saatteletteko ekaluokkalaisen kouluun?

  • Viestiketjun aloittaja =)
  • Ensimmäinen viesti
4lapsen äiti
No, mä saattaisin mun yläasteen aloittavan, jos kehtaisin =) Häntä jännittää ihan hurjasti kun täältä maalaiskoulusta "Joutuu/pääsee" kaupunkiin ja pitää mennä bussilla jne.
No eiköhän me molemmat jotenkin pärjätä...

Ja ekaluokkalaiset joo olen saattanut luokkaan asti, niinkuin suurinosa vanhemmista näytti tekevän.
 
ap
mulla haluaa myös yksin. nyt vaan poden kauheaa oloa, että pitäskö se silti mullaki mennä?? kolmen lapsen kanssa, joista yksi kuumeessa....

aivan, ei ole mahdollisuutta saada ketään lapsenvahtia siksi aikaa...

voi paska.
 
tytönjapoikienmamma
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mulla haluaa myös yksin. nyt vaan poden kauheaa oloa, että pitäskö se silti mullaki mennä?? kolmen lapsen kanssa, joista yksi kuumeessa....

aivan, ei ole mahdollisuutta saada ketään lapsenvahtia siksi aikaa...

voi paska.

Laita kuumeinen rattaisiin ja mene saattamaan ekaluokkalainen , ilman muuta. On oikeasti outoa, jos ei ole ekaluokkalaisella saattajaa

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja 4lapsen äiti:
No, mä saattaisin mun yläasteen aloittavan, jos kehtaisin =) Häntä jännittää ihan hurjasti kun täältä maalaiskoulusta "Joutuu/pääsee" kaupunkiin ja pitää mennä bussilla jne.
No eiköhän me molemmat jotenkin pärjätä...

Ja ekaluokkalaiset joo olen saattanut luokkaan asti, niinkuin suurinosa vanhemmista näytti tekevän.
Jännittääkö yläkouluikäistä yksin bussilla kulkeminen paljon? Taitaa itsenäisyys hänellä koittaa vasta kolmekymppisenä jos on vasta tuossa vaiheessa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapoikienmamma:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mulla haluaa myös yksin. nyt vaan poden kauheaa oloa, että pitäskö se silti mullaki mennä?? kolmen lapsen kanssa, joista yksi kuumeessa....

aivan, ei ole mahdollisuutta saada ketään lapsenvahtia siksi aikaa...

voi paska.

Laita kuumeinen rattaisiin ja mene saattamaan ekaluokkalainen , ilman muuta. On oikeasti outoa, jos ei ole ekaluokkalaisella saattajaa
no, näin kai se on tehtävä. kiitos vinkistä
 
tytönjapoikienmamma
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapoikienmamma:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mulla haluaa myös yksin. nyt vaan poden kauheaa oloa, että pitäskö se silti mullaki mennä?? kolmen lapsen kanssa, joista yksi kuumeessa....

aivan, ei ole mahdollisuutta saada ketään lapsenvahtia siksi aikaa...

voi paska.

Laita kuumeinen rattaisiin ja mene saattamaan ekaluokkalainen , ilman muuta. On oikeasti outoa, jos ei ole ekaluokkalaisella saattajaa
no, näin kai se on tehtävä. kiitos vinkistä
Kiva juttu. Vaikka ekaluokkalaiset sanoisivat haluavansa mennä yksin, niin kyllä saataja "pitää" olla

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Kyllä saatan lapset joka vuosi ekana päivänä kouluun ja itseasiassa monta kertaa joka viikko mennään samaa matkaa koko vuoden. Nyt alkaa vitosluokka...
haha. mulla lapsuudessa oli tietynlainen kohokohta, kesänpäättymisen ja koulunalkamisen merkki se että mentiin kaverin kanssa yhdessä lukuvuoden ekana päivänä kouluun.. sinä saatat lähes yläkouluikäisen lapsen kouluun... uskomatonta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja 4lapsen äiti:
No, mä saattaisin mun yläasteen aloittavan, jos kehtaisin =) Häntä jännittää ihan hurjasti kun täältä maalaiskoulusta "Joutuu/pääsee" kaupunkiin ja pitää mennä bussilla jne.
No eiköhän me molemmat jotenkin pärjätä...

Ja ekaluokkalaiset joo olen saattanut luokkaan asti, niinkuin suurinosa vanhemmista näytti tekevän.
Jännittääkö yläkouluikäistä yksin bussilla kulkeminen paljon? Taitaa itsenäisyys hänellä koittaa vasta kolmekymppisenä jos on vasta tuossa vaiheessa.
Se on pikkusen eri tilanne jos asuu maalla kuin kaupungissa. Itse en todellakaan kulkenut usein seiskaluokkalaisena linja-autolla. Meiltä oli kaupunkiin matkaa vain 20km, vielä isompi juttu se on lapselle jos pitää päivittäin kulkea pitkäkin matka. Kaupunkilaislapsille tietenkin pikku kyydit linja-autossa on ihan arkipäivää. Kyllähän seiskaluokkalinen jo pärjää ja osaa, voi se uusii systeemi silti jännittää ilman että se kenenkään itsenäistymistä hidastais!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Kyllä saatan lapset joka vuosi ekana päivänä kouluun ja itseasiassa monta kertaa joka viikko mennään samaa matkaa koko vuoden. Nyt alkaa vitosluokka...
haha. mulla lapsuudessa oli tietynlainen kohokohta, kesänpäättymisen ja koulunalkamisen merkki se että mentiin kaverin kanssa yhdessä lukuvuoden ekana päivänä kouluun.. sinä saatat lähes yläkouluikäisen lapsen kouluun... uskomatonta.
Ja järkyttävintä tässä on että mukana on myös liuta naapurin lapsia.
 
4lapsen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Mölököllimalli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja 4lapsen äiti:
No, mä saattaisin mun yläasteen aloittavan, jos kehtaisin =) Häntä jännittää ihan hurjasti kun täältä maalaiskoulusta "Joutuu/pääsee" kaupunkiin ja pitää mennä bussilla jne.
No eiköhän me molemmat jotenkin pärjätä...

Ja ekaluokkalaiset joo olen saattanut luokkaan asti, niinkuin suurinosa vanhemmista näytti tekevän.
Jännittääkö yläkouluikäistä yksin bussilla kulkeminen paljon? Taitaa itsenäisyys hänellä koittaa vasta kolmekymppisenä jos on vasta tuossa vaiheessa.
Se on pikkusen eri tilanne jos asuu maalla kuin kaupungissa. Itse en todellakaan kulkenut usein seiskaluokkalaisena linja-autolla. Meiltä oli kaupunkiin matkaa vain 20km, vielä isompi juttu se on lapselle jos pitää päivittäin kulkea pitkäkin matka. Kaupunkilaislapsille tietenkin pikku kyydit linja-autossa on ihan arkipäivää. Kyllähän seiskaluokkalinen jo pärjää ja osaa, voi se uusii systeemi silti jännittää ilman että se kenenkään itsenäistymistä hidastais!
Kiitos Mölö.."puolutuksesta". Eli juurikin näin meilläkin, eipä linkulla lapset maalla juuri kulje (kun matkaa ensin pysäkille, sama viedä suoraa kaupunkiin) joten toi ON iso juttu. Odottaa YKSIN pysäkillä, osata viitata oikea bussi, mennä ilman korttia (näin ekana päivänä) löytää paikka, jäädä pois jne.
Muistan itsekin miten iso juttu on mennä yläasteelle, jännittäähän se ihan tavallisia, reippaita lapsiakin, onhan se ihan erilaista olla isossa kaupunkikoulussa, kun omassa pikku koulussa.
Poika on onneksi reipas, vaikka jännittääkin. Ekaa kertaa kaikki uusi on ihmeellistä. Iloinen olen siitä, että kehtaa myöntää että jännittää =)
Eikä tarvi pelätä että 30 asuu kotona, monia asioita tekee itsenäisesti, tämä nyt on vaan iso juttu hänelle =)


 
ap
mä päätin että jos ei tarvi yöllä lasta lääkitä, niin sit saatellaan, muuten en ala sairasta lasta repimään ylös. kumetta oli kuiten 39,7 illalla.. meillä kun pitäis tuntia aikasemmin lähteä talsimaan.. pitänee panna kello soimaan kuudelta, jos keksis jotaki... =I
 

Yhteistyössä