Saatko töistä Joulubonusta tms?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Saatko vuoden lopulla jotain bonusta töistä? Kuinka paljon?

Mitä muita bonuksia tai lisiä saat duunistasi?

Mietin vaan kun oon yksityisellä töissä ja täällä saatiin päätähuimaava 200 euron "joulubonus".
 
Mä saan palkkaa tasan sen mukaan mitä teen.

Joskus, jos on tiukka paikka työmaalla ja kova kiire, voi työnantaja luvata viikonlopusta vaikka tonnin bonuksen mulle ja työparilleni mut sitä tapahtuu ehkä kerran kesässä.
 
vierailija
Meillä on duunissa tuotantopalkkio, joka on bruttona suunnilleen 300 €/kuussa. Nostaa alhaista peruspalkkaa 15%. Sitten saadaan koko vuotta koskien vaihteleva lisä just ennen joulua. Se on yleensä ollut luokkaa 400-500 €.
 
Aikanaan tuli jouluna maksettua työntekijöille tuhansien eurojen bonukset työntekijöille.
Työntekijä oli ennen vanhaan arvokas.❤
Töistä ei muuten ennen vanhaan oltu tyyliin koskaan pois ja ammattiylpeys löytyi ja oli korkealla - ihan sama olitko bussin rahastaja, taksin kuljettaja tai kokki jne. Kaikkia töitä pidettiin arvokkaina.
 
Toki saan. Saan myös muita bonuksia, joiden osuus palkasta on viime vuodet ollut luokkaa 20%. Puoleen osuudesta voin vaikuttaa aika suoraankin, puolet on johdettu yrityksen tuloksesta ja muista mittareista.

Periaatteeni on se, että sijoitan puolet peruspalkastani. Kaikki bonukset käytän ns. ylimääräiseen, kuten parempaan autoon, matkoihin tms.
 
vierailija
Mä saan bonusta firman osakkeina. Sen arvo on ollut n. 2000 euroa vuodessa. Lasketaanko nuo mukaan ansiosidonnaiseen työttymyyskorvaukseen.

Ainakin verot niistä maksetaan käyvän arvon mukaan.

Firman tilanne tässä tiukentunut ja tuntuu, että omakaan paikka ei oo ihan varma.
 

Yhteistyössä