Saatiin kiva joululahja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tossuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tossuliini

Vieras
Kun tulin kyliltä ja katoin postilaatikkoon niin siellä oli sossusta kirjekuori. Aattelin heti että mikäköhän sekin on kunnes tulin sisään ja aukasin sen ja huomasin kirjeen ja lahjakortin. Oltiin saatu tytön kanssa se Hyvä Joulumieli-keräyksen lahjakortti arvoltaan 70 euroa. Tuntui tosi hyvältä ja kävin vielä sossussa kiittämässä siitä.

En mä ole joka vuosi saanut enkä edes pyytänyt kun tiedän että niitä ei jaeta peräkkäisinä jouluina samoille perheille vaan ne kohteet vaihtelee. Ja tiedoksi olen ollut joskus töissä, eläkkeellä olen ollut 6,5 vuotta. Kyllä se vaan hyvältä tuntui saada se lahjakortti. Enkä mä pahoita mieltäni joittenkin takia, kunhan leukojaan loksuttelevat, ei niillä ole mitään merkitystä mun elämässä.

Meillä neuvolantäti sanoi tänään ehdottavansa meille sellaista, en tiennyt moisesta mitään. Mutta suurella ilolla otan vastaan jos saan, 6 lasta vaatii rahaa ja ruokaa.

Kuka tyhmä tänne heti lausuu noin älyttömiä juttuja??? Toivottavasti et itse ikinä tarvi apua!! Taitaa itse olla kotona vetelehtijä!!! Mutta sulle tossuliini oikein hauskaa joulua!

Eipä tuon kortin saamiseksi aina katsota tuloja vaan myös menoja. Me saatiin tuo kortti semmoisena jouluna, isä vakitöissä, minä vakitöiden lomassa äitiyspäivärahalla, kolme lasta joista yksi vakavasti sairas ja jouduttiin käyttämään satojen kilometrien päässä hoidossa. Koskaan en ole soskussa käynyt, eikä mistään apua pyydetty, mutta luukusta se kolisi ja oikein nimellä. Ihmeteltiin kovin, mutta oltiin iloisia. Saatiin laskut maksettua ja ruokaa jouluksi. Lapsi tosin menehtyi, mutta kiitollisena muistan avustusta. Se toi silloin iloa elämään. Kuka kertoi meistä sinne jossa korteista päätetään?

Niinpä niin, eipä noi tulot päätä huimaa ja tuntuu että ruokakauppaan menee enemmän rahaa nykysin kun kaikki vaan kallistuu. Onneksi meillä ei vielä ole vuokra noussut tässä asunnossa enkä tiedä vielä ens vuotta onko vuokraisäntä korottamassa meidän vuokraa vai ei, riippuu vähän lämmityskuluista. Ens kuussa taas saadaan oottaa melkein 200 euron sähkölaskua, sitten siitä alankin maksaa joka toinen kuukausi sähköä niin ei tule enää varmaan tollasia laskuja paitsi tietysti kun sähkön hinta taas nousee niin ei sitten tiedä enää paljonko sähkölaskut on joka toinen kuukausi. Mutta en aio sitä murehtia ettei joulu menisi piloille.

Niinpä kukaan ei saisi saada mitään ettei tule leimatuksi ties miksi ihmiseksi. Olet pian luuseri jos täällä ilmotat että olet jotain saanut. Suurin osa on onnellisia toisten puolesta mutta sitten on näitä joiden pitää päästä pätemään sanomalla tosi ilkeätä. Mutta suomalainenhan yksi perisynti on kateus, siitä ei pääse mihinkään.

Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Niinpä kukaan ei saisi saada mitään ettei tule leimatuksi ties miksi ihmiseksi. Olet pian luuseri jos täällä ilmotat että olet jotain saanut. Suurin osa on onnellisia toisten puolesta mutta sitten on näitä joiden pitää päästä pätemään sanomalla tosi ilkeätä. Mutta suomalainenhan yksi perisynti on kateus, siitä ei pääse mihinkään.

Eihän kukaan kai voi olla kateellinen 70 ?:n sossutuesta?? Tunnetko, että teidän tilanteelle sitten ollaan kateellisia? En ymmärrä...ei kai kukaan halua tuohon tilanteeseen. Kai vähän suuremmista rahoista oltaisiin kadeja oikeesti.

Ainakin parin äidin tekstit oli sitä luokkaa että niissä paistoi se kateus vaikkei suoraan sanottukaan että on kade mutta kun sitä osaa lukea rivien välistä että haukutaan että et oo ollut varmaankaan koskaan töissä yms niin kyllä se pahalta tuntuu kun eivät tiedä tilannetta että miksi eläkkeellä olen.

Hieno juttu! Hyvää joulua teille! :flower:
Meidänkin neuvolatäti oli ehdottanut meitä, jännityksellä odotan että saadaanko kun vähän niiden varaan ollaan laskettu.
Milloinhan viimeistään ilmoittavat?

Kiitos hienot ihmiset! Tuntuu kyllä hyvältä. Nyt voin sitten ostaa tytöille joululahjat, tosin meillä ei osteta mitään ihmeempiä, neideille kelpaa halvemmatkin onneksi. Olen opettanut tytöt hyvin eli ei olla nirsoja jos ei saada niitä kaikkein kalleimpia joululahjoja. Isänsä varmaan muistaa tyttöä ja ehkä muakin jollakin tavalla. Mutta meille on pääasia jouluruoka ja rauhalliset hetket jouluna, ei ne lahjat ole koskaan olleet pääasiana vaikka on niitä kiva saada ja kiva antaa kun vaan olisi varaa kaikkeen.