Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
  • Tykkää
Reactions: Rätti Väsynyt
r0s
Joku taho voisi kehittää uuden ravintolan. Ajatuksella "perinteisiä suomalaisia herkkuruokia".

Listalla ois aina pottumuusia, lihapullia, poronkääristystä, kaalikääryleitä, sienikastiketta, valkokastiketta, silakkapihvejä, savukalaa ja hölskykurkkui ja etikkapunajuurta ja maitoa, piimää sekä kotikaljaa. Vaihtuvana voisi olla kotimainen keitto. Hernekeittoa, kalakeittoa, kesäkeittoa... Jälkkärinä mustikkapiirakkaa, marjakiisseliä, vispipuuroa, pullaa, lettuja...
 
Joku taho voisi kehittää uuden ravintolan. Ajatuksella "perinteisiä suomalaisia herkkuruokia".

Listalla ois aina pottumuusia, lihapullia, poronkääristystä, kaalikääryleitä, sienikastiketta, valkokastiketta, silakkapihvejä, savukalaa ja hölskykurkkui ja etikkapunajuurta ja maitoa, piimää sekä kotikaljaa. Vaihtuvana voisi olla kotimainen keitto. Hernekeittoa, kalakeittoa, kesäkeittoa... Jälkkärinä mustikkapiirakkaa, marjakiisseliä, vispipuuroa, pullaa, lettuja...
perusta sinä
 
Joku taho voisi kehittää uuden ravintolan. Ajatuksella "perinteisiä suomalaisia herkkuruokia".

Listalla ois aina pottumuusia, lihapullia, poronkääristystä, kaalikääryleitä, sienikastiketta, valkokastiketta, silakkapihvejä, savukalaa ja hölskykurkkui ja etikkapunajuurta ja maitoa, piimää sekä kotikaljaa. Vaihtuvana voisi olla kotimainen keitto. Hernekeittoa, kalakeittoa, kesäkeittoa... Jälkkärinä mustikkapiirakkaa, marjakiisseliä, vispipuuroa, pullaa, lettuja...
Joskus vielä kotiruokalounaspaikoissa ruokalistat oli suunnilleen tuollaisia, nykyään kaikki kilpailee mahdollisimman erikoisilla ruuilla.
 
Kumpi olisit mielummin, hullu vai sokea?
Molempia voi olla niin monella tavalla ja taiteilijat (maalaajat, runoilijat mm...) ovat monesti olleet ns. hulluja, jotka ovat sitten tappaneet itsensä kun inspiraatio on mennyt pois...sokea taas voi olla vaikkapa sille ettei näe omaa käytöstään ja sen vaikutuksia tai sitä miten toinen kohtelee ja sitten tappaa itsensä, kun ne asiat ymmärtää....hmm....kyllä mä valitsen hulluuden sitten mieluummin.

Perustelut: Koska hulluilla on myös hauskemmat huvit.
 
Minusta olisi kiva kokeilla miltä tuntuu olla sokea, vaikkapa kuukauden ajan.
Harmi vaan ettei minulla ole riittävästi aikaa siihen.

Molempia voi olla niin monella tavalla ja taiteilijat (maalaajat, runoilijat mm...) ovat monesti olleet ns. hulluja, jotka ovat sitten tappaneet itsensä kun inspiraatio on mennyt pois...sokea taas voi olla vaikkapa sille ettei näe omaa käytöstään ja sen vaikutuksia tai sitä miten toinen kohtelee ja sitten tappaa itsensä, kun ne asiat ymmärtää....hmm....kyllä mä valitsen hulluuden sitten mieluummin.

Perustelut: Koska hulluilla on myös hauskemmat huvit.
 
  • Vau!
Reactions: Elena777
Minusta olisi kiva kokeilla miltä tuntuu olla sokea, vaikkapa kuukauden ajan.
Harmi vaan ettei minulla ole riittävästi aikaa siihen.
Mun kaveri halus kanssa joskus kokeilla ja lopputuloksena sai mustelmia vähän sinne sun tänne, koska törmäili kotonaan joka kaapin kulmaan ja haljenneen etuhampaan, koska kaatui ja löi suunsa koiran keraamiseen vesikuppiin...että kannattaa ainakin valita tarkkaan paikan missä harjottelee...

Itse aloittaisin harjoittelun ihan sillä, että laskisin kotona joka askeleen pisteestä a pisteeseen b ja aloittaisin aina uudestaan kun käännyn....esim. näin ''3 askelta sängyn luota tyttöystävän lelulaatikolle, lelulaatikolta 5 askelta ovelle, ovelta käännös vasempaan ja siitä 12 keittiönovelle...'' ja tuota harjoitusta kun teet tarpeeks monta kertaa, alat kokeilemaan sitä silmät peitettynä....Sain ton idean muuten yhestä kauhulehvasta aikoinaan:giggle:
 
Mun kaveri halus kanssa joskus kokeilla ja lopputuloksena sai mustelmia vähän sinne sun tänne, koska törmäili kotonaan joka kaapin kulmaan ja haljenneen etuhampaan, koska kaatui ja löi suunsa koiran keraamiseen vesikuppiin...että kannattaa ainakin valita tarkkaan paikan missä harjottelee...

Itse aloittaisin harjoittelun ihan sillä, että laskisin kotona joka askeleen pisteestä a pisteeseen b ja aloittaisin aina uudestaan kun käännyn....esim. näin ''3 askelta sängyn luota tyttöystävän lelulaatikolle, lelulaatikolta 5 askelta ovelle, ovelta käännös vasempaan ja siitä 12 keittiönovelle...'' ja tuota harjoitusta kun teet tarpeeks monta kertaa, alat kokeilemaan sitä silmät peitettynä....Sain ton idean muuten yhestä kauhulehvasta aikoinaan
Mä harjoittelen makkarissa.
 
  • Tykkää
Reactions: Rätti Väsynyt
Mun kaveri halus kanssa joskus kokeilla ja lopputuloksena sai mustelmia vähän sinne sun tänne, koska törmäili kotonaan joka kaapin kulmaan ja haljenneen etuhampaan, koska kaatui ja löi suunsa koiran keraamiseen vesikuppiin...että kannattaa ainakin valita tarkkaan paikan missä harjottelee...

Itse aloittaisin harjoittelun ihan sillä, että laskisin kotona joka askeleen pisteestä a pisteeseen b ja aloittaisin aina uudestaan kun käännyn....esim. näin ''3 askelta sängyn luota tyttöystävän lelulaatikolle, lelulaatikolta 5 askelta ovelle, ovelta käännös vasempaan ja siitä 12 keittiönovelle...'' ja tuota harjoitusta kun teet tarpeeks monta kertaa, alat kokeilemaan sitä silmät peitettynä....Sain ton idean muuten yhestä kauhulehvasta aikoinaan
Meillä on öisin talvi ja syysaikaan pilkko pimeää, mä harjottelen silloin kun en jaksa laittaa valoja. Oon aika hyvä jo, välillä vähän kilisee keittiössä kun lasit kaatuilee jos käyn juomassa:X3:, tätäkin melko harvoin koska yleensä kaikki on mun omilta jäljiltä tutuilla paikoilla:giggle:
 
  • Rakkaus
Reactions: Elena777

Yhteistyössä