Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Korjaus:Kais on ruoka rajoitteinen. Mua vaan häiritsee.
Kumma kun sua höiritsee banaanin käyttö ruuanlaitossa,varsinkin muiden syödessä. Hassu juttu kun joissakin maissa on yleistä käyttää ruokabanaania kypsennettynä osana ruokaa..
En ole ruokarajoitteinen,harva syö mitä tahansa ruokaa,tuskin sinäkään.
En tykkää syödä kaikkea,mutta sinäkään et varmaan vetele naamaasi kaikkea mahdollista.

vierailija
Kumma kun sua höiritsee banaanin käyttö ruuanlaitossa,varsinkin muiden syödessä. Hassu juttu kun joissakin maissa on yleistä käyttää ruokabanaania kypsennettynä osana ruokaa..
En ole ruokarajoitteinen,harva syö mitä tahansa ruokaa,tuskin sinäkään.
Ajattelin kyllä sitä että sulla on erikoisruokavalio kun syöt aika erilaisesti, ainakin musta. En mäkään kaikkea syö.

Ajattelin kyllä sitä että sulla on erikoisruokavalio kun syöt aika erilaisesti, ainakin musta. En mäkään kaikkea syö.
Mä tykkään kokeilla erinlaisia tuotteita,ruokia, makuja.
Syön kasvisruokaa/ kasvisperäisiä ruokia, sekaruokaa, salaatteja,kasviksia,juureksia,
hedelmiä,marjoja,papuja,kanaa,kalaa, välillä possua ja jauhelihaakin,maitotuotteita myös. Riisiä ja pastaa harvemmin ja jauhoja harvemmin. Viljaa välillä enemmän tai vähemmän.

• Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Mä tykkään kokeilla erinlaisia tuotteita,ruokia, makuja.
Syön kasvisruokaa/ kasvisperäisiä ruokia, sekaruokaa, salaatteja,kasviksia,juureksia,
hedelmiä,marjoja,papuja,kanaa,kalaa, välillä possua ja jauhelihaakin,maitotuotteita myös. Riisiä ja pastaa harvemmin ja jauhoja harvemmin. Viljaa välillä enemmän tai vähemmän.
Se on kullä hyvä. Voi kun itsekin osaisin tehdä ja kokeilla erilaisia ruokia.

• Tykkää
Reactions: Kais
Haluaisin ensin opetella kalakeiton teon. En uskalla kun joku menee pieleen kuitenkin ja hukkaan menee kaikki ainekset.
Googlaa kalakeiton ohjeita,löytyy lohi ja seiti. Keiton voi tehä kirkkaana kalaliemeen tai kermaan / maitoon tai kookosmaitoon.Perunaa ja kasviksia.
Yhteishyvän tai k-ruoka sivuilla on kalakeiton ohjeita ainakin. Kotikokki.net on hyvä

vierailija
Googlaa kalakeiton ohjeita,löytyy lohi ja seiti. Keiton voi tehä kirkkaana kalaliemeen tai kermaan / maitoon tai kookosmaitoon.Perunaa ja kasviksia.
Yhteishyvän tai k-ruoka sivuilla on kalakeiton ohjeita ainakin. Kotikokki.net on hyvä
No niinpä kun niitä ohjeita on niiiin paljon että mikä niistä on hyvä. Ei kirkasta eikä kookosta.. mutta lohi/seiti...hmmm...

No niinpä kun niitä ohjeita on niiiin paljon että mikä niistä on hyvä. Ei kirkasta eikä kookosta.. mutta lohi/seiti...hmmm...
Varma ja helppo ohje. Täyteläisen paksua keittoa tulee.

-1 l vettä ja 1/2 l maitoa
- 5-6 pottua (pilko ne)
-1 pussi keittojuureksia
-5-6 pippuria
-2 kalaliemikuutiota
- 1 pkt Koskenlaskijajuustoa

Keittele noita varttitunti. Sen jälkeen lisäile

-400-500 g lohikuutioita
-ruukullinen tilliä silputtuna
-3-4 voinokaretta.

Ja keitä keskilämmöllä kunnes lohet ovat kypsiä, eli toinen varttitunti.
(Ja sen takia lohet vasta loppupuolella ettei ne murene. Pätee seitiinkin)

Nauti. :)

• Tykkää
Reactions: Kais ja Elena777
Ros, mä varoitan *ääni väristen.
Älä tee sitä!
Karpalosuota. Yli 80 suomalaista on tänä vuonna hävinny soille. :cry: Jos sun ukkos merkkaa sulle ees jotain.

Siis 84 niistä on löytyny ja yhtä etsitään.
Mutta tuo Rosin miehen uppoominen takapihalle on ihan läppä. :D

• Haha
Reactions: r0s
Iltaa

Ihana päivä mun poikasten kanssa takanapäin, myöhemmin hain vielä nuorimman kanssa kotio sushia ja rupateltiin kaikkea maan ja taivaan väliltä, sekä suunniteltiin jotain reissun poikasta jahka korona helpottaa sen verran, että voi ja uskaltaa lähteä (siihen saakka säästetään).... :love: :love: :love:

Tänne ei muuten se ukkonen tullukkaan, meinas kyllä mutta ei sitten tullut kuitenkaan...jei!

Yhteistyössä