Saat*nan Sanoma Magazines

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja salla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä tilasin puhelinmyyjältä perhe -lehden ja myyjä kehui, kuinka kätevä tämä määräaikaistilaus on, että varmasti ei jatku sen jälkeen kestona.
No, niin vain jatkui lehti ja perumaan en meinannut päästä millään. Useampana päivänä yli kymmenén minuutin puheluja. Maksaa ei atrvinnut lehtä huijauksen takia, mutta tottahan soitteluun meni rahaa.
Ja tiedoksi monelle, niin netissä ei voi perua muuten kuin niin, että tilausjakson päättyessä tilaus loppuu. Eli jos uusi jakso kestää esim.vuoden, niin netissä peruttu tilaus päättyy silloin.
Äitini yrtti perua lapsenlapsen prinsessa-lehden, sama juttu, puhelimella ei päässyt. Lähetti kirjeen peruutuksesta. Nyt jännitetään tuleeko maaliskuussa numeroa vai menikö viesti perille.

Juu..peruminen on helppoo.. Sähköpostilla ei onnistunut ja puhelimella ei saa kiinni.. On se hyvä, kun muilla onnistuu niin helposti kaikki, taitaa olla rahaa kiinni tässä puljussa, jonkinlaisia osakkaita kenties..
Onhan se juupa juu ymmärrettävää, kun ei kerkeä vastailla puhelimeen ja ei kerkeä lukea sähköpostia..
Totuus on, että tyhmä olin, kun tilasin aikoinani lehden. Sen oppinut, että jos haluan lukea lehteä ostan sen kaupasta.
Pitääköhän ottaa vapaa päivä ja matkustaa Helsinkiin ja mennä paikan päälle kokeilee onnistuuko peruminen paikan päällä ihan mielenkiinnosta. Tää nimittäin on toisaalta aika hauska juttu, kun luulisi, että ei mahdollista tänä päivänä..
Voihan olla, että keräävät rahaa soittojen tuloilla jotain Tallinnan reissua varten..

En tiedä miten tuolla firmalla on, mutta joillakin on erikseen myyntiä ja tilauksia varten oleva puhelinnumero ja sitten peruutuksia/tilauksen lopetuksia/muita asiakaspalvelujuttuja varten oleva numero. Usein jälkimmäisessä ei vastata mutta ensimmäisessä kyllä ;) Ja pakko niiden on sielläkin ottaa vastaan peruutusilmoitus

Toistaiseksi olen tämän firman lehdistä päässyt eroon, kun olen netissä ajoissa perunut tilaukset. Mutta aikoinaan olin todella vaikeuksissa Bonnier-julkaisujen Kotivinkin kanssa. Soitin, lopetin netissä, lähetin sähköpostia. Aina vain lehti tuli ja uusia laskuja. Lopulta lähetin kirjeessä kaikki saapuneet laskut sekä kopiot nettiperuutuksista ja sähköposteistani ja ilmoitin, että lähettäkööt vaan lehtiä, mutta yhtään laskua en aio maksaa. Loppui lehden tulo kuin seinään, eikä yhtään tarjoustakaan kyseiseltä firmalta ole tullut tuon jälkeen (aikaa varmaan jo kymmenen vuotta.) :)

mäkin olen ton puljun toimintaan niin kypsä. Vuosia tilasin aku ankaa mut nytpä viimeksi kävikin niin, että minulle myytiinkin puoli vuotta vuoden hinnalla. Tyhmä olin kun en laskua tarkemmin tutkinut, oletin vain puhelimessa sovitun pitävän.

Mä peruin lehden netin kautta ja silti tuli laskua ja lehteä peruutuksesta huolimatta,monta viikkoa yritin puhelimitse saada jonkun kiinni,en päässyt läpi vaikka roikuin linjalla jopa tunnin yhteensä pvässä..
Noh,sitten yksi ilta soitin toisen numeron kautta,sinne sanoma magazines kirjakerhoon ja sitä kautta sain vihdoin kiinni asiakaspalvelijan ja peruttua lehden+laskun sain hävittää..TOSIN vielä lehti tulee 3kk jälkeenkin,onneksi ei laskua tullu..

no,sainpa lehdet korvauksena niistä puhelinlaskuista,joita jonottaminen teetti :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25985720:
mä olen jättänyt automaattiin viestin, jossa olen pyytänyt lopettamaan lehden laittamisen
ja laskuttamaan ne lehdet, jotka on jo kerennyt tulemaa.

Automaattiin?Soitin kymmeneen eri numeroon sinne ja missään niissä ei ollut automaattia,vain "yrittäkää myöhemmin uudestaan tyyt tyyt tyyyyt".

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25985720:
mä olen jättänyt automaattiin viestin, jossa olen pyytänyt lopettamaan lehden laittamisen
ja laskuttamaan ne lehdet, jotka on jo kerennyt tulemaa.

Automaattiin?Soitin kymmeneen eri numeroon sinne ja missään niissä ei ollut automaattia,vain "yrittäkää myöhemmin uudestaan tyyt tyyt tyyyyt".

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25985780:
katsoppas sinne laskun taakse, niin sieltä pitäs löytyä automaatin numero

Ok,olen tosin saanut jo peruttua.

ja halusin ihan "livenä" jutella jonkun kanssa,koska olin sen jo aikaisemmin perunut ja siitä huolimatta tuli lasku ja lehti.

Ok,olen tosin saanut jo peruttua.

ja halusin ihan "livenä" jutella jonkun kanssa,koska olin sen jo aikaisemmin perunut ja siitä huolimatta tuli lasku ja lehti.
no ainakin sitten voi olla varma, että on mennyt perille kun on elävän ihmisen kanssa jutellu. mulla ahtoo mennä nykyisin hermot kun jokapaikkaan joutuu jonottamaan ja paina sitä ja paina tätä ja paina sitä nappia, ja ne ääni tunnisteet on perseestä

Sain peruutettua lehden kestotilauksen puhelimen kautta, ensin kun ei vastattu parin minuutin jälkeen säikähdin että nyt en saa ajoissa peruutettua ennen kuin normaalihintaiset lehdet alkavat tulla laskuineen, (olin tehnyt kestotilauksen jotta sain muutaman kuukauden edullisen tarjousjakson) mutta soitin uudestaan ja jonottelin 10 minuuttia ja sitten vastattiin, erittäin tympeä nainen perui tilaukseni. Oli niin helppo ja nopea homma että toivottavasti meni oikeasti peruutukseen, jäi toisiaan hieman epäilyttävä olo kun oli niin törkeää asiakaspalvelua...

Ei ole peruminen helppoa! Sorruin tilaamaan erään heidän lehtensä 30.11.12, kun tyrkky puhelinmyyjä soitti töihin, enkä meinannut päästä siitä irti. Lupaili tilaajalahjaa ja sanoi, että tilaus alkaa tammikuusta 2013 ja laskut tulevat vasta tämän vuoden puolella. Tulin katumapäälle, ja soitin sinne asiakaspalveluun 10.12.12, ja sanoin etten halua sitä lehteä. Tympeä asiakaspalvelija suuttui ja sanoi, että sulle on jo eka lehti matkalla (vaikka tilauksen piti alkaa vasta tammikuusta). Suostui oikein ärtyisänä perumaan, kuulin jo äänensävystään että oli todella kyllästynyt ja töykeä. Se ensimmäinen lehti tuli siis joulukuun puolivälissä (kun oli soittaessani jo matkalla), toisen piti ilmestyä joulukuun lopussa. Toista lehteä ei tullut.

Tänään heiltä tuli mainoskortti, jossa oli päätoimittajan "allekirjoitus". Siinä luki, että "meillä on ilo tarjota sinulle lähiaikoina kiehtovaa luettavaa" ja että "tapaamme pian". Yritin soittaa asiakaspalveluun valiten vaihtoehdon 2, tilauksen peruminen. Sinne ei päässyt läpi, vaikka jonotin 10 min. Varmaankin maksaa ainakin 30 senttiä/min se jonotuskin. Ja mielestäni netissä ei ole vaihtoehtoa perua tilaus sitä kautta, siellä taitaa olla vaan että lopeta tilaus määräaikaisen tilausjakson päättyessä.

Koska tämä on näin röyhkeää, en ikinä tilaa mitään lehtimyyjiltä. Ostan mieluummin irtonumeron silloin, jos lehdessä on jotain kiinnostavaa.

Laitoin sinne äsken viestiä nyt sen palautelomakkeen kautta, saa nähdä onnistuuko. Toivottavasti. Tällaisen takia en koskaan enää uskalla tilata lehtiä. Joskus mulle tuli seiska jostain tarjouksista (valovuosia sitten), ja määräaikaisuuden loputtua ne puhelinmyyjät pommitti... Onneksi tuotakaan ei ole tapahtunut enää vuosiin.

Yhteistyössä