työpäivän jälkeen? tai antaa virikkeitä..vai saavatko teidän lapsenne hoidossa tarpeeksi etteivät kotona iltapäivällä tarvi mitään? ettekö ole väsyneitä kun pääsette töistä ja pitää heti hakea lapsi hoidosta
Monella on varmasti mies jakamassa arkea ja olemassa toinen vanhempi. Ei kai kukaan nyt yksin noita asioita hoida, kummallinen ajatuskin olisi se. Ainakin mulle.
kyllä mutta jos mies on esimerkiksi iltaan asti töissä.. ja uskon että silti monessa perheessä jää enemmän äidin vastuulle..
Ehkä, mut meillä ei ainakaan. En olisi suostunut lasta edes hankkimaan jos en olisi saanut lupausta tasapuolisesta vanhemmuudesta. Mä en ymmärrä, miten joku voi olla sellaisessa suhteessa, että suostuu ottamaan vastuulleen suurimman osan hoidosta, ja miten teillä on sellaisia miehiä, jotka sälyttävät enemmän teidän vastuulle.

Mies voi ottaa hieman vapaata, jotta pääsee joskus aiemmin töistä. Otanahan mäkin vapaata välillä, jotta homma toimii tasapuolisesti. Sitä ei päästetä kerääntymään toisen harteille. Muu ei kävisi päinsä näin normaalitilanteessa. Hommat hoidetaan tasan ja kumpikaan ei pääse väsymään tai joudu tilanteeseen, jossa kokee joutuvansa luopumana kohtuuttomasti tai olevansa ylikuormitettu. Tasapuolinen työnjako mahdollistaa jaksamisen ja muunkin elämän ja työnteon.
Tuo kuulostaa siltä että homma toimii teillä, onnea siiitä! kaikilla se ei toimi.Enkä puhu nyt omasta kokemuksesta, itse olen siis kotona tällä hetkellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja eikö teillä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miten te työssäkäyvät äidit jaksatte hoitaa lapsenne vielä työpäivän jälkeen? tai antaa virikkeitä..vai saavatko teidän lapsenne hoidossa tarpeeksi etteivät kotona iltapäivällä tarvi mitään? ettekö ole väsyneitä kun pääsette töistä ja pitää heti hakea lapsi hoidosta
Monella on varmasti mies jakamassa arkea ja olemassa toinen vanhempi. Ei kai kukaan nyt yksin noita asioita hoida, kummallinen ajatuskin olisi se. Ainakin mulle.
kyllä mutta jos mies on esimerkiksi iltaan asti töissä.. ja uskon että silti monessa perheessä jää enemmän äidin vastuulle..
Ehkä, mut meillä ei ainakaan. En olisi suostunut lasta edes hankkimaan jos en olisi saanut lupausta tasapuolisesta vanhemmuudesta. Mä en ymmärrä, miten joku voi olla sellaisessa suhteessa, että suostuu ottamaan vastuulleen suurimman osan hoidosta, ja miten teillä on sellaisia miehiä, jotka sälyttävät enemmän teidän vastuulle.

Mies voi ottaa hieman vapaata, jotta pääsee joskus aiemmin töistä. Otanahan mäkin vapaata välillä, jotta homma toimii tasapuolisesti. Sitä ei päästetä kerääntymään toisen harteille. Muu ei kävisi päinsä näin normaalitilanteessa. Hommat hoidetaan tasan ja kumpikaan ei pääse väsymään tai joudu tilanteeseen, jossa kokee joutuvansa luopumana kohtuuttomasti tai olevansa ylikuormitettu. Tasapuolinen työnjako mahdollistaa jaksamisen ja muunkin elämän ja työnteon.
Ei tehdastyöstä "oteta" sitä vapaata niin vain. Onneksi kuitenkin pekkaspäivät on pyörineet niin kuin pitää ja silloin on saanut sita vapaata. Mutta muuten ei vuorotyöstä- jota mieheni tekee nyt ja teki silloin kun lapset olivat pieniä- kertakaikkiaan noin vain oteta vapaata.
 
hihh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja eikö teillä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miten te työssäkäyvät äidit jaksatte hoitaa lapsenne vielä työpäivän jälkeen? tai antaa virikkeitä..vai saavatko teidän lapsenne hoidossa tarpeeksi etteivät kotona iltapäivällä tarvi mitään? ettekö ole väsyneitä kun pääsette töistä ja pitää heti hakea lapsi hoidosta
Monella on varmasti mies jakamassa arkea ja olemassa toinen vanhempi. Ei kai kukaan nyt yksin noita asioita hoida, kummallinen ajatuskin olisi se. Ainakin mulle.
kyllä mutta jos mies on esimerkiksi iltaan asti töissä.. ja uskon että silti monessa perheessä jää enemmän äidin vastuulle..
Ehkä, mut meillä ei ainakaan. En olisi suostunut lasta edes hankkimaan jos en olisi saanut lupausta tasapuolisesta vanhemmuudesta. Mä en ymmärrä, miten joku voi olla sellaisessa suhteessa, että suostuu ottamaan vastuulleen suurimman osan hoidosta, ja miten teillä on sellaisia miehiä, jotka sälyttävät enemmän teidän vastuulle.

Mies voi ottaa hieman vapaata, jotta pääsee joskus aiemmin töistä. Otanahan mäkin vapaata välillä, jotta homma toimii tasapuolisesti. Sitä ei päästetä kerääntymään toisen harteille. Muu ei kävisi päinsä näin normaalitilanteessa. Hommat hoidetaan tasan ja kumpikaan ei pääse väsymään tai joudu tilanteeseen, jossa kokee joutuvansa luopumana kohtuuttomasti tai olevansa ylikuormitettu. Tasapuolinen työnjako mahdollistaa jaksamisen ja muunkin elämän ja työnteon.
Tuo kuulostaa siltä että homma toimii teillä, onnea siiitä! kaikilla se ei toimi.Enkä puhu nyt omasta kokemuksesta, itse olen siis kotona tällä hetkellä.
Suurimalla osalla ei toimi, miksi? Toisaalta, kun olen lukenut palstalaiset mieheistä, niin välillä joutuu ihmettelemään, että onko tuollaista oikeasti olemassa, niin uskomattoman juntteja tapauksia tuntuvat olevan. Mulle ei tulis mieleenkään ottaa sellaista miestä.
 
niiloliina
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja niiloliina:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Mä hoidan omat lapseni kotona, koska olen itse joutunut lapsena olemaan tarhassa.
Mun lapset taas menee tarhaan, koska itsekin sain olla siellä lapsena ja muistan vieläkin miten kivaa siellä oli. :D
Ehkä te olette sitten saksalaisten sukua.
:lauhg: Itse asiassa tämä on täysin totta. :D En vain muista oliko siitä 5 vai 6 sukupolvea, mutta jos se on kerran verenkiertoon päässyt, niin ei kai siitä eroon pääse. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Herkkis äiti:
Mitä ap sanoo siihen, kun nyt 20v. nuori mies sanoo olevansa tyytyväinen ja kiitollinen siitä että sai aikanaan olla kotihoidossa? Virikkeitä haettiin mm. muskarista, liikuntaleikkikoulusta kerran viikossa, seurakunnan kerhosta, äiti-lapsikerhoista ym. Ei siis kaikkia noita tietenkän yhtä aikaa vaan sopivasti eri ikäkausina. Telkkaria katsottiin vain iltaisin eli silloin kun tuli lasten ohjelmia, videoita meillä ei edes ollut kuin sitten myöhemmin.

Mitä tulee koulutukseeni, minulla on monenkin laista koulutusta, mutta ei korkeakoulutasoista. Mieheni ei ole hyvätuloinen, mutta siitä huolimatta pärjättiin, kun tehtin arvovalintoja; lasten paras oli tärkeintä ei se oliko meillä kaikenmaailman laitteita tai voidaanko matkustaa ulkomaille. Lapsilta ei kuitenkaan ole koskaan puuttunut mitään tärkeää.
Mutta se mikä sopi meille , ei sovi kaikille. Ei ole minun asiani arvostella muita vanhempia, jotka vievät lapsensa päivähoitoon jo ihan pienenä. Jokainen tekee päätökset omista lähtökohdistaan. Meillä oli mahdollisuus kotihoitoon 10 vuoden ajan, koska meillä ei ole ollut koskaan esimerkiksi velkaa. Emme silti ole rikkaita; elämämme on kuitenkin ollut rikasta.
Haloo ap! Et ole kommentoinut minun kirjoitustani mitenkään?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hihh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja eikö teillä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miten te työssäkäyvät äidit jaksatte hoitaa lapsenne vielä työpäivän jälkeen? tai antaa virikkeitä..vai saavatko teidän lapsenne hoidossa tarpeeksi etteivät kotona iltapäivällä tarvi mitään? ettekö ole väsyneitä kun pääsette töistä ja pitää heti hakea lapsi hoidosta
Monella on varmasti mies jakamassa arkea ja olemassa toinen vanhempi. Ei kai kukaan nyt yksin noita asioita hoida, kummallinen ajatuskin olisi se. Ainakin mulle.
kyllä mutta jos mies on esimerkiksi iltaan asti töissä.. ja uskon että silti monessa perheessä jää enemmän äidin vastuulle..
Ehkä, mut meillä ei ainakaan. En olisi suostunut lasta edes hankkimaan jos en olisi saanut lupausta tasapuolisesta vanhemmuudesta. Mä en ymmärrä, miten joku voi olla sellaisessa suhteessa, että suostuu ottamaan vastuulleen suurimman osan hoidosta, ja miten teillä on sellaisia miehiä, jotka sälyttävät enemmän teidän vastuulle.

Mies voi ottaa hieman vapaata, jotta pääsee joskus aiemmin töistä. Otanahan mäkin vapaata välillä, jotta homma toimii tasapuolisesti. Sitä ei päästetä kerääntymään toisen harteille. Muu ei kävisi päinsä näin normaalitilanteessa. Hommat hoidetaan tasan ja kumpikaan ei pääse väsymään tai joudu tilanteeseen, jossa kokee joutuvansa luopumana kohtuuttomasti tai olevansa ylikuormitettu. Tasapuolinen työnjako mahdollistaa jaksamisen ja muunkin elämän ja työnteon.
Tuo kuulostaa siltä että homma toimii teillä, onnea siiitä! kaikilla se ei toimi.Enkä puhu nyt omasta kokemuksesta, itse olen siis kotona tällä hetkellä.
Suurimalla osalla ei toimi, miksi? Toisaalta, kun olen lukenut palstalaiset mieheistä, niin välillä joutuu ihmettelemään, että onko tuollaista oikeasti olemassa, niin uskomattoman juntteja tapauksia tuntuvat olevan. Mulle ei tulis mieleenkään ottaa sellaista miestä.
No älä muuta!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Herkkis äiti:
Haloo ap! Et ole kommentoinut minun kirjoitustani mitenkään?
Ai, pitääks ap:n kommentoidakin ketjua. Hyvinhän tää on täällä ilmankin mua elänyt ;)

Eipä minulla teidän tilanteeseenne varmaan muuta kommentoitavaa, kuin että kivat teille. Eihän tuo 20v muistakaan vaihtoehdoista tiedä... että sinänsä, en tiedä, miten hänen lausuntonsa tähän liittyi...

Olen nyt ihmetellyt, miten tuosta koulutustaso/kotiäiti-asiasta saatiin tällainen tappelu aikaiseksi... Taitaa osua kotiäideillä arkaan paikkaan, kun vihjataan töissä käyvien olevan korkeammin koulutettuja ja sitä kautta himpun verran fiksumpiakin... mutta sehän on ihan totta. Ei korkeastikoulutetulla ole tosiaankaan varaa, ihan tietotaitonsa ylläpitämiseksi, olla poissa töistä pitkiä aikoja. Ja myöskin, miksi joku kouluttautuisi, jos aikomus olisi jäädä kotiin lapsia hoitamaan.

Ja, kuten jo aloituksessakin kirjoitin, tein aloituksen, koska täällä oli toinen päivähoitoa parjaava ketju. Tasapuolisuuden nimissä. Eipä muuta, jatkakaa, minäkin taidan kaivaa jostain niitä poppareita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pirpiz:
Onneks jäi poppareita edellisestä ketjusta.. :xmas:
Pitänee minunkin hakea. Tämä on sitten mainio aihe :D Täysin ehtymätön.
:LOL: joo tämä näitä loputtomia aiheita, ei näihin edes viitti kommentoida kun asia on niin perhe kohtainen. :D mutta kiva näitä on lukea :saint: *poistuu takavasemmalle seuraamaan tappelua*
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Herkkis äiti:
Haloo ap! Et ole kommentoinut minun kirjoitustani mitenkään?
Ai, pitääks ap:n kommentoidakin ketjua. Hyvinhän tää on täällä ilmankin mua elänyt ;)

Eipä minulla teidän tilanteeseenne varmaan muuta kommentoitavaa, kuin että kivat teille. Eihän tuo 20v muistakaan vaihtoehdoista tiedä... että sinänsä, en tiedä, miten hänen lausuntonsa tähän liittyi...

Olen nyt ihmetellyt, miten tuosta koulutustaso/kotiäiti-asiasta saatiin tällainen tappelu aikaiseksi... Taitaa osua kotiäideillä arkaan paikkaan, kun vihjataan töissä käyvien olevan korkeammin koulutettuja ja sitä kautta himpun verran fiksumpiakin... mutta sehän on ihan totta. Ei korkeastikoulutetulla ole tosiaankaan varaa, ihan tietotaitonsa ylläpitämiseksi, olla poissa töistä pitkiä aikoja. Ja myöskin, miksi joku kouluttautuisi, jos aikomus olisi jäädä kotiin lapsia hoitamaan.

Ja, kuten jo aloituksessakin kirjoitin, tein aloituksen, koska täällä oli toinen päivähoitoa parjaava ketju. Tasapuolisuuden nimissä. Eipä muuta, jatkakaa, minäkin taidan kaivaa jostain niitä poppareita.
Tiedätkö, minä en olet koskaan kiistänytkään korkeasti koulutettujen tai kenenkään muunkaan fiksuutta itseeni nähden. He nimittäin varmaan sitä ovat, kuten ilmeisesti sinäkin.Minä en parjaa päivähoitojärjestelmää; päin vastoin: on hienoa, että sellainen on olemassa. Miten muuten naisilla, jotka haluavat sekä perheen että uran (oli nainen sitten korkeasti koulutettu tai vähemmän koulutettu) olisi mahdollisuus olla töissä.
Sitä en kuitenkaan ymmärrä, että kotona lapsensa hoitavia äitejä haukutaan tai heidän lapsiaan säälitään. En minäkään hauku työssä käyviä äitejä tai sääli heidän lapsiaan. Toki äitejä ja lapsia on monenlaisia, mutta
ei pidä yleistää.
Ja niin kuin jo sanoin, ainoa asia, joka minulle mitään merkitsee, on se miten lapseni pärjäävät elämässään. Toivoakseni olen pystynyt antamaan heille parhaat mahdolliset eväät elämää varten. Uskon että tähän samaan pyrkivät kaikki äidit (ja isät) riippumatta siitä, hoitavatko he lapsensa kotona vai ovatko lapset päivähoidossa.
 
kotiäiti
Meidän tämän päivän ohjelma.

-Aamupalan jälkeen mentiin kävellen käymään lähikaupassa, jonka jälkeen ulkoiltiin pihassa.

-Sitten sisälle syömään ja tehtiin yhdessä kiisseliä.

-Lapset leikkivät yhdessä ja minä siivosin sillävälin keittiön.

-Pienenmpi otti tunnin päiväunet ja esikoinen KATSOI DVD:tä

-Ulos luistelemaan

- äsken tultiin sisään ja syötiin sitä kiisseliä välipalaksi.

-Nyt lapset leikkii tuossa vieressä ja minulla päiväkahvi :)

-Kohta mies tulee kotiin ja minä lähden lenkille, YKSIN!!

-Sitten syödään ja esikoinen lähtee vielä "balettiin"
 

"Tiedätkö, minä en olet koskaan kiistänytkään korkeasti koulutettujen tai kenenkään muunkaan fiksuutta itseeni nähden. He nimittäin varmaan sitä ovat, kuten ilmeisesti sinäkin.Minä en parjaa päivähoitojärjestelmää; päin vastoin: on hienoa, että sellainen on olemassa. Miten muuten naisilla, jotka haluavat sekä perheen että uran (oli nainen sitten korkeasti koulutettu tai vähemmän koulutettu) olisi mahdollisuus olla töissä.
Sitä en kuitenkaan ymmärrä, että kotona lapsensa hoitavia äitejä haukutaan tai heidän lapsiaan säälitään. En minäkään hauku työssä käyviä äitejä tai sääli heidän lapsiaan. Toki äitejä ja lapsia on monenlaisia, mutta
ei pidä yleistää.
Ja niin kuin jo sanoin, ainoa asia, joka minulle mitään merkitsee, on se miten lapseni pärjäävät elämässään. Toivoakseni olen pystynyt antamaan heille parhaat mahdolliset eväät elämää varten. Uskon että tähän samaan pyrkivät kaikki äidit (ja isät) riippumatta siitä, hoitavatko he lapsensa kotona vai ovatko lapset päivähoidossa.[/quote]"

Just näin

:hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hopeasade:
"Tiedätkö, minä en olet koskaan kiistänytkään korkeasti koulutettujen tai kenenkään muunkaan fiksuutta itseeni nähden. He nimittäin varmaan sitä ovat, kuten ilmeisesti sinäkin.Minä en parjaa päivähoitojärjestelmää; päin vastoin: on hienoa, että sellainen on olemassa. Miten muuten naisilla, jotka haluavat sekä perheen että uran (oli nainen sitten korkeasti koulutettu tai vähemmän koulutettu) olisi mahdollisuus olla töissä.
Sitä en kuitenkaan ymmärrä, että kotona lapsensa hoitavia äitejä haukutaan tai heidän lapsiaan säälitään. En minäkään hauku työssä käyviä äitejä tai sääli heidän lapsiaan. Toki äitejä ja lapsia on monenlaisia, mutta
ei pidä yleistää.
Ja niin kuin jo sanoin, ainoa asia, joka minulle mitään merkitsee, on se miten lapseni pärjäävät elämässään. Toivoakseni olen pystynyt antamaan heille parhaat mahdolliset eväät elämää varten. Uskon että tähän samaan pyrkivät kaikki äidit (ja isät) riippumatta siitä, hoitavatko he lapsensa kotona vai ovatko lapset päivähoidossa.
"

Just näin

:hug: [/quote]

Kiitos! :flower:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Meidän tämän päivän ohjelma.

-Aamupalan jälkeen mentiin kävellen käymään lähikaupassa, jonka jälkeen ulkoiltiin pihassa.

-Sitten sisälle syömään ja tehtiin yhdessä kiisseliä.

-Lapset leikkivät yhdessä ja minä siivosin sillävälin keittiön.

-Pienenmpi otti tunnin päiväunet ja esikoinen KATSOI DVD:tä

-Ulos luistelemaan

- äsken tultiin sisään ja syötiin sitä kiisseliä välipalaksi.

-Nyt lapset leikkii tuossa vieressä ja minulla päiväkahvi :)

-Kohta mies tulee kotiin ja minä lähden lenkille, YKSIN!!

-Sitten syödään ja esikoinen lähtee vielä "balettiin"
Ihan mielenkiinnosta kyselen; mistä saat älyllisiä virikkeitä itsellesi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti vielä kolme viikkoa:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Mä hoidan omat lapseni kotona, koska olen itse joutunut lapsena olemaan tarhassa.
Täsmälleen näin!
On helppo neuvia, kuinka pitäisi tehdä. Minäkin hoitaisin vielä vuoden lapsia mielelläni kotona. Se ei vain taloudellisesti ole mahdollista. Onnea teille, joilla se valinnan mahdollisuus on.
Meillä se on hyvinkin mahdollista, koska me emme tarvitse enemmän kuluja, kuin mihin meillä on varaa.
Niin, me siis tarvittiin se ylimääräinen kulu, kun mieheni yrityksen työmaalla tapahtui onnettomuus, minkä johdosta pienyrittäjälle tuli lähes 20 000 euron lasku ja samalla meni yksi työpaikka alta, työntekijät lomautukseen yms. Eli nyt siis ymmärrän, me tarvittiin tämä kulu, jotta saimme lapsemme hoitoon. Ja jotta sain siis ihan huvikseni itkeä puol vuotta öisin unettomana, kun kuopusta ikävöin niin :(
 
kotiäiti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Meidän tämän päivän ohjelma.

-Aamupalan jälkeen mentiin kävellen käymään lähikaupassa, jonka jälkeen ulkoiltiin pihassa.

-Sitten sisälle syömään ja tehtiin yhdessä kiisseliä.

-Lapset leikkivät yhdessä ja minä siivosin sillävälin keittiön.

-Pienenmpi otti tunnin päiväunet ja esikoinen KATSOI DVD:tä

-Ulos luistelemaan

- äsken tultiin sisään ja syötiin sitä kiisseliä välipalaksi.

-Nyt lapset leikkii tuossa vieressä ja minulla päiväkahvi :)

-Kohta mies tulee kotiin ja minä lähden lenkille, YKSIN!!

-Sitten syödään ja esikoinen lähtee vielä "balettiin"
Ihan mielenkiinnosta kyselen; mistä saat älyllisiä virikkeitä itsellesi?
Esikoinen käy kerhossa 2 x vko ja muskarissa. Pienempi on 1.5v. Luetaan, leikitään jne..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Meidän tämän päivän ohjelma.

-Aamupalan jälkeen mentiin kävellen käymään lähikaupassa, jonka jälkeen ulkoiltiin pihassa.

-Sitten sisälle syömään ja tehtiin yhdessä kiisseliä.

-Lapset leikkivät yhdessä ja minä siivosin sillävälin keittiön.

-Pienenmpi otti tunnin päiväunet ja esikoinen KATSOI DVD:tä

-Ulos luistelemaan

- äsken tultiin sisään ja syötiin sitä kiisseliä välipalaksi.

-Nyt lapset leikkii tuossa vieressä ja minulla päiväkahvi :)

-Kohta mies tulee kotiin ja minä lähden lenkille, YKSIN!!

-Sitten syödään ja esikoinen lähtee vielä "balettiin"
Ihan mielenkiinnosta kyselen; mistä saat älyllisiä virikkeitä itsellesi?
Siis taidan olla kyllä todella älyllisesti kehittymätön, mutta kun olin kotona niinmulla oli paljon enemmän aikaa harrastaa, käydä teattereissa, lukea, surffailla netissä tutkimassa kaikenlaista, joten paljon enemmän mulla nyt aivot narikassa on, kun väsyneenä töiden jälkeen en jaksa enää mitää älyllistä tehdä tai ajatella.
 

Yhteistyössä