Saat*nan Sanoma Magazines

  • Viestiketjun aloittaja salla
  • Ensimmäinen viesti
salla
tässä on koko aamu yritetty soittaa ko lafkaan ja koko ajan linjat varattuja...mut paras on, että kun yrität päästä läpi peruuttaaksesi lehden niin tulee vain tiedote jotta soita myöhemmin uudestaan ja puhelu katkaistaan. Tilaus-puolelle soittaessasi pääset jonottamaan niin pitkäksi aikaa kuin vain kantti riittää ja siltikään ei puheluun toistaiseksi ole vastattu.

Peruutusta ei tietenkään voi tehdä netin kautta, tai voi mutta siten että pitää ottaa vastaan jo aloitettu laskutuskausi maksuineen.
 
salla
Alkuperäinen kirjoittaja as if:
Lähetä sähköpostilla se peruutus!
näin mä ajattelin tehdä...

Ja sulle vieras...asiakaspalvelu.fi sivulla lukee että jo alkanutta kautta niin ei voi peruuttaa netin kautta ilman että tilauskausi jatkuu loppuun saakka.
Eli eilen tuli lehden eka nro tästä uudesta tilauskaudesta ja en halua ko lehteä enää tilata...joten tuo saakelin soittaminen näyttää olevan ainoa mahdollinen tapa. Tosin kohta lähtee sähköpostia jossa perun tilaukseni.
 
just
Mitä sinä omasta virheestäsi täällä mesoat. Olisit peruuttanut lehden ajoissa.

Ja tuotakaan en erityisemmin ymmärrä, että valitetaan kun jonnekin on jonoa. Sinne on jonoa siksi, että joku sinua aiemmin soittanut on jonossa sinua ennen. Se on tietysti ikävää että asiakaspalvelussa on liian vähän ihmisiä, mutta heidän pitämisensä taasen maksaa ja se on sitten suoraan lehtien hinnoissa.
 
nii-i
Minä yritin kans joskus perua netissä, sitten lähetin sähköpostia, mutta siihen ei reagoitu mitenkään ja lopulta jouduin hyvän tovin roikkumaan puhelimessa, ennen kun sain sen saamarin lehden peruttua.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja salla:
Alkuperäinen kirjoittaja as if:
Lähetä sähköpostilla se peruutus!
näin mä ajattelin tehdä...

Ja sulle vieras...asiakaspalvelu.fi sivulla lukee että jo alkanutta kautta niin ei voi peruuttaa netin kautta ilman että tilauskausi jatkuu loppuun saakka.
Eli eilen tuli lehden eka nro tästä uudesta tilauskaudesta ja en halua ko lehteä enää tilata...joten tuo saakelin soittaminen näyttää olevan ainoa mahdollinen tapa. Tosin kohta lähtee sähköpostia jossa perun tilaukseni.
No sitten mä olen pistänyt sähköpostia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja salla:
tässä on koko aamu yritetty soittaa ko lafkaan ja koko ajan linjat varattuja...mut paras on, että kun yrität päästä läpi peruuttaaksesi lehden niin tulee vain tiedote jotta soita myöhemmin uudestaan ja puhelu katkaistaan. Tilaus-puolelle soittaessasi pääset jonottamaan niin pitkäksi aikaa kuin vain kantti riittää ja siltikään ei puheluun toistaiseksi ole vastattu.

Peruutusta ei tietenkään voi tehdä netin kautta, tai voi mutta siten että pitää ottaa vastaan jo aloitettu laskutuskausi maksuineen.
Onks sulla vielä niitä laskuja tallessa? Siinä on ne tunnukset: asiakas numero ja tunniste joiden avulla voi käydä netissä perumassa tilauksen. http://asiakaspalvelu.fi Mie oon tuolta aina peruuttanu tilauksen kun tosiaan linjoilla ei pääse läpi.
 
salla
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Mitä sinä omasta virheestäsi täällä mesoat. Olisit peruuttanut lehden ajoissa.

Ja tuotakaan en erityisemmin ymmärrä, että valitetaan kun jonnekin on jonoa. Sinne on jonoa siksi, että joku sinua aiemmin soittanut on jonossa sinua ennen. Se on tietysti ikävää että asiakaspalvelussa on liian vähän ihmisiä, mutta heidän pitämisensä taasen maksaa ja se on sitten suoraan lehtien hinnoissa.
Kerro mistä virheestä mä mesoan ?
Eilen kun tuo ko lehti tuli niin luin sen ja totesin etten enää kyllä taida kuulua sitä lukevaan asiakaskuntaan...joten kait mä voin perua tilaukseni jos minusta siltä tuntuu. Varsinkin kun se on vielä mahdollista tehdä vasta ekan nron ilmestyttyä tälle tilausjaksolle.
Eli se jos johonkin asiakaspalveluun ei pääse läpi niin pitäisi vain kuluttajana olla ymmärtäväinen...eikä tyytymätön siihen ettei saa palvelua samassa suhteessa kuin heillä on kuitenkin resursseja tehdä puhelinmyyntiä. Juu juu, ovat erillisiä firmoja näiden puhelinmyyijen osalta.
Mutta voisi olettaa että tätä asiakaspalvelua hoidettaisiin myös sähköpostitse eikä siten että asiakas väsytetään tilauksensa peruuttamiseen ja saadaan tilaus siten pidettyä voimassa.
 
salla
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Mitä sinä omasta virheestäsi täällä mesoat. Olisit peruuttanut lehden ajoissa.

Ja tuotakaan en erityisemmin ymmärrä, että valitetaan kun jonnekin on jonoa. Sinne on jonoa siksi, että joku sinua aiemmin soittanut on jonossa sinua ennen. Se on tietysti ikävää että asiakaspalvelussa on liian vähän ihmisiä, mutta heidän pitämisensä taasen maksaa ja se on sitten suoraan lehtien hinnoissa.
Kerro mistä virheestä mä mesoan ?
Eilen kun tuo ko lehti tuli niin luin sen ja totesin etten enää kyllä taida kuulua sitä lukevaan asiakaskuntaan...joten kait mä voin perua tilaukseni jos minusta siltä tuntuu. Varsinkin kun se on vielä mahdollista tehdä vasta ekan nron ilmestyttyä tälle tilausjaksolle.
Eli se jos johonkin asiakaspalveluun ei pääse läpi niin pitäisi vain kuluttajana olla ymmärtäväinen...eikä tyytymätön siihen ettei saa palvelua samassa suhteessa kuin heillä on kuitenkin resursseja tehdä puhelinmyyntiä. Juu juu, ovat erillisiä firmoja näiden puhelinmyyijen osalta.
Mutta voisi olettaa että tätä asiakaspalvelua hoidettaisiin myös sähköpostitse eikä siten että asiakas väsytetään tilauksensa peruuttamiseen ja saadaan tilaus siten pidettyä voimassa.
 
"muuttaja"
minä en nyt samasta asiasta murise,mutta samasta firmasta...muutin,tein lehtiini erilliset muuttoilmoitukset,virallisen muuttoilmoituksen lisäksi.meille tulee 2 lehteä tästä ko.firmasta ja molemmat lehdet lakkasivat tulemasta muuton jälkeen.he syyttävät postia,mutta posti ei myönnä virhettään.ja toisaalta koska sanoma magazinen laskut kyllä löytävät perille ja aivan oikealla osoitteella niin epäilen heidän mokaa.toiselta kustantajalta tuleva lehti on tullut moitteettomasti koko ajan,eikä ongelmaa osoitteenmuutossa ollut heille.tulee kalliiksi myös jonottaa sanoman as.palvelussa puhelimitse,sekä itellan.ilmoitinkin jo että voitte pyyhkiä laskulla...sillä en minä sitä maksa koska ei lehtiääkään ole tullut.molemmat tahot lupasivat selvittää asiaa,mutta ei tänäänkään ole aku ankkaa näkynyt laatikossa...
 
"Vesku"
En enään ikinä tee mitään lehtitilausta mihinkään, kun kerran tilauksen peruuttaminen ei onnistu. Näyttää olevan valitettavan tosi asia, että ko. firman toiminta on tuottanut yleisesti ottaen sankan joukon todella pettyneitä tilaajia.
Kuluttajasuojassa ovat hyvinkin tietoisia, että asiakkaat eivät voi perua tilaustaan kohtuullisin käytettävissä olevin keinoin (ei saa mitenkään yhteyttä).
Kaikista mukavinta oli kun ko. firman toimesta kyllä soitellaan muuten ja kysellään asiakastyytyväisyyttä yms. Ei auttanut edes hänelle tilittää- hän ei voi muuta kuin harmitella...
 
"vieras"
kannattaisi varmaan sitten heti irtisanoa tilaus vaikka heti laskun tulon jälkeen, jos ei ole tarkoitus sen pidempään lehteä tilata, niin lehti tulee sitten sen aikaa, kun haluat sen tulevan eikä tartte muistaa mitään myöhempiä peruutuksia.
 
..
tilaukseni on muutettu määräaikaistilaukseksi ilman lupaani,mitäs *?internetissä pystyi perumaan vasta määräaikaisen päättymiseen,puhelimitse ei pääse edes jonottamaan,vaikkakin tais olla 21snt/min + jotai. Yhteydenottopyyntöihin ei ole vastattu. Mitäs *? Ja tämmösellä puljulla ?monopoliasemat? näillä markkinoilla..ennen toiminu hyvin, mutta nyt kun tähän suuntaan menty niin täytyy varmaan keksiä jotain muuta viihdykettä, ei jaksaisi enää ottaa turhaa reilu kuukauden stressiä yhden lehden takia.
 
..
Lähetin palautetta taas niin pisti sitten silmään tämä, kun melkein kuukauden päivät olen vastausta yhteydenottoa odotellut (Huom! ensimmäinen kappale) :


Kiitos palautteestasi!

Palautteesi on nyt lähetetty. Mikäli olet pyytänyt vastausta palautteeseesi, otamme Sinuun yhteyttä sähköpostitse mahdollisimman pian.

Huom. Käsittelemme kaikki palautteet saapumisjärjestyksessä. Huomioithan että joskus ruuhkan takia käsittelyajat saattavat venyä.

Arvostamme palautettasi. Sen avulla voimme kehittää lehtiämme, palvelujamme ja muita tuotteitamme vastaamaan entistä paremmin toiveitasi.
 
"vieras"
mulla oli vastaava tilanne ko. firman kanssa vuosi sitten, yritin useita kymmeniä kertoja puhelimella ja kun en päässyt läpi, laitoin tulikiven katkuisen sähköpostin jossa selkeästi esitin mitä halusin. Sähköpostiin vastattiin noin viikon kuluttua ja asia oli sillä selvä.
 
Grrrrr....
Mun neljän lehden kokeilujakson tekivät tilauksesksi vaikka sanoin etten halua lehteä enää!!! Ja laskuja lähettellevät taas!! Mulla ei ole latin latia rahaa edes ruokaan ja eivät s...na vastaa puhelimeen ja automaatilla sitä ei voi perua!!!! Rikosilmoituksen paikka!!!! Kyllä v...ttaa!!!!!!!!!!!!!!! Mutta en varmasti jätä puoliväliin tätä ja joka ikinen lehti tulla peruuttamaan, myös lasten lehdet ja äijän!!!!!
 
Muistakeehan lukea mitä niissä tilaustiedoissa ja -ehdoissa kerrotaan. Ne ovat lakisääteisesti ilmoitettu selvällä suomen kielellä, eikä ole toki kustantajan syy jos asiakas ei niitä lue.

Jos teet tilauksen, saat tilausvahvistuksen (usein 1. laskun yhteydessä). Tämä tilausvahvistus kannattaa aina lukea ennen kuin lähtee makselemaan mitään - maksamalla hyväksyt tilausehdot. Vahvistuksessa kerrotaan aina onko kyse oikeasti määräaikaisesta tilauksesta (harvemmin) vai kestotilaustarjouksesta. Kestotilaus toki tulee aina peruuttaa, muuten se jatkuu automaattisesti. Jos tilausvahvistuksessa ilmoitettu tieto ei vastaa olettamaasi, ilmoita peruutukset ajoissa. Kaikkein paras yksinkertaisesti on ilmoittaa peruutus s-postitse, netissä peruutukset kirjautuvat yleensä kaikilla lehtitaloilla aina kuluvan jakson loppuun. S-postista saat todennäköisesti kuittauksen sen vastaanottamisesta ja ainakin pyytäessäsi myös vahvistuksen peruutuksesta. Tämä kannattaa säästää siltä varalta että lehden tulo edelleen jatkuu.

Jos Sanomalla on s-postissakin ruuhkaa, ovat kuitenkin velvoitettuja huomioimaan peruutuksen siitä päivästä alkaen kun sähköposti on alunperin heille saapunut. Ruuhkan takia viivästyneestä käsittelystä ei asiakasta tietystikään veroteta.

Jos sähköpostikin tuntuu hankalalta, vastaanottavat varmasti myös vanhaa kunnon etanapostia. :) Tulee halvemmaksi kuin jonotella minuuttikaupalla!
 
Ainiin, vinkki vielä:
Jos tärkeää saada yhteys puhelimitse ko. kustantajaan, kannattaa ainakin pari päivää odotella laskun saapumisesta ennen kuin lähtee yrittämään. Kymmenet- ellei jopa sadattuhannet asiakkaat ovat mahdollisesti saaneet laskunsa samana päivänä kuin sinä, jolloin linjat ymmärrettävästä ruuhkautuvat.
 

Yhteistyössä