Saavatko lapset ne rokotet neuvolassa?Jos joo niin kuinka hyvin ne suoja lasta?

ei tuo vielä kuulu rokotusohjelmaan eli ei saa neuvolan kautta. lääkäriltä saa reseptin jolla rokote haetaan apteekista ja terkkari pistää sen. taisi tarvita kaksi annosta.

aloin tuon luettuani miettimään oliko se juuri tuo rokote vai joku vastaava kun junnu oli mukana pneumokokkirokotetutkimuksessa aikoinaan.

ei se vesirokkokaan herkkua oo, ainakaan jos on atooppinen. meidän piti rokottaa pojat, mut kerkesivät sairastaa sen ensi.. ei muuten menny mitenkään helpolla ohi pienemmästä. sillä oli korvakätävät ja suukin täynnä näppyjä, ikää 9kk.

Itse lopulta päädyin ottamaan vesirokotuksen ylimääräisenä lapselleni.

Kun keväällä oli pariin otteeseen odotettu "varmaa" tartuntaa ja sen takia jätetty lähipiirin tovomuksesta joitain vierailuja väliin & yleensä se rokko ei ole lapsestakaan kiva, niin kyllä otin lapselle ylimääräisen rokotuksen. Muuten taas olisi mietitty tuleeko rokko meille, kun päiväkotikaverit ovat syksyn kunniaksi rokossa.

Mistä te saatte ylimäräiset rokotukset?
Saako yksityisellä tai ihan omassa terveyskeskuksessa.Mä mietin kun laps kohta menee päiväkotiin(Ehkä)ja mun toinen lapsi sairastu aika helposti,niin parempi rokotta jos kysessä on vakavampi kuin flunssa

Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
Saako yksityisellä tai ihan omassa terveyskeskuksessa.

Kysy omasta neuvolasta, he varmasti antavat vesirokkorokotteen. Ainakin siellä tuo rota"rokote" annettiin, mutta sehän otetaan ennen 6kk ikää.

Tarvitset reseptin, jolla apteekista haet sen rokotteen ja viet mukanasi sinne rokotukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
Saako yksityisellä tai ihan omassa terveyskeskuksessa.

Kysy omasta neuvolasta, he varmasti antavat vesirokkorokotteen. Ainakin siellä tuo rota"rokote" annettiin, mutta sehän otetaan ennen 6kk ikää.

Tarvitset reseptin, jolla apteekista haet sen rokotteen ja viet mukanasi sinne rokotukseen.

Ok.Mä soitan maanantaina neuvolaan.Vitsi mua mä ajattelin että tänään on perjantai :ashamed:

Yhteistyössä