Lähes 4 vuotta sitten, kaksi ihmistä sai valvontamaksun minun autollani. Ja myöskin maksoivat nämä valvontamaksut.
Nyt kuitenkin sain Intrum Justitialta jälkiperintäkirjeen, jossa oli maksamattomina nämä molemmat valvontamaksut ja perimiskulut siihen päälle joten lasku oli nyt sitten yli 166. KERTAAKAAN en ole maksumuistutuksia saanut, en intrumilta enkä myöskään Autoparkilta.
Ja kaiken kukkuraksi vielä, nyt tosiaan melkein neljä vuotta kulunut alkuperäisistä valvontamaksuista, on tämä perintäkirje lähetetty vanhempieni osoitteeseen. Enkä ole ks. osoitteessa asunut vuosiin. Äitini avasi ks. kirjeen pyynnöstäni. Koska en tosiaan halua ongelmia maksamattomien laskujen suhteen... Ja siksi lähdin tätä asiaa selvittämään.
Olisinhan voinut olla tietämättä ks. laskusta, kun en kotiosoitteeseeni sitä edes saanut.
Onko tosiaan niin, että Autoparkki, voi siirtää laskun perintätoimistolle, mikäli valvontamaksun eräpäivä ylittyy? Eikö kuitenkin velvoite olisi ks. laskusta lähettää muistutuskirje?
Ja se, että alkuperäisistä laskuista on kulunut melkein neljä vuotta, ja NYT satelee perintäkirjeitä. että, JOS ne maksut olisivat oikeasti maksamattomia, eikö ne nyt jo vanhenekin 3 vuodessa?
Nyt he vaativat minulta maksukuitteja maksetuista valvontamaksuista. Enkä tosiaan, tule millään tavoin saamaan niin vanhoja kuitteja. Kaikenlisäksi vielä en ole edes tekemisissä ollut vuosiin näiden henkilöiden kanssa, jotka nämä valvontamaksut minun autollani saivat.
Kuitenkaan, eihän maksuja nyt minulta voida periä, kun en niitä sakkoja saanutkaan? Kyllä, minun autoni oli kyseessä. Tulisko heidän selvittää auton ajajat, ja periä heiltä heidän JO maksamat valvontamaksut?
Auton ajaja, tekee "sopimuksen" pysäköityään auton esimerkiksi parkkihalliin, jossa pysäköinninvalvontaa suorittaa yksityinen firma. Tällöin, ei maksamattomia (JA ENITEN V*****A SE, ETTÄ NE ON VIELÄ MAKSETTU) valvontamaksuja voida periä auton haltijalta/omistajalta, mikäli ks. firmalla ei ole todisteita siitä, kuka autoa ajoi. Ja kun autohan itsekseen ei ks. sopimusta parkkihallin kanssa voi tehdä. Ja tuskimpa sitä valvontamaksua voi siltä autoltakaan periä? Perisivät nyt vielä tältä nykyiseltä auton haltijaltakin nämä maksut, rekisterinumeron perusteella. ks. auto ei minun hallussani ole ollut myöskään enää vuosiin.
Nyt kun kyseessä on jälkiperintä. Niin, tällöinhän alkuperäinen lasku, ei ole ulosottokelpoinen. Joten, jos en kiinnitä huomiota, mahdollisiin seuraaviin jälkiperintä lappusiin (jotka siis näillä näkyminen lähetetään vanhempieni osoitteeseen), niin periikö tämä intrumi tuota samaa laskua loppuelämäni? Korot siellä tietenkin nousee koko ajan.
3 vuoden jälkeen, ks. lasku vanhenee. JOS siis kyseisestä laskusta ei minkäännäköistä maksusuunnitelmaa tai maksukehoitusta ole lähetetty.
Ja intrumihan tietenkin rahan kiilto silmissä, lähettelee vaikkapa vuoden välein samaisen laskun, korkojen kera. Joten periaatteessahan ks. lasku ei pääse koskaan vanhenemaan? Kun en tarkkaan tiedä, päteekö tässä se 10 vuoden sääntö.