säännöt naapurin äidin kans

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja öö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

öö

Vieras
Tuntuu vaan joskus hassulta, et heillä on sellanen sääntö et jos mun lapsella on jotain tai saa jotain, tän naapurin lapsenkin pitäisi saada samanlainen. Minusta tosi omituista et mun pitäisi etukäteen ilmoittaa, laitanko lapselle esim eväitä mukaan vai en, toi naapurin lapsi saattaa loukkaantua. Yleensä saan kuulla sit jälkeenpäin rivien välistä, miten ajattelematon olen ollut...

Tää on nyt niin vaikeeta selittää mitä kaikkea on ollut, mutta jos esimerkiksi mun lapseni on saanut jonkun lelun mikä on naapurin tytöstä kiva, en ihmettelis vaikka naapurin äiti kävisi samanlaisen ostamassa hänelle ettei tarvitsisi kuunnella sitä narinaa. Tää onkin kyllä ainoa lapsi, onkohan kyseessä joku sellainen jakamiseen liittyvä juttu?

Tuttua.. paras oli kun meidän poika sai uuden pyörän.. parin päivän päästä naapurin poika sai uuden pyörän myös, vaikka sillä oli jo aivan sopiva. Polkee jalkaa kotona ja saa varmaan kaiken haluamansa muutenkin.

No siis jos lapsellasi on uusi lelu jonka ottaa mukaan pihalle tai kaverin tyköön niin omistusta naapurin säännöt. Jos kyse on esim. siitä että lapsesi ottaa karkkia/hyvyyksiä mukaan kun menee kaverillensa niin onhan se tylsää jos toinen mässää jotain hyvää ja toisella lapsella ei ole.

ja sit yksi mitä en koskaan saa mainita, on jos mennään pizzalle. lapsikaan ei saa tätä kertoa naapurille, et ollaan pizzalle menossa tai tulossa, voi tulla paha mieli!

Meidän neidin kaveri onkin sellainen, et MUN pitää tehdä sillekkin eväät, MUN pitää antaa sillekkin ruokaa, MUN pitää ostaa sillekkin jätski ja karkkia ja saippuakuplat ja zuzupets.... huoh! Ja tämä tyttö kun tulee aina mukaan kun lähikauppaan mennään ja ottaa vaan jäden, et "mä haluun tän" kun omanikin saavat! Mä mietin miten mä ton asian kanssa toimisin kun tyttö on juuri 6v täyttänyt... Äitinsä ei osta tytölle koskaan mitään (ja sen kyllä huomaa)...

Hm, oisko se niin että sillä äitillä tulee se pahin mieli jos sen lapselle tulee paha mieli... Hyvin kirjotettu... Mutta siis kuitenki että se ei halua pienokaiselleen pettymyksiä eikä pahaa mieltä siitä että joku saa ja se ei. Onko se sitten ylihuolehtivaisuutta tai jtn...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ja sit yksi mitä en koskaan saa mainita, on jos mennään pizzalle. lapsikaan ei saa tätä kertoa naapurille, et ollaan pizzalle menossa tai tulossa, voi tulla paha mieli!

No mitä pahaa siinä pahassa mielessä on? On ihan hyvä, että lapset kohtaa pettymyksiä.

Ei se naapurin tyttö voi saada sinun lapsesi arvosanoja koulussa, ei lapsesi poikaystävää joskus isona, ei tulevasuudessa lapsesi työpaikkaa, ei lapsesi asuntoa....

Alkuperäinen kirjoittaja Sarkus:
Hm, oisko se niin että sillä äitillä tulee se pahin mieli jos sen lapselle tulee paha mieli... Hyvin kirjotettu... Mutta siis kuitenki että se ei halua pienokaiselleen pettymyksiä eikä pahaa mieltä siitä että joku saa ja se ei. Onko se sitten ylihuolehtivaisuutta tai jtn...

Ei kun se on karhunpalveluksen tekemistä... :/ Voi lapsi raukkaa jos ei joudu pettymyksiä kokemaan, eihän se opi elämään!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No mitä pahaa siinä pahassa mielessä on? On ihan hyvä, että lapset kohtaa pettymyksiä.

Ei se naapurin tyttö voi saada sinun lapsesi arvosanoja koulussa, ei lapsesi poikaystävää joskus isona, ei tulevasuudessa lapsesi työpaikkaa, ei lapsesi asuntoa....

no sitäpä olen ihmetellyt...
ei meidänkään liisapetteri saa suklaata joka päivä kuten naapuri ilmeisesti saa, milloin haluaa... :O

En kyllä viitsisi tällaisia sääntöjä noudatella...

ei, meillä ei todella ole liikaa rahaa mut hyvä idea ;)

Jotain halvempaa sitten. Perusta vaikka kastematofarmi lapsesi kanssa vanhaan akvaarioon tai jotain. Tai hanki sille lemmikiksi joku inha limainen ötökkä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei, meillä ei todella ole liikaa rahaa mut hyvä idea ;)

Jotain halvempaa sitten. Perusta vaikka kastematofarmi lapsesi kanssa vanhaan akvaarioon tai jotain. Tai hanki sille lemmikiksi joku inha limainen ötökkä.

joo, no en taida kokeilla pelkän kiusan vuoksi kuitenkaan, ei kuulu tapoihin. ehkä se pizzasta ääneen puhuminen sitten on kiusaa

Curling-vanhemmalta kuulostaa... Silotellaan kaikki rypyt elämästä valmiiksi, ettei tartte oppia sietämään pettymyksiä... ja mistähän ne pershäiriöt sitten saikaan alkunsa?