säästövinkkejä? tässä ainakin yksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tabletit ovat kalliita. Parempi säästövinkki on ostaa jauhemaista tai nestemäistä pesuainetta.

Osta vaatteet ja ruoat aina etukäteen tarjouksista. Se on paran säästövinkkini. Älä lotraa lämmintä vettä.

käytän VAIN ecover tabletteja (6,5 eur/25 tabl.).

Löytyykö jauhemaista tai nestemäistä ECOVER pesuainetta?

Minusta toi puoli tabletti on hyvä säästövinkki! kiitos ap:lle

Kasvatan kaiken mahdollisen itse paitsi lihaa. poimin syksyllä marjoja paljon, ei tarvi ostella jogurtteja ym. kaupasta. Leivon kaikki itse, leivät ja pullat. Kaadettiin puita pihalta ja mettästä, lämmityskuluina vain sahan kulut. Kaupassa käydään kerran viikossa, säästyy bensakuluja, muutoin mies tuo töistä tullessa jos jotain puuttuu. Tarjoukset hyödynnetään aina. Jne. jne....

Alkuperäinen kirjoittaja meillä toimii nämä:;28438479:
2. Käy Lidlissä aina kun mahdollista
- vaikka joutuisit kotiintulomatkalla poikkemaan toisessa kaupassa, on se silti halvempaa jos ostat enemmän kuin kassillisen

älä syö halpisruokia sanoo minä! säästät terveyskuluista!

Lidlissä ei ole luomuruokaa tarjolla siksi sieltä en osta!

Osta maito Lidlistä. 10-15cnt halvempaa per purkki, kuin K- ja S-kaupoissa. Meidän kohdalla tarkoittaa n. 100 euron säästöä vuodessa. Muutenkin kys. ruokakauppa halvempi, useita satasia vuodessa säästää kun hakee Lidlistä ruoat ja täydentää tarvittaessa vaan muiden kauppojen antimilla.

[QUOTE="vieras";28439138]älä syö halpisruokia sanoo minä! säästät terveyskuluista!

Lidlissä ei ole luomuruokaa tarjolla siksi sieltä en osta![/QUOTE]

Kyllä Lidlissä on luomuruokaa. Ei ehkä niin kattavasti kuin muissa kaupoissa, mutta just eilen ostin kilon pussin luomuomenoita Lidlistä.

[QUOTE="vieras";28439207]Kyllä Lidlissä on luomuruokaa. Ei ehkä niin kattavasti kuin muissa kaupoissa, mutta just eilen ostin kilon pussin luomuomenoita Lidlistä.[/QUOTE]

ok, luomuomenoita la luomo omenamehua... en mee kovin pitkään noiden kanssa

[QUOTE="vieras";28439196]Osta maito Lidlistä. 10-15cnt halvempaa per purkki, kuin K- ja S-kaupoissa. Meidän kohdalla tarkoittaa n. 100 euron säästöä vuodessa. Muutenkin kys. ruokakauppa halvempi, useita satasia vuodessa säästää kun hakee Lidlistä ruoat ja täydentää tarvittaessa vaan muiden kauppojen antimilla.[/QUOTE]

Lidlejähän on joka niemessä ja notkossa.

Säästää voipi kymmeniä euroja ,kun siellä kaupassa katteloo niitä kilohintoja vähäse. Ja kun ostaa esim. tiskiltä kalaa, niin ei sitä valmiiksi fileroitua vaan kokonaista...

no joo . esim. hyvää ja halpaa ruokaa silakkapihvit :D kaupasta silakkaa tiskiltä esim 7 kappaletta isohkoja ostin viimeksi , maksoi 1,20 euroa ja hyvää ruokaa tein :)

Paetti, että kannattaa perehtyä vähän noihin hukkaprosentteihin, noissa kokonaisissa kaloissa. Esim. lohella menee painoa yllättävän paljon päähä ja muihin roippeisiin.

[QUOTE="vieras";28439138]älä syö halpisruokia sanoo minä! säästät terveyskuluista!

Lidlissä ei ole luomuruokaa tarjolla siksi sieltä en osta![/QUOTE]

Vedätköhän mutulla, vai oletko oikeasti käynyt lähiaikoina Lidlissä?

Itse yllätyin positiivisesti kun ihan tarkoituksella erään palstan keskustelun innoittamana tutkin tarkemmin meidän lähilidlin valikoimaa.

Siellä oli kotimainen vaihtoehto monista hevi-osaston tuotteista, perunaa, tomaattia,kurkkua, salaattia, omenaa, porkkanaa jne.
Ja mikä parasta, siellä oli jopa lähiruokaa ja se yllätti kovasti.

Porkkanat oli n. 15km päästä tuottajalta, samoin perunat samasta kaupungista, kananmunat oli naapurikaupungista.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28438699:
Siis onko nuo säästämistä? Eikös kaikki tee noin? Peseekö joku hampaansa veden juostessa koko ajan siinä taustalla? Oletteko kuulleet hammasmukista koskaan? :O

Mä pesen hampaat aina suihkussa ollessani...seison siellä kuumassa suihkussa ja nautin siitä siis samalla, kun pesen hampaita. Suikussa mulla menee kaikkineen puolisen tuntia, vesi valuu koko ajan täysillä.

Ja pakko siis myöntää, että mä olen meidän perheessä suurin syy siihen vedenkulutukseen ja osittain siis myös sähkön kulutukseen, koska sähköllä tuo vesi lämpiää.

Mutta tuo on asia, josta en ole valmis luopumaan. En sitten niin kertakaikkisesti. Mä koitan muutoin olla säästeleväinen sähkön ja veden suhteen, mutta suhkuhetkistäni en halua luopua.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28438014:
Kyse ei ole laiskuudesta, vaan vaihtoehtoiskustannuksesta. Jos teen polttopuita vaikkapa 20 tuntia tuntia ja säästän sillä 300e/vuosi (näin paljon ei kaukolämpötalossa ole käytännössä mahdollista edes säästää, koska mm. perusmaksu menee joka kuukausi anyway), niin tuntipalkaksi tulee 15e, joka on paljon vähemmän kuin saan päätyöstäni, joten ainakaan päätyön tunteja ei kannata puuntekoon vaihtaa. Vähäistä vapaa-aikaani taas arvostan niin paljon, että käytän sitä puuntekoon ainoastaan siinä tapauksessa, että mitään mielekkäämpää tekemistä ei satu olemaan. :)

Tuo on mun mielestä typerä ajattelutapa. Miksi ihmeessä omakotitalon huoltoon ja hoitoon käytettävää aikaa pitäisikään verrata päätyöhön, josta elannon saa?
Todella laiskaa alkaa miettimään jotain palkkoja. Puiden hakkaaminen on loistavaa liikuntaa ja ihan mukavaa pihapuuhaa.

Siis ymmärrän kyllä, jos puiden hakkaaminen ei ole ajanpuutteen tai muiden syiden takia mahdollista, mutta asenne, "en kyllä tee, koska päätyöstäni saan paremman palkan", ei vie mihinkään.

[QUOTE="vieras";28440467]Tuo on mun mielestä typerä ajattelutapa. Miksi ihmeessä omakotitalon huoltoon ja hoitoon käytettävää aikaa pitäisikään verrata päätyöhön, josta elannon saa?
Todella laiskaa alkaa miettimään jotain palkkoja. Puiden hakkaaminen on loistavaa liikuntaa ja ihan mukavaa pihapuuhaa.

Siis ymmärrän kyllä, jos puiden hakkaaminen ei ole ajanpuutteen tai muiden syiden takia mahdollista, mutta asenne, "en kyllä tee, koska päätyöstäni saan paremman palkan", ei vie mihinkään.[/QUOTE]

Täh?! Noinhan minä kai kirjoitinkin? Että voin kyllä tehdä vapaallani niitä puita, jos ei ole muuta, mielenkiintoisempaa tekemistä juuri sillä hetkellä. Jos se puiden tekemiseen menevä aika sen sijaan olisi nipistettävä palkkatyöstä, niin siinä en näe kyllä mitään järkeä. Kuten kirjoitin, saatava säästö ei korvaa menetettyjä palkkatuloja.

[QUOTE="vieras";28438509]No kolmen biisin verran, 10-15 minuuttia suihkussa on kyllä melkoisen pitkä aika, ainakin näin miesnäkökumasta ajateltuna.

Intissä oppi käymään tarpeen vaatiessa suikussa minuutissa, eikä siellä täällä siviilissäkään mene viittä minuuttia kauempaa.[/QUOTE]

Ja tämä selittääkin miksi moni mies haisee pahalle.

[QUOTE="vieras";28440317]Paetti, että kannattaa perehtyä vähän noihin hukkaprosentteihin, noissa kokonaisissa kaloissa. Esim. lohella menee painoa yllättävän paljon päähä ja muihin roippeisiin.[/QUOTE]

mä ainkin keitän ne roippeet ja teen nistä liemen ja roippeisiin jää vielä kalanlihaa, jonka voi käyttää lohikeittoon. hyvin vähän siitä menee hukkaan jos osaa fileoida hyvin =9

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28437766:
Äläs ny, siitähän tulee valtavat säästöt. Lasketaanpa.
Mitähän ne tabletit maksavat per kappale? Oliskohan 10-20 senttiä/kpl. No otetaan nyt kalleimman mukaan ja lasketaan 20:n mukaan.

Sitten oletetaan että astianpesukone käy kerran joka päivä jolloin vuodessa tabletteja kuluu 365 kpl. Rahassa se tekee 73 euroa. Kun tabletti puolitetaan, tulee vuosikustannukseksi 36,5 euroa joka kuukautta kohden tekee huikeat 3 euroa selvää säästöä!

Ja jos kerran tablettien puolittamislinjalle lähdetään niin silloin on jo niin peruspihi että astianpesukonetta käytetään korkeintaan kolmen päivän välein jolloin kuukauden säästö puolittamisesta on kokonainen euro!

Hurraa!!! Puolen vuoden tuhraamisella säästää hienosti jo kahvipaketin hinnan. Tai no, saa sillä kaksi pakettia Pirkka-kahvia joka taitaa olla puolittajan ykkösvalinta.

:saint:

:laugh: :D :flower:

[QUOTE="arja";28438035]Miten sinäkin ajaelisit pyörällä jos sinulla olisi menierin tauti ja kovaa huimausta ettet edes lääkärien mukaan saisi ajaa pyörällä tuon tasapainojutun takia?[/QUOTE]

Tekosyy. Voit käyttää rollaattoria kävelytukena jos tasapaino on huono!

Yhteistyössä