Saas nähdä miten käy...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie vaan

Vieras
ruskistin karjalanpaistilihoja vähäsen,
laitoin lasivuokaan lihat, 2 sipulia,2 porkkanaa ja parikymmentä mustapippuria ja luumaa vettä.
Laitoin juuri uuniin 200 astetta ja pienennän puolen tunnin päästä 150 asteeseen.

Katotaan syökö sitä illalla kukaan... :)

Alkuperäinen kirjoittaja mie vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Ti Anna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
aika paljon pippuria..

No sehän riippuu siitä, paljonko lihaa on. Joku 2 kg esim?

ei ollu kun 800g mut,poistin nyt niitä vähemmäksi ja lisäsin suolaa.laakerinlehteä ei löytynyt,joten saa kelvata ilman sitä :)

En mäkään laita mitään laakerinlehtiä, joten nou hätä

Maista suola välillä. Itse laitan suolaa noin kolme ruokalusikallista, vähintään.
Maistamalla se selviää. Ja katso ettei vesi lopu, m utta sitä ei saa olla liikaakaan. Jos et olis noin paljon laitanut maustepippuria niin sanoisin että sekaan voi laittaa viherpippuria

muoksis... Mä käytän maustepippuria, en mustapippuria. Siksi puhun maustepippurista

Alkuperäinen kirjoittaja Simputti:
Maista suola välillä. Itse laitan suolaa noin kolme ruokalusikallista, vähintään.
Maistamalla se selviää. Ja katso ettei vesi lopu, m utta sitä ei saa olla liikaakaan. Jos et olis noin paljon laitanut maustepippuria niin sanoisin että sekaan voi laittaa viherpippuria

nyt niitä pippureita on siellä n.13,poistin niitä vähemmäksi :)

Alkuperäinen kirjoittaja mie vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Simputti:

nyt niitä pippureita on siellä n.13,poistin niitä vähemmäksi :)

Mutta muista maistaa se suola. Jos suola puuttuu sitä ei kyllä syö pirukaan, tai noh, aika usea jättää syömättä

Yhteistyössä