Saatiin sossusta maksusitoumus pyykinpesukoneeseen, mutta omavastuu tuottaa ongelmia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Köyhimys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
K

Köyhimys

Vieras
Maksettavaa jäisi itselle 100 € ja tuo on iso summa opiskelevalle yh:lle. : / Kaikki rahat meillä menee ihan elämiseen. Luottotiedot ei ole kunnossa joten en saa pankista lainaa. Yhdeltä ihmiseltä voisin kysyä lainaa ja maksaa takaisin kesällä kun saan palkkaa, mutta tuollakin ihmisellä nyt suurta rahan menoa että en tiedä pystyykö lainaamaan.

Kone olisi melkein pakko saada koska pyykkitupaa ei ole.

Mistä mä saan ne rahat jos en saa lainattua niitä tuolta ihmiseltä!?

Miksihän yh:t olisivat sen avuttomampia käsipyykin tai käsitiskin pesemisessä kuin perheelliset työssäkäyvät. Kyllä niitä aikoja tulee monessa työssä käyvällekin, että pesukoneen rikkouduttua pestään käsipyykkiä niin kauan, ennen kuin on varaa ostaa uusi. Ei tule maksusitoumuksen puolikastakaan. Terv. kokemusta on.

Miksihän yh:t olisivat sen avuttomampia käsipyykin tai käsitiskin pesemisessä kuin perheelliset työssäkäyvät. Kyllä niitä aikoja tulee monessa työssä käyvällekin, että pesukoneen rikkouduttua pestään käsipyykkiä niin kauan, ennen kuin on varaa ostaa uusi. Ei tule maksusitoumuksen puolikastakaan. Terv. kokemusta on.

Peesi, todellakin.

Ihme kun yhteiskunnan pitäis kaikki kustantaa, ei ne mullekaan mitään maksa vaan ihan itse kaiken ostan omilla rahoilla ja teen töitä opiskelun ohessa jotta näin voi olla.

[QUOTE="a p";23549774]No ei ilmeisesti täällä! Tuon halvempia koneita ei ollut liikkeissä eikä liikkeitä ole montaa.

Olin kyllä hämmästynyt noista hinnoista koska aiempi kone minkä maksoin itse maksoi vain 200€.[/QUOTE]

Kysyitkö muita kun niitä jotka on esittelyssä siinä paikanpäällä?Mitä netistä katto niin markantalolla, gigantilla, expertiltä, mustasta pörssistä yms. saa kyllä alle 300 euron koneita..
Mut tottakai ne kauppaa niitä mitä niillä on siinä näytillä, jotka on uusia malleja ja yleensä vähän hinnakkaampia.

Kysyitkö muita kun niitä jotka on esittelyssä siinä paikanpäällä?Mitä netistä katto niin markantalolla, gigantilla, expertiltä, mustasta pörssistä yms. saa kyllä alle 300 euron koneita..
Mut tottakai ne kauppaa niitä mitä niillä on siinä näytillä, jotka on uusia malleja ja yleensä vähän hinnakkaampia.

No kertokaa mulle sitten miten toimitaan sossun kanssa kun tilaa koneen netistä? Aiemmin tilasin koneen netanttilasta ja oli siis tuon 200€ kotiinkuljetuksen kanssa.

Jos tilaan koneen netistä ja uusi tuodaan kotio niin miten saan vanhan koneen pois? Vien kävellen muutaman kilometrin päähän hävitettäväksi?

[QUOTE="a p";23549815]No kertokaa mulle sitten miten toimitaan sossun kanssa kun tilaa koneen netistä? Aiemmin tilasin koneen netanttilasta ja oli siis tuon 200€ kotiinkuljetuksen kanssa.

Jos tilaan koneen netistä ja uusi tuodaan kotio niin miten saan vanhan koneen pois? Vien kävellen muutaman kilometrin päähän hävitettäväksi?[/QUOTE]

Ei kun menet liikkeeseen ja sanot et haluat sellasen ja sellasen koneen, kyllä ne sen tilattua saa sinne liikkeeseen jossei varastossa ole.

Ja kuten yllä joku ehdottikin, kävelet kauppaan ja sanot että rahaa on tän ja tän verran, pesukone kiitos.

[QUOTE="a p";23549815]
Jos tilaan koneen netistä ja uusi tuodaan kotio niin miten saan vanhan koneen pois? Vien kävellen muutaman kilometrin päähän hävitettäväksi?[/QUOTE]

Pitäiskö yhteiskunnan maksaa sulle et joku hakis sen pois? Lainaat tutulta pakua ja viet kaatopaikalle.

Ei kun menet liikkeeseen ja sanot et haluat sellasen ja sellasen koneen, kyllä ne sen tilattua saa sinne liikkeeseen jossei varastossa ole.

Ja kuten yllä joku ehdottikin, kävelet kauppaan ja sanot että rahaa on tän ja tän verran, pesukone kiitos.

No pitää huomenna mennä siihen liikkeeseen mihin maksusitoumus on osoitettu ja sanoa, että tilanne on tämä. Toinen vaihtoehto on se, että soitan sossuun ja kysyn, että saanko sitoumuksen jos tilaan hobbarista tai netanttilasta halvemman koneen.

[QUOTE="a p";23549860]Kaikilla toki on tuttu jolta lainata pakua tai peräkärryä.[/QUOTE]

Sen voi myös vuokrata. Tai sitten vingut netissä ja katselet vanhaa konetta avuttomana uodesta toiseen :D

[QUOTE="joku";23549847]Niin ja kaupan esittely koneen voi saada kans edullisesti.[/QUOTE]

No heh täällä on liikkeissä esillä 3-4 konetta ja niistä on se halvin valittu tarjouspyyntöön. Olen mennyt liikkeisiin ja selittänyt, että sossusta saan koneeseen apua ja halvin kone mitä löytyy. Järkyttävän kalliita koneita ollut kummassakin paikoissa.

[QUOTE="a p";23549874]No heh täällä on liikkeissä esillä 3-4 konetta ja niistä on se halvin valittu tarjouspyyntöön. Olen mennyt liikkeisiin ja selittänyt, että sossusta saan koneeseen apua ja halvin kone mitä löytyy. Järkyttävän kalliita koneita ollut kummassakin paikoissa.[/QUOTE]

missä ihmeen liikkeissä oikein olet käynyt? kävele vaikka ekaan anttilaan tai prismaan niin luulis löytyvän kone 300 euroon. Ainakin täällä löytyy ja helposti. Taikka gigantti. Netistä saa varmasti.

Sitten voit soittaa esim. paikalliseen kierrätyskeskukseen tms. Hakevat vanhat koneet pois pientä maksua vastaan (tyyliin 20€). Tai vuokraat pakun. Tai pistät nettiin ilmoituksen että hakekaa vanha kone pois, maksan vaivanpalkkaa.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä