Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Deleted member 149094
Ei toi neiti-rassu oo vielä vuosiin täysi-ikäinen.
Ei varmaan missään kielletä ostamasta toiselle vakuutusta.
Se sitten täytyy selvittää asumismaan mukaan, että mistä maasta se vakuutus ostetaan. Ja tietysi varmaan vakuutustyyppi ratkaisee, onko kysymys opiskelusta, pysyvästä oleskelusta tms. Alaikäisille, jos ostaa, niin täytyy varmasti olla huoltajan suostumus.
 
Ei varmaan missään kielletä ostamasta toiselle vakuutusta.
Se sitten täytyy selvittää asumismaan mukaan, että mistä maasta se vakuutus ostetaan. Ja tietysi varmaan vakuutustyyppi ratkaisee, onko kysymys opiskelusta, pysyvästä oleskelusta tms. Alaikäisille, jos ostaa, niin täytyy varmasti olla huoltajan suostumus.

Mut jos on suomen passi niin voisiko vakuutuksen hankkia suomesta? Ja isänsä luonnollisesti hankkisi vakuutuksen, en minä.

Useaan vakuutukseenhan saa liittää lapsensa mut sillon pitää asua samassa osoitteessa.
 
Deleted member 149094
Mut jos on suomen passi niin voisiko vakuutuksen hankkia suomesta? Ja isänsä luonnollisesti hankkisi vakuutuksen, en minä.

Useaan vakuutukseenhan saa liittää lapsensa mut sillon pitää asua samassa osoitteessa.
Mulla ei ole paikallista passia, mut mun vakuutukset on tietenkin täällä, kun osoite on täällä. Suomesta voidaan hankkia vakuutus Suomeen. Ulkomaista omaisuutta Suomessa tuskin vakuutetaan. Lapsen sairaus/ matka/ vakuutus voi olla eri juttu. Jos lapsen asuinmaa on siis eri.
Miks se täytyy hankkia Suomesta?
 
Mulla ei ole paikallista passia, mut mun vakuutukset on tietenkin täällä, kun osoite on täällä. Suomesta voidaan hankkia vakuutus Suomeen. Ulkomaista omaisuutta Suomessa tuskin vakuutetaan. Lapsen sairaus/ matka/ vakuutus voi olla eri juttu. Jos lapsen asuinmaa on siis eri.
Miks se täytyy hankkia Suomesta?

Siksi, kun me asutaan suomessa. Ja jos jotain tapahtuu, luonnollisesti halutaan että lapsonen pääsee tänne hoitoon. Ja että asian voi hoitaa suomessa. Suomeksi.
 
Deleted member 149094
Toi taitaa olla tilannekohtainen myös maiden välillä. Tos on EU- alueen ohjeistuksia, mut maasta riippuen varmasti taas vaihtuu.

Et me ei varmaan voida auttaa, ellei olla oltu samassa tilanteessa. Soitto vakuutusyhtiöihin varmaan on paikallaan.
 
Toi taitaa olla tilannekohtainen myös maiden välillä. Tos on EU- alueen ohjeistuksia, mut maasta riippuen varmasti taas vaihtuu.

Et me ei varmaan voida auttaa, ellei olla oltu samassa tilanteessa. Soitto vakuutusyhtiöihin varmaan on paikallaan.

Toi eurooppalainen sairaanhoitokortti neidillä toki on kuten myös kelakortti. Mut pitää selvitellä. Luultavasti tää on taas niitä asioita, jotka eivät onnistu, koska ne vaan eivät onnistu. :S :D
 
Deleted member 149094
Toi eurooppalainen sairaanhoitokortti neidillä toki on kuten myös kelakortti. Mut pitää selvitellä. Luultavasti tää on taas niitä asioita, jotka eivät onnistu, koska ne vaan eivät onnistu. :S
Jos sil on (voimassaoleva) kelakortti, niin mun mielestä se kuuluu Suomen sairaanhoidon piiriin, eli varmaan saa jonkun lisävakuutuksen Suomesta, jos sellainen vakuutustyyppi on olemassa.
Tarkasta tuosta eurooppalaisesta sairaanhoitokortista, et kuuluuko siihen kuljetus.
 

Yhteistyössä