Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Toisaalta hurjaa, jos joutuu karjasta luopumaan/vähentämään susien takia.

Tyhmä kymysys, mutta auttaisiko entistä järeämpi aita? Joku pieni jaloittelutarha joka olis pomminvarma aitauksen osalta?
Tuosta ansaitsee peukutuksen. Itsekin tulee tuota "muiden asioihin puuttumista" harjoitettua, vaikka @Algoma siitä varoitteleekin.
Näen tuon asian niin, että jos mulla on oikeus puuttua roskaajan asiaan niin roskaajalla on oikeus puuttua mun puuttumiseen.
Voin kyllä nostaa sen roskan roska-astiaan hieromatta roskaajan nenää hänen omaan ” ulosteeseensa”.
 
  • Vau!
Reactions: Echo
Näen tuon asian niin, että jos mulla on oikeus puuttua roskaajan asiaan niin roskaajalla on oikeus puuttua mun puuttumiseen.
Voin kyllä nostaa sen roskan roska-astiaan hieromatta roskaajan nenää hänen omaan ” ulosteeseensa”.
Nykyään ollaan liian nättinokkaisia kaikelle ulkopuolisten antamalle, rakentavallekin kritiikille.

Se sanoja leimataan usein päällepäsmäriksi joka manipuloi eikä ymmärrä toisen rajoja. Sellaisia oikeasti on, mutta mä ja mun mies ollaan enemmän "kylä kasvattaa"-meiningillä.

Jos joku tulis mulle sanomaan roskaamisestani, en nakkelis niskojani vaan ottaisin palautteen nolona ja häpeilevänä vastaan, ja muistaisin sen lopun ikääni.

Tää on tän sukupolven ongelma. Ei osata nöyrtyä jos joku nuhtelee, vaan joku käsittämätön silmienummistaminen, rakkauden, rauhan ja konsensuksen nimissä, menee kaiken edelle.
Ja siks p*ska saa rauhassa levitä.

Länsimaat ovat hyvällä tavalla päässeet vääränlaisesta auktoriteettikammostaan, mutta sitä voisi silti jokin ripaus olla vielä.
 
Nykyään ollaan liian nättinokkaisia kaikelle ulkopuolisten antamalle, rakentavallekin kritiikille.

Se sanoja leimataan usein päällepäsmäriksi joka manipuloi eikä ymmärrä toisen rajoja. Sellaisia oikeasti on, mutta mä ja mun mies ollaan enemmän "kylä kasvattaa"-meiningillä.

Jos joku tulis mulle sanomaan roskaamisestani, en nakkelis niskojani vaan ottaisin palautteen nolona ja häpeilevänä vastaan, ja muistaisin sen lopun ikääni.

Tää on tän sukupolven ongelma. Ei osata nöyrtyä jos joku nuhtelee, vaan joku käsittämätön silmienummistaminen, rakkauden, rauhan ja konsensuksen nimissä, menee kaiken edelle.
Ja siks p*ska saa rauhassa levitä.

Länsimaat ovat hyvällä tavalla päässeet vääränlaisesta auktoriteettikammostaan, mutta sitä voisi silti jokin ripaus olla vielä.
Ok. Ei @ Echo ainakaan täällä palstalla ota ohjeistuksia joka kerta kovinkaan auliisti. Ehkä @Echo on erimieltä asiasta, ehkä.
 
Haluan jakaa tarinan koirasta joka ottaa käskyt tosissaan.😩
Onneksi näitä ei usein tapahdu, mutta se kertakin ottaa pahasti sydämestä ja myöhemmin tapahtuneelle voi jo nauraa.:)

-Koira on jäänyt muutamasti ulko-oven ulkopuolelle istumaan ja odottamaan. Ovi on mennyt kiinni nokan edestä. 🥺
-Ulkoa tullessa jää istumaan eteiseen odottaen lupaa edetä, aina sitä ei muista antaa kun lähtee purkamaan ostoksia/kiire veskiin/vieraita jne.
-Istuu pitkän aikaa ruokakupin edessä kuola valuen koska ei ole saanut vielä lupaa syödä.

Ehkä juuri tämän vuoksi koirani on oppinut kommunikoimaan jopa pelottavan hyvin?

Sillä on tapana katsoa silmiin ja huokailla joutuessaan odottamaan jotakin - ulospääsyä tai mitä tahansa. Se myös tuhahtelee jos joku asia ei miellytä!🤣

-Jos se haluaa ulos niin hakkaa ulko-ovea.
-Jos ei saa melko tarkasti normaaliin aikaan ruokaa niin hakkaa ruokakaapin ovea.
-Jos ei vettä ole vaihdettu niin se haukkuu kupin edessä.
-Jos lattialla on tyhjä kuppi liian pitkään niin se tassulla läväyttää sen seinään. Niin noh, kukapa niitä tyhjiä kuppeja yleensä lattialla pitää…
-Jos se haluaa jotakin, ihan mitä tahansa niin se tulee eteeni ja tuijottaa silmiin. Kysyn: -mitä nyt haluat? Jos haluaa rapsuja niin jää istumaan siihen ja painaa pään minua vasten tai jos istun, se tulee syliin tai nojailee minuun. Jos haluaa herkun niin käy hakkaamassa herkkukaapun ovea.

Miksi ei hakkaa ovea tai huuda jos jää oven taa jne?😅

Tää on kyllä ainutlaatuisin koira mitä mulla on koskaan ollut.❤
Tosin myös haastavin! On kova, melko uhmareaktiivinen alfauros.
 
Haluan jakaa tarinan koirasta joka ottaa käskyt tosissaan.
Onneksi näitä ei usein tapahdu, mutta se kertakin ottaa pahasti sydämestä ja myöhemmin tapahtuneelle voi jo nauraa.

-Koira on jäänyt muutamasti ulko-oven ulkopuolelle istumaan ja odottamaan. Ovi on mennyt kiinni nokan edestä.
-Ulkoa tullessa jää istumaan eteiseen odottaen lupaa edetä, aina sitä ei muista antaa kun lähtee purkamaan ostoksia/kiire veskiin/vieraita jne.
-Istuu pitkän aikaa ruokakupin edessä kuola valuen koska ei ole saanut vielä lupaa syödä.

Ehkä juuri tämän vuoksi koirani on oppinut kommunikoimaan jopa pelottavan hyvin?

Sillä on tapana katsoa silmiin ja huokailla joutuessaan odottamaan jotakin - ulospääsyä tai mitä tahansa. Se myös tuhahtelee jos joku asia ei miellytä!

-Jos se haluaa ulos niin hakkaa ulko-ovea.
-Jos ei saa melko tarkasti normaaliin aikaan ruokaa niin hakkaa ruokakaapin ovea.
-Jos ei vettä ole vaihdettu niin se haukkuu kupin edessä.
-Jos lattialla on tyhjä kuppi liian pitkään niin se tassulla läväyttää sen seinään. Niin noh, kukapa niitä tyhjiä kuppeja yleensä lattialla pitää…
-Jos se haluaa jotakin, ihan mitä tahansa niin se tulee eteeni ja tuijottaa silmiin. Kysyn: -mitä nyt haluat? Jos haluaa rapsuja niin jää istumaan siihen ja painaa pään minua vasten tai jos istun, se tulee syliin tai nojailee minuun. Jos haluaa herkun niin käy hakkaamassa herkkukaapun ovea.

Miksi ei hakkaa ovea tai huuda jos jää oven taa jne?

Tää on kyllä ainutlaatuisin koira mitä mulla on koskaan ollut.
Tosin myös haastavin! On kova, melko uhmareaktiivinen alfauros.
Mitä rotua?
 
Että mua ihmetyttää noi uutiset!

Toimittajat kehottavat ihmisiä jäämään kotiin kun tulee lunta ja tuulee! Työtkin pitöis tehdä sään vuoksi mielummin kotona, eikä työpaikalle kannata mennä!😭🤣🤣🤣

Siis niiku mitä hittoa!😂
Jos ennen vanhaan oltaisi uutisoitu noin niin ihmiset olisivat ajatelleet sen olevan joku pila.

Huoooohhhh! Mihin tää maailma on menossa?!

 
Että mua ihmetyttää noi uutiset!

Toimittajat kehottavat ihmisiä jäämään kotiin kun tulee lunta ja tuulee! Työtkin pitöis tehdä sään vuoksi mielummin kotona, eikä työpaikalle kannata mennä!😭🤣🤣🤣

Siis niiku mitä hittoa!😂
Jos ennen vanhaan oltaisi uutisoitu noin niin ihmiset olisivat ajatelleet sen olevan joku pila.

Huoooohhhh! Mihin tää maailma on menossa?!

On ennenkin menty tuiskussa töihin. Vaikka myöhässä jos juna on myöhästynyt.
 
Niinkö? Kaikki tuo ”doganaliti” yhdessä koirassa.
Jotenkin hiffailen että johtuu siitä kun on niin reaktiivinen.
Ei ole ns. hölmö, mitä koirat usein ovat tai ainakin vaikuttavat tällaisilta, vaan kiinnittää huomiota erittäin ihmeellisiin asioihin, katsoo muun muassa tosi usein telkkaria ja rekisteröi kaikki muutokset. esim. uusi kattovalaisin jne. Saattaa jäädä tuijottamaan tätä!
Mitähän näitä kaikkea erikoista onkaan…mieleen tulee nyt ainakin se, että tykkää kyllä palloleikeistä normi koiran tapaan, mutta ei koskaan mene halpaan vaikka kuinka yrittää hämätä vain heittävänsä pallon.
Normi koirat juoksevat oitis kun kättänsä heilauttaa ja sanoo hae, ihan sama lenskö sinne pallo vai ei.
How ever….jos sillä on maalla tylsää niin piilottelee viekkaan näköisenä luita, kiertää talon, palaa kätkölle ja mukamas yllättyy kovasti kun nyt hän löysi luun.🤣😂
Juoksee oikein häntä heiluen näyttämäön mitä löytyi.😁

Sen eleet ja ilmeet näyttää välillä siltä kun harkitsisi asioita ja miettisi fiksuja.😁
 
  • Rakkaus
Reactions: Elena777
Jotenkin hiffailen että johtuu siitä kun on niin reaktiivinen.
Ei ole ns. hölmö, mitä koirat usein ovat tai ainakin vaikuttavat tällaisilta, vaan kiinnittää huomiota erittäin ihmeellisiin asioihin, katsoo muun muassa tosi usein telkkaria ja rekisteröi kaikki muutokset. esim. uusi kattovalaisin jne. Saattaa jäädä tuijottamaan tätä!
Mitähän näitä kaikkea erikoista onkaan…mieleen tulee nyt ainakin se, että tykkää kyllä palloleikeistä normi koiran tapaan, mutta ei koskaan mene halpaan vaikka kuinka yrittää hämätä vain heittävänsä pallon.
Normi koirat juoksevat oitis kun kättänsä heilauttaa ja sanoo hae, ihan sama lenskö sinne pallo vai ei.
How ever….jos sillä on maalla tylsää niin piilottelee viekkaan näköisenä luita, kiertää talon, palaa kätkölle ja mukamas yllättyy kovasti kun nyt hän löysi luun.
Juoksee oikein häntä heiluen näyttämäön mitä löytyi.

Sen eleet ja ilmeet näyttää välillä siltä kun harkitsisi asioita ja miettisi fiksuja.
Olisikohan tullut ”äitiinsä”?
 
Ei ole ns. hölmö, mitä koirat usein ovat tai ainakin vaikuttavat tällaisilta, vaan kiinnittää huomiota erittäin ihmeellisiin asioihin, katsoo muun muassa tosi usein telkkaria ja rekisteröi kaikki muutokset. esim. uusi kattovalaisin jne. Saattaa jäädä tuijottamaan tätä!
Sun dobbis onkin kissa, mun kissa tekee tuota kanssa ja järkyttyy kun kotiin tulee pienikin muutos (uusi huonekalu, uusi hiekkalaatikko, uusi ihminen kylään...)
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Elena777 ja Algoma

Yhteistyössä