Saatko vastavuoroisesti apua mieheltäsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lilli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lilli"

Vieras
meillä tilanne on se että mies on periaatteessa vastaan kaikkea mitä suunnittelen/teen. ei auta, käy ihmettelemässä (salaa), ei vastaa eikä neuvo eikä auta.

minut on kasvatettu niin että jos joku pyytää apua niin autetaan ja vastavuoroisesti voi itse pyytää apua. nyt tää menee niin että mies vain sanoo että teet tämän mutta jos pyydän itse apua niin saan vaan murahtelua yms.

joskun tarviisi esim. enemmän voimaa mutta sitä apua ei saa edes pyytämällä.

[QUOTE="lilli";28557976]meillä tilanne on se että mies on periaatteessa vastaan kaikkea mitä suunnittelen/teen. ei auta, käy ihmettelemässä (salaa), ei vastaa eikä neuvo eikä auta.

minut on kasvatettu niin että jos joku pyytää apua niin autetaan ja vastavuoroisesti voi itse pyytää apua. nyt tää menee niin että mies vain sanoo että teet tämän mutta jos pyydän itse apua niin saan vaan murahtelua yms.

joskun tarviisi esim. enemmän voimaa mutta sitä apua ei saa edes pyytämällä.[/QUOTE]

Olet tossun alla ja pahasti. Älä alistu.

Oletko kysynyt mieheltäsi suoraan miksi hän ei auta? Siis ihan että "Miksi et auta minua tässä asiassa?". Hänellä on silloin tilaisuus sanoa miksi ei auta, tai jos jatkaa murahtelua - olet todellakin urpon kanssa naimisissa.

Joskus itse kullekin tekee hyvää sanoa ääneen mitä ajattelee, niin voi löytää omista ajatuksistaan silloin virheen. Ikäänkuin oman typeryyden ääneensanominen herättää itsensä.

• Tykkää
Reactions: soja ja moekoe
Meillä kyllä autetaan puolin ja toisin, onneksi. Helpottaa arkeakin kun hommat sujuvat jouhevammin molempien tehdessä minkä osaa. Ainoa asia, missä en aina saa apua, on huonekalujen siirtely. Sitä tapahtuu kuulemma liian usein ;)

Mun ei yleensä tarvitse pyytää apua. Mies ei edes anna mun nostella mitään painavaa. Viime päivinä mä oon auttanut miestä, lapioimalla hiekkaa kivilaatan alle, kun senostaa sitä. Ne on tosi painavia ja ne pitää saada vaakasuoraan niin että voi sitten tuoda pöydän ja tuolit siihen.