Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Ei collie ole arka, meillä oli collie joskus ja sisko halus vahvistaa koulutuksessa sen suojeluvaistoa, mutta kouluttaja sanoi ehdottoman ein...ja selitti, että se vaisto colliella on jo syntyessään ja jos sitä vahvistaa liikaa, voi koirasta tulla ylisuojeleva.
Linda oli täydellinen pakkaus...olin aina turvassa sen kanssa, liikuin sitten missä tahansa:love::love:

Sheltit on seurakoirana taas ihan parhaimpia...saku meillä oli kun olin lapsi ja aivan ihana olikin, mutta itte tykkäisin pitkäkarvaisesta enemmän!:love:
Oon tottunut vahvoihin rotuihin. Collie ei kyllä ekana tule mieleen jos pitäisi hommata vahtikoira tms. Mutta onhan ne omalla tavallaan kivoja ja ne on ihan nättejä.

Oon tottunut vahvoihin rotuihin. Collie ei kyllä ekana tule mieleen jos pitäisi hommata vahtikoira tms. Mutta onhan ne omalla tavallaan kivoja ja ne on ihan nättejä.
No jaa kuinka kukin sen sitten ottaakin...ei ainakaan kouluttajien mielestä ole arka, paimenkoiralle kun arkuus ei ole mikään positiivinen asia...toki jalostus on voinut tehdä sellasia jälkeläisiä, että se saa toiset ajattelemaan koiran araksi ja sitten on toki koiria kuten pit bull (mistä myös pidän valtavan paljon rotuna) ym...ja rotikat (ihania) mistä ei voi puhua samassa lauseessakaan collien kanssa.
Itse pidän enemmän paimenkoirista kuin minulle liian vahvoista roduista.
Saku on rotuna tuttu ja turvallinen ja sellasen haluaisin vielä kerran itselleni.

Mun sydäntä lähellä on dobberit (ovat tajuttoman fiksuja) ja yleisesti molossiroduista tykkään.:love:

Koiran kun valitsee niin on kaks asiaa. Eka on rodun terveys ja toka on koiran energiataso. Niitä kandee miettii.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Meinaat ettei elsu ole miettinyt terveys asioita tarpeeksi pitkälle?
No ikävä tuottaa pettymys, mutta kyllä olen..ja se on ollut syynä minkä vuoksi en ole collieta ittelleni kevyin perustein hommannut vuosiin...täytyy tuntea kasvattajan maine jne...
Shelttien kohdalla oli hyvä onni, koska kasvattaja oli tunnettu ja arvostettu!
Sakuissa taas täytyy tutkia enemmän kasvattajien mainetta jne...enkä pistä vastaan, vaikka hommaisin koiran toisesta maasta...kuhan on luotettavalta kasvattajalta.

Olipa karvainen odottaja pahalla päällä kun tulin kotiin. Ei se vaan viihdy yksinään!:coffee: Ihan selkeesti sanoi mulle että haista pas*a!:notworthy:
Autossahan se yleensä oottelee ja on lähes aina mun mukana.:love: Outoa olla ilman sitä.:notworthy:

Huhhuh, oli sen verran energiaa tuolla koiralla ku veettiin lenkki, että jos ois ollu purje messissä tuolla tuulella ni oisin ollu melko korkeella!:coffee::LOL:
Pitihän se taas vapaaks laskea toisten mailla, ilman mitään lupia!:sneaky: Hyvännäköstä kun valo liikkuu tuhatta ja sataa, ei siellä pimeydessä erota mustaa koiraa ollenkaan. Karvavauva on ku amerikkalainen joulukuusi valojensa puolesta.:D
Yhteen valoon en enää turvaudu kun muutamasti on valo jääny oksaan ku se painelee ryteikössä.

Pitäisköhän sitä sitte vielä iltakahveet keitellä ennen ku mänee suihkuun.:barefoot::coffee:
*Yrittää viritellä mielikuvaa*

Karvavauva kiitää yössä. :rolleyes::eek:

Päivää:)

Heti aamusta piti lähteä käväseen terveystiedon tuplatunnilla ja kotimatkalla sain kuningasidean...eli mulla on tänään rehvit kahden komean nuorukaisen kanssa ja käydään syömässä jossain, jahka nuorempi heistä pääsee myös opinnoiltaan pois:coffee::coffee:

Mittee sinä siellä mökötät?:p
Kiivetään mökömököpuuhun ja heitellään ohikulkijoita kävyillä:sneaky:

• Tykkää
Reactions: Kais
Aqela
Päivää:)

Heti aamusta piti lähteä käväseen terveystiedon tuplatunnilla ja kotimatkalla sain kuningasidean...eli mulla on tänään rehvit kahden komean nuorukaisen kanssa ja käydään syömässä jossain, jahka nuorempi heistä pääsee myös opinnoiltaan pois:coffee::coffee:

Mittee sinä siellä mökötät?:p
Kiivetään mökömököpuuhun ja heitellään ohikulkijoita kävyillä:sneaky:
Ai treffit kahden kanssa. :rolleyes:
Mä heitän mieluimmin palstan ilkeilijää kävyillä. :sneaky:

• Tykkää
Reactions: Kais ja ruuttis

Yhteistyössä