Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tiedän mitä ikääntyminen tuo. Mä en ole lihonut viime aikoina. Lihosin 9kg muutama vuosi sitten parisuhteessa kun söin eksän tekemiä ruokia. Stressi ja huono unenlaatu lihottaa. Mulla on ollut paljon stressiä.
Mikset liiku enemmän ja laita elämääsi kuntoon ettei koko ajan ole jotain ”surua ja stressiä” ? Sinulla on aina jotain tekosyitä miksi olet lihava tai miksi olet lihonut. Tuskin se exäkään niitä ruokia väkisin suuhusi tunki.
 
r0s
..teenkin samalla ylläripylläriksi ipanoille lettuaamiaisen:)

Ja muuten - kala ON hyvää:p!
Söisin sitä enemmänkin kuten myös lapsetkin jos sitä vaan sais tuoreena just silloin kun haluais:)
Ja ettei se olis niin kauhian hintavaa:unsure:...
Kalan huonoin puoli hinnan lisäksi on se, ettei se säily kovinkaan hvin ainakaan mökkioloissa. Kiukuttaisi kauheasti jos kalliit kalat ehtisivät mennä pilalle.

Mut onneksi on myös purkkivaihtoehtoja.

Esmes näitä saa parilla eurolla purkin ja on makoisaa näkkileivällä.

 
vierailija
No niin on(n), muista herkuista - esim.siika, kuha - puhumattakaan

Onneksi oon havahtunu ja oppinu syömään kalaa vaikka liian monta vuotta menikin sitä väistellessä
Alaskanseitiä luomukermassa, maistapa sitä. Täytyy paistaa suolattomassa luomuvoissa. Maustaa sitten erikseen miten tykkää, esimerkiksi moni tykkää fenkolista - nyt mulla on sitä kasvamassa, mut aitauksen tekeminen oli tietysti se mitä en itse pystynyt tekemään.
 
  • Tykkää
Reactions: FreezeCat
Alaskanseitiä luomukermassa, maistapa sitä. Täytyy paistaa suolattomassa luomuvoissa. Maustaa sitten erikseen miten tykkää, esimerkiksi moni tykkää fenkolista - nyt mulla on sitä kasvamassa, mut aitauksen tekeminen oli tietysti se mitä en itse pystynyt tekemään.
Tuosta oon kyllä teheny vaikka ja kuinka ja monella tavalla:)
Mutta tuore kala on aina tuoretta:)
 
vierailija
Mutta oi kun se olisi ihanaa:)!
Olla ja mennä vesillä semmosella putputtavalla botskilla missä vois vaikka yöpyäkin ja vain viihtyä koko päivän - monta päivää!! - aalloilla ja kiskoa päivän sapuskasatsia syöntitarpeisiin:love:
No jos on intohimoinen sukeltaja tai uimari, mut se aurinko polttaa herkän nahkan, ei voi - eikä mitään hyttiä kyllä ole. Moottoria en antaisi asentaa - ruohonleikkurin äänen sentään sietää, kun tulee silppua ja siistiä(y)
https://areena.yle.fi/1-3988497
Oletko katsonut tuota? Siellä tehtiin lapselle put put -vene:love:
 
vierailija
mitäs semmonen alaskan sei maksaa
On näköjään monta merkkiä, mut tuosta on helppo tehdä kaikkea. Ne kuutiot sulaa nopeemmin ja kimpale säilyy pidempään kylmäkallena. Sitä ei tietenkään enää pakasteta, vaan laitetaan ruoka siitä. Suolaksi Maldon, muu ei käy:LOL:
Kastikkeen jos haluaa, sopii tahini (sis natriumia, ei tarvi suolaa) siihen hyvin, jos ei tykkää mantelijauheesta. Molemmat ovat proteiinia, joten tulee hintaa, mut syö sitten vähemmän(y)
 

Yhteistyössä