Saatteko istua sohvalla rauhassa, vai änkeekö lapset syliin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Voi olla, että joku päivä kaipaan sitä kun joku änkeää syliin, mutta tällä hetkellä kyllä välillä ahdistaa se, että sohvallakana ei oikein saa rauhassa istua, vaan molemmat lapset änkee ja tunkee syliin. Siinä sitten välillä saa osumaa milloin mistäkin, äsken nuorempi potkaisi mua sormeen niin että tähtiä näkyi.
Ja kun molemmat tähän tunkee, niin tappeluhan siitä tahtoo lasten kesken tulla.

Mulla on AINA iholla joku. Jos se ei ole mies tai lapset niin vähintään koira tai pari, tai parhaimmillaan kaikki yhtä aikaa. Välillä ahdistaa, mutta sen kanssa oppii elämään.

Joo kyllä minäkin sinänsä tykkään, että tulevat syliin, mutta kun eivät osaa istua siinä rauhassa, vaan pyörivät ja hyörivät ja sitten tulee näitä iskuja ja jotain aina sattuu.

Ei haittaa mua. Yks tytär meillä, niin ihan mielellään saa tulla syliin, niin paljon kuin haluaa. Välillä vaan nappaan tytön syliin ja mennään köllöttelemään sohvalle ja tytär tykkää, kun saa olla äitin sylissä :). Tulee aina kainaloonkin, jos näkee, että oon pitkällään sohvalla. Selittää, että haluaa olla äitin lähellä :heart:. Tytär on melki 3v ja tykkää olla paljon sylissä, mikä on ihan ymmärrettävää, kun on pieni vielä.

Mä en juuri koskaan istu sohvalla :D

Istun joko keittiön pöydässä, tai touhuan seisaaltaan tai pötkötän. Lasta pidän sylissä satunnaisesti, aloitti juuri koulun eikä enää tule niin helposti syliin. Kissat aikanaan tukkivat kyllä syliin kovastikin kun makasin sohvalla/sängyllä.

Oulun käräjäoikeudessa puitiin maanantaina Tyrnävällä viime syksynä sattuneen tuhopolton vahingonkorvauksia. Marraskuussa 2011 riehuneessa tulipalossa kuoli kaksi lasta ja omakotitalo irtaimistoineen tuhoutui.

Lasten äiti vaatii tulipalon sytyttäneeltä lasten isältä korvauksia tuhoutuneen omaisuuden vuoksi, sillä vakuutusyhtiö ei korvaa tahallaan sytytetyn tulipalon vahinkoja. Korvaukset palossa kuolleista lapsista on käsitelty oikeudessa jo aiemmin.

Maanantain vahingonkorvausoikeudenkäynnissä keskityttiin siihen, minkä suuruisen summan lasten isä olisi valmis polttamastaan omaisuudesta maksamaan ja minkä verran lasten äiti asiasta korvauksia vaatii. Kumpainenkin kertoi toisistaan eroavia näkemyksiään asiasta oikeudelle valottaen entisen kotinsa irtaimiston alkuperää yksittäisistä taideteoksista lähtien. Heidän välilleen oli oikeuteen tuotu sermi, minkä ansiosta he eivät nähneet toisiaan.

Sisustusta ja keräilyä harrastava äiti luetteli, millaisia design-huonekaluja, merkkitekstiilejä, koriste-esineitä ja muuta irtaimistoa hän oli tyrnäväläiseen omakotitaloon omilla rahoillaan hankkinut, saanut suvultaan perintönä tahi itselleen lahjaksi. Hän haluaa entisen puolisonsa korvaavan kyseisen irtaimiston.

Isä puolestaan katsoi, että yhteiseen kotiin hankitut ja saadut esineet ja tavarat olivat yhteisiä. Hän oli eri mieltä esimerkiksi siitä, että eräs lahjaesine oli tarkoitettu heille molemmille eikä vain naiselle itselleen. Hän sanoi tienanneensa perheessä enemmän kuin nainen ja maksaneensa sen vuoksi perheen arkisista menoista myös naista enemmän.

Osapuolet kiistelivät maanantain istunnossa muun muassa palaneen talon ja irtaimiston arvosta ja siitä, kuka irtaimiston on omistanut. Äidin mielestä irtaimiston arvo oli yli 61?000 euroa. Isä puolestaan katsoo oikeaksi summaksi noin 8?600 euroa.

Käräjäoikeus ratkaisee vahingonkorvausvaatimusten kohtalon maanantaina 17. joulukuuta. Rovaniemen hovioikeus alkaa käsitellä samalla viikolla isän vaatimuksia muuttaa hänelle heinäkuussa langetettua tuomiota. Oulun käräjäoikeus tuomitsi miehen elinkautiseen vankeusrangaistukseen kahdesta murhasta ja tuhotyöstä.

Yhteistyössä