Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Selittäkää mulle. Mä hiffaan tän aina kyllä itekkin jonkun viiden tunnin mietinnän jälkeen...

Mies on menossa kokoukseen kaupunkiin, kun vastaan tulee T risteys. Miehellä on kiire ja hän ei tiedä kummassa suunnassa on kaupunki ja kummassa metsä. Hän näkee talon ja päättää mennä kysymään kummassa suunnassa kaupunki on. Talossa onkin identtiset veljekset joista toinen aina valehtelee ja toinen puhuu totta. Millä yhdellä kysymyksellä mies voi selvittää kummassa suunnassa kaupunki on?

-Miehen täytyisi kysyä jommalta kummalta: " Mitä veljesi vastaisi, jos kysyisin häneltä, kummassa suunnassa on kaupunki?" Vastaisipa hän mitä tahansa, mies tietäisi hänen "valehdelleen", ja lähtisi toiseen suuntaan.
 
Selittäkää mulle. Mä hiffaan tän aina kyllä itekkin jonkun viiden tunnin mietinnän jälkeen...

Mies on menossa kokoukseen kaupunkiin, kun vastaan tulee T risteys. Miehellä on kiire ja hän ei tiedä kummassa suunnassa on kaupunki ja kummassa metsä. Hän näkee talon ja päättää mennä kysymään kummassa suunnassa kaupunki on. Talossa onkin identtiset veljekset joista toinen aina valehtelee ja toinen puhuu totta. Millä yhdellä kysymyksellä mies voi selvittää kummassa suunnassa kaupunki on?

-Miehen täytyisi kysyä jommalta kummalta: " Mitä veljesi vastaisi, jos kysyisin häneltä, kummassa suunnassa on kaupunki?" Vastaisipa hän mitä tahansa, mies tietäisi hänen "valehdelleen", ja lähtisi toiseen suuntaan.
häätyy pitää mielessä jos pitää kysyä tuommosilta kaksosilta tietä
 
vierailija
Selittäkää mulle. Mä hiffaan tän aina kyllä itekkin jonkun viiden tunnin mietinnän jälkeen...

Mies on menossa kokoukseen kaupunkiin, kun vastaan tulee T risteys. Miehellä on kiire ja hän ei tiedä kummassa suunnassa on kaupunki ja kummassa metsä. Hän näkee talon ja päättää mennä kysymään kummassa suunnassa kaupunki on. Talossa onkin identtiset veljekset joista toinen aina valehtelee ja toinen puhuu totta. Millä yhdellä kysymyksellä mies voi selvittää kummassa suunnassa kaupunki on?

-Miehen täytyisi kysyä jommalta kummalta: " Mitä veljesi vastaisi, jos kysyisin häneltä, kummassa suunnassa on kaupunki?" Vastaisipa hän mitä tahansa, mies tietäisi hänen "valehdelleen", ja lähtisi toiseen suuntaan.
No nyt mä sen hiffasin. Ei mennyt kuin pari minuuttia, ja eilisen soffajumpan vesilasi ja suklaapaketti! :)
 
Alkosta ostettu pinkkiä kuohuviiniä.Platino moscato pink sweet. :)
Ja kaupassa käyty,possun filettä ja perunoita pottumuussia varten,aineksia kekseihin ja vähän irtokarkkeja/ konvehtia.
Niin ja juustopuusti aamupalaksi smoothien kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Alkosta ostettu pinkkiä kuohuviiniä.Platino moscato pink sweet.
Ja kaupassa käyty,possun filettä ja perunoita pottumuussia varten,aineksia kekseihin ja vähän irtokarkkeja/ konvehtia.
Niin ja juustopuusti aamupalaksi smoothien kanssa.
:) Saitko sitä pink moscatoa ihan heti alkosta vai joutuuko tilaamaan, jos niin kauan kestää tilauksen saapuminen? tuota voisi maistaa, mutta täällä alkossa sitä ei ole.
 
vierailija
Mä en hiffannu.
Mut mulla ei ookaan suklaata.
Se tarttee ehdottomasti kaksi objektia, joista toisen nimeät valehtelijaksi ja toisen rehelliseksi. Sitten kysyt siltä valehtelijalta sen kysymyksen ja osoitat sormella, mihin suuntaan se näyttää. Sitten kysyt uudestaan siltä rehelliseltä sen kysymyksen ja katsot, mihin suuntaan se näyttää. Eli ne näyttää samaan suuntaan ja lähdet sitten vain juuri siihen toiseen suuntaan :D
 

Yhteistyössä