SÄÄSTÄMINEN

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Sähkö, puhelin, ruoka jne. Säästöä kertyy nollasta muutamaan satkuun kuussa.

joo must tuntu et mä voin eniten säästää just ruoassa!!! siihen menee AIVAN liikaa rahaa!!! mites sähkön kaa?? kuinka paljon sen kaa voi säästää??

Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
säästän vähintään 800e/kk. nyt säästöt alkaa menemään asunnon ostamiseen!

no paljo sä TIENAAT????

no en nyt niinkään paljoa, 2 alkavan summan kuitenkin. tosin meillä ei vielä ole lapsia..

aaah ok ..ja teit o kaksi...mä oon lapsen kaa yksin!

jep, kaks vaan on ja vaik asutaan hkissä niin on älyttömän halpa vuokrakämppä nyt alla. nyt on hyvä säästellä. eri asia sitten ku ostaa talon ja vääntää lapsia..

Yritän säästää toiselle tilille 50-200e kuussa...sitten kyllä välillä makselen sieltä laskuja tai siirrän taas rahaa käyttötilille että ei sinne oikeastaan ikinä kovin paljoa kerry, onpa hätävarana. Saispa säästettyä enemmänkin...! Lopetin kaikkien lehtien tilaamisen, siinä ainakin jonkin verran säästän.

joo must tuntu et mä voin eniten säästää just ruoassa!!! siihen menee AIVAN liikaa rahaa!!! mites sähkön kaa?? kuinka paljon sen kaa voi säästää??

Sähkössä voi säästää aika paljon. Vaihtaa kaikki hehkulamput energialamppuihin, kodinkoneet energiapiheiksi, ei laitteita stand by -tilassa jne. Kannattaa myös katsoa, saisiko sopparia toisaalta edullisemmin.

säästän vähintään 800e/kk. nyt säästöt alkaa menemään asunnon ostamiseen!

no paljo sä TIENAAT????

no en nyt niinkään paljoa, 2 alkavan summan kuitenkin. tosin meillä ei vielä ole lapsia..

aaah ok ..ja teit o kaksi...mä oon lapsen kaa yksin!

jep, kaks vaan on ja vaik asutaan hkissä niin on älyttömän halpa vuokrakämppä nyt alla. nyt on hyvä säästellä. eri asia sitten ku ostaa talon ja vääntää lapsia..

LUCKY YOU!!!!

Sähkössä voi säästää aika paljon. Vaihtaa kaikki hehkulamput energialamppuihin, kodinkoneet energiapiheiksi, ei laitteita stand by -tilassa jne. Kannattaa myös katsoa, saisiko sopparia toisaalta edullisemmin.

uuh ok.-..mut onko se sit plus miinus nolla ku ne energialamput maksaa sikana!!

En tilaa/osta yhtään lehteä. En käytä meikkiä enkä voiteita, siitä tulee mahtava säästö vuodessa (laskekaapa!). Pesuaineet aina halvinta merkkiä. Ruuassa vois säästää enemmän, mutta ollaan totuttu syömään vain filettä/paistia ja ei haluta niitä vaihtaa sika-nautoihin. Ei käytetä alkoholia/tupakkaa. Vaatteita paljon kirpparilta. Ylipäänsä vältämme turhaa ostamista.

Säästöön meillä jää 500-1000e/kk. Tällä hetkellä mies vain töissä ja maksamme talo- sekä mökkilainaa.

uuh ok.-..mut onko se sit plus miinus nolla ku ne energialamput maksaa sikana!!

Eikä maksa. IKEAssa 3 kpl paketti 4,90 ? ja Clas Ohlsonilla 1 kpl 2 ?. Säästävät noin 75% valaistuskuluista ja valaistuskulut ovat jotain 10-20% vuoden sähkönkulutuksesta. Eli jos aiemmin vuodessa mennyt vaikka 400 euroa sähkölaskuihin, säästää tuolla 30-60 euroa vuodessa, siis pelkällä lamppujen vaihtamisella.

50-200 euroa. Eipä juuri säästetä missään, mutta lehtiä ei tule, ei polteta, ei käytetä juuri alkoholia, ei harrasteta kalliisti, vaatteita vain tarpeen mukaan ja kirppikseltä jne.
Tulot 2000 netto ja lapsia 2.

Aiheeseen liittyen kysyisin, että laitatteko aina tilipäivänä jonkun tietyn summan säästöön ja sitten elätte sillä rahalla joka jää, vai laitatteko esim. tilipäivää edeltävänä päivänäsäästöön sen mitä tilillä vielä on vai miten?
Miten tarkat laskelmat ootte tehneet että rahat riittää?

Ei varsinaisesti laiteta säästöön mihinkään, sinne ne kerävyy tilille. :) Sillon tällön siirrän joitaki satasia parempikorkoselle tilille.
Säästetään vähä kaikessa, mut ei liian tiukasti.

Kyllä laitamme. Laitamme yhteiselle tilille 2800e kuukaudessa, josta maksetaan kaikki kulut (lyhennykset, muut omakotitaloon liittyv.kulut, ruoat, bensat, vakuutukset, hoitomaksut). Meillä on tarkka laskelma, kts. tänä päivänä avattu sivu neuvoja talouden hoitoon, jossa kerron meidän mielestä hyväksi todetusta systeemistä.

Vähintään 1000 ? säästetään / kk, laitetaan muutaman kerran kk rahaa jemmaan =)

Lehdet on miltei kaikki peruttu muttei juuri muutoin olla mistään luovuttu, tosin leivät ostetaan leipomosta ja lihat suurelta osin myös myymälästä ...

Yhteistyössä