säästättekö lastenne ajokorttirahat vai saako itse kerätä rahat ajokorttiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja säästeliäs mama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no en säästä. Maksan autokoulut sitten kaikille kolmelle. En kai nyt jo ala tuollaista säästämään, kun siihen on hemmetti yli 11v kun ensimmäinen tulee korttia ajamaan.

Säästän. Molemmille isommille on tilillä jonkinverran tuota tarkoitusta varten... Mulla ei ihan ole noin vaan varaa maksaa "omasta pussista" kerralla, mutta pidän tärkeänä asiana että saa kortin ja ekassa autossakin pyrin avustamaan. Muuta ei sitten ole lapsille kyllä antaakaan, mutta toivon että ovat omatoimisia ja (kesä-)työkykyisiä.

Ei olla säästetty. Isä ostaa pojalle kortin minkä saa just tällä viikolla ja minä sitten tytölle parin vuoden päästä. Vaihtoehtona oli joko autokoulu tai itseopettminen. Poika halusi autokouluun ja tyttö toistaiseksi haluaisi että itse opetetaan.

Ei säästetä. Meidän suvussa on sellainen isovanhempien tilille alitto homma et kun muksu on 17 niin vanhemmat saa ison könttäsumman rahaa käyttöön isovanhempien kerääminä ja niistä on autokouluja sit kustannettu. Niin meidänkin lapset tulee ajokorttinsa saamaan.

Me varmaan tulevaisuudessa "maksetaan" eli jos miehellä on vielä autokoulu saavat mennä sinne ja jos ei niin isänsä saa sitten opettaa. Onpahan pätevyys olemassa.

Jos tätä mahdollisuutta ei olisi niin varmaan maksettaisiin puolet ja toinen puolikas tulisi esim. lapsen säästötililtä.

Meillä säästettiin, tyttö sai kortin kuukausi sitten. Mutta halusi itse maksaa sen kesätyöstä säästi.
Ne mitkä me on säästetty ajokorttiin niin haluaa ottaa sitten kun muuttaa pois kotoa. Oli siis tytön oma toive.

minä aikoinani maksoin ekasta vaiheesta puolet ja tokan vaiheen kokonaan itse. En tiedä kuinka omien lasteni kohdalla toimin, mutta tämä oli ainakin aikoinaan minulle ihan ok, että kesätöistä keräsin rahaa ajokorttia varten :)

Minä maksan, tai jos näillä säädöillä mennään niin pappa maksaa. On niin kovin innoissaan kun tuo sankari on poika että taitaa hommata sen autonkin jo ennen kuin mies on edes kortti-iässä.. Huomaa ettei meillä ollu kun 2 tyttöä ja on aina toivonu poikaa, muksu on 4 ja sai jouluna jo 3nen mönkiän..

Niin se on ollut tapana ainakin meilläpäin että ajokortti maksetaan lapselle, kuuluu pakettiin ;) Niin on maksettu minullekin ja aikanaan vanhemmillenikin. Pieni summahan tuo aikuisille ihmisille on verrattuna 18-vuotiaaseen nuoreen. Vaikea kyllä uskoa että keski-ikäisten ihmisten noin _yleisesti_ottaen_ pitäisi ihan säästämällä säästää rahaa ajokortteja varten, kai nyt ainakin sen verran ylimääräistä yleensä on jos työssäkäyviä ihmisiä on. Tietenkin eri asia jos on työttömänä, työkyvyttömyyseläkkeellä tai on jotain muuta ikävää elämäntilanteessa, sellaisessa tilanteessa mielestäni ihan ymmärrettävää jos ei ajokortteihin pysty rahaa antamaan.

Luin vain aloituksen, mutta heti heräsi jo vastaus mieleeni; emme! Toki avustaisimme, jos haluaisivat ajokortin ajaa, mutta kaksi vanhinta lastamme eivät ole katsoneet tarpelliseksi käydä autokoulua, tai edes mopokorttia eivät ole halunneet(saatikka mopoa).. Asumme Helsingissä kaikki, ja fillareilla kulkivat lukiomatkat ja nyt sitten luottavat julkiseen liikenteeseen; ovat kait vähän "ympäristöystävällisempiäkin kuin me vanhempansa, sillä meillä on molemmilla omat autot, samassa taloudessa..

Ei säästetä ja tuskin maksetaankaan. On nimittäin 6 lasta, niin johan saisi kuvetta kaivaa. Ei ole meillekään maksettu aikoinaan. Mies joutui maksamaan jopa lukiokirjansa.
Pääasia, että kaikille lapsille on tasa-arvoinen kohtelu.

[QUOTE="vieras";25815038]Ei säästetä ja tuskin maksetaankaan. On nimittäin 6 lasta, niin johan saisi kuvetta kaivaa. Ei ole meillekään maksettu aikoinaan. Mies joutui maksamaan jopa lukiokirjansa.
Pääasia, että kaikille lapsille on tasa-arvoinen kohtelu.[/QUOTE]

Ei pidä verrata sitä aikaa, mikä oli 20-40v. sitten. Nykyään esim. moni työ vaatii ajokortin. Järjetöntä vääntää niitä mukuloita niin paljon, ettei sitten rahat riitä kustantaa noinkin perusjuttua edes säästämällä.

Yhteistyössä