saatteko avata miestenne postin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
tuli vaan mieleen kun kaikki mun kaverit hoitaa parisuhteidensa raha-asiat ja aukovat miestensä laskut ja muut kirjeet sitä mukaa kun niitä tulee ja makselevat sitten joko miehen pankkitunnuksilla tai yhteiseltä tililtä pois.

itseäni alkoi mietityttää kun taas yhden tällaisen keskustelun kävin erään kaverin kanssa kun meillä mä en saa koskea miehen posteihin, en aukoa niitä, en saa edes tietää minkä suuruisia sen laskun on (en kyllä oo kysellytkään, mut tajusin et ei hajuakaan...), en saa avata edes sen mainosposteja sen läsnäollessakaan... mulla ei ole hajuakaan sen raha-asioista eikä mistään ja ollaan sentään asuttu yhdessä yli 5vuotta.
itseäni tää aika-ajoin häiritsee, mutta mies haluaa näin..
nyt olen alkanut ottaa sen epäluottamuslauseena.....

meillä postit availee se joka ekana ne käsiinsä saa.
harvoimpa sieltä mitään kovin ihmeellistä/henk.kohtasta tulee.

:muoks: mutta jos miehen kaveri "pekka" ois vaikka kirjottanu miehelle kirjeen ni en mä sitä availisi.
mut kuten sanoin, ei meille tule noin henk.kohtasia posteja kummallekaan käytännössä.

Saan. Eipä sille muuta tule ku laskuja ja tilinauha. Ja "olet jo voinut voittaa"-postia valituilta paloilta. Useimmiten mies on se joka avaa kaikki postit kun sen tuokin.

Meillä juuri noin, että minä hoidan talouden availen perheen yhteiset laskut tulee ne sitten omalla tai miehen nimellä. Palkkakuitit (vaikka niissäkään ei mitään salaista ole) ja veroviraston kirjeet ja onnittelukirjeet jätän aukomatta. Tämä sopii molemmille :)

Alkuperäinen kirjoittaja endie:

:muoks: mutta jos miehen kaveri "pekka" ois vaikka kirjottanu miehelle kirjeen ni en mä sitä availisi.
mut kuten sanoin, ei meille tule noin henk.kohtasia posteja kummallekaan käytännössä.

Tähän peesi.

Meillä ei avata toisten posteja. Mua ei kiinnosta miehen firman asiat. Mut avaan kyl kaiki hääkutsun näköset tai käsin kirjotetut ihan uteliaisuudesta, mut virman postiin en kajoo, hoitakoon irjanpitäjä sen homman

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:

Tähän peesi.

samoin. kaikki laskun tai muun virallisen näköiset postit avaa se joka postin hakee. Yleensä henkilökohtaisen näköiset kirjeet ja muut jätetään sille jolle ne on osoitettu.

Yhden kerran olen avannut miehelle tulleen kirjeen. Mies oli reissussa ja sillä aikaa tuli veroehdotus ja hän puhelimessa käski avata kuoren, jotta sai tietää tuliko mätkyjä. Muten en niihin koske. Ja oletan myös ettei munkaan kirjeitä availla ilman erillistä lupaa.

Kirjeet avaa ne joka ne ensin käsiinsä saa tai jaksaa katsoa mitä siellä on. Ihan yhteisymmärryksessä on ollut tällainen kirjesalaisuudenrikkomisperinne meidän taloudessa jo vuosikaudet. Henkilökohtaisen näköiset kirjeet avataan vain jos toinen pyytää, mutta kaikki laskut ja mainokset, palkkakuitit ja veropaprut aukoontuu kenen ikinä toimesta. En mä välttämättä edes katso kummalle se on osoitettu :) Laskutkin maksetaan yhteiseltä tililtä niin eipä sitä paljon voi summia salailla.

Me tiedetään myös toistemme mailien salasanoja ja muitakin salasanoja vaikka minne, eikä vielä ongelmia ole ilmennyt ;)

Saan avata ihan kaiken ja mies saa avata kaiken mulle tulleen postin, mutta käytännössä kumpi vaan avaa laskut, ihan sama kumman nimellä tulleet kun yhteisistä rahoista ne kuitenkin maksetaan. Kirjeet jätetään normaalisti sen avatavaksi jonka nimellä ne on tullukin:)

Yhteistyössä