Säännöllistä päivätyötä tekevät, minkälaista arkenne on? Itse olen aivan uupunut tähän.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "uupunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä OOON viikoloppuisin väsynyt, koska teen töitä noin 50h/vko.
Päivätyötä 7-15.10 tai 8-16.10 ja sitte kaks iltaa 18-20.30 ja lauantai aamu 9.30-12.00...
Mut onneks vaan puol vuotta.
Kesällä on helpompaa =D

Paljon delegoin kotijuttuja miehelle ja on se nyt ruvennu pyykkejäkin laittaa kaappiin, kiitos ja rasti seinään! ;)

Herätä pitää 5 aikaan pesee tukkaa noina 7 aamuina ja työmatkaan kuluu 23-27min.
Sitte pitää hakee kuopus eskarista ja käydä kaupoilla/asiolla töitten jälkeen/välillä.
Unen määrä jää johonkin 6h viikolla, mutta selän takia en enempää pystyisikään nukkkumaan.

Luovu telkkarista. Vähennä netinkäyttöä. Nuo kaksi olivat ainakin minulla varsinaisia aikasyöppöjä. Telkkarin ja netin ääressä on aika passiivinen objekti. Kyllästyin siihen, että elämässäni ei ollut työn lisäksi mitään oikeaa. Nyt jää aikaa moneen. Ja juu: surffaan kyllä, mutta jos avaan koneen, päätän että 45 min. päästä (esim. lopetan).

Meillä mies tekee kyllä onneksi edes osan kotitöistä. Mulle tosin jää nuo tylsät pyykkihommat ja siivouskin useimmiten. Välillä vaan harmittaa kun mies ei tunnu tajuavan, että työmatkaan oikeasti menee se mikä siihen menee ja en millään ehdi kotiin ennen kuutta...

Mutta siis oma arki
6.30 ylös, suihkuun kahvin keitto
6.45-07.15 ehostus ja pukeutuminen
7.30 lapset ylös
7.55 hoitoon lähtö (jos joudun viemään kävellen niin lasten aikataulut on vartin aikaisemmat
8.15-8.30 töissä joko kotona tai työpaikalla. Etätyö hyvin mahdollista ja käytän usein.
16.00 lapset hoidosta. ruoanlaittoa.
17.00-17.30 syödään
n. 18.00 mies lasten kanssa ulos, mä kauppaan
puuhastelua, kävelylle lasten kanss ym
19.30-20 iltapala ja iltapuuhat hampaiden pesu
21 nukkumaan...
itse tän jälkeen pesukoneen tyhjennystä, tiskausta, täyttämistä, silittämistä ym
tv:tä, nettiä, nukkuun päivästä ja tv sarjasta riippuen n 22-24

[QUOTE="vieras";22236360]Luovu telkkarista. Vähennä netinkäyttöä. Nuo kaksi olivat ainakin minulla varsinaisia aikasyöppöjä. Telkkarin ja netin ääressä on aika passiivinen objekti. Kyllästyin siihen, että elämässäni ei ollut työn lisäksi mitään oikeaa. Nyt jää aikaa moneen. Ja juu: surffaan kyllä, mutta jos avaan koneen, päätän että 45 min. päästä (esim. lopetan).[/QUOTE]

Nettiä en käytä kotona (paitsi nyt kun olen sairaana kotona) juuri yhtään ja telkkaria katson max. tunnin illassa. Kaipa ton telkkarin voisi myydä kokonaan pois....:D

Klo 6.00 herätys, pikainen suihku ja sitten lapsen herätys (välillä hankalaa kun toinen on väsy)
Lapsi suihkuun ja sen jälkeen lapsen pukeminen ja laitan hänelle aamupalan pöytään ja samalla kun hän syö sitä niin kampaan hänen hiuksensa.
Sitten jätän lapsen syömään aamupalan loppuun ja menen vessaan tekemään itsestäni ihmisen näköistä eli pikkuisen meikkiä ja hiusten kampaus.

Anteeksi miksi ihmeessä lapsi käy aamulla suihkussa kun sitten kuitenkin käy illalla, en tajua tollasta.
Meillä herätään kymmentä vaille seiska ja sitten vaatteet päälle samalla kun tulee aamu ohjelmaa ja n. viistoista yli seiska ollaan jo menossa hoitoon.
Aamupalan syö vasta siellä.

Opettele tekemään aamutoimet nopeasti. Jos kerran istut 1½ tuntia bussissa, niin meikkaa bussissa ja syö aamupala vasta bussissa (leipää, hedelmää). Näin saat nukkua pitempään.

Totaalisempi ratkaisu: mitä sinä ja miehesi olette ammatiltanne? Muuttakaa pois pk-seudulta tai ainakin Helsingistä. Etsikää uudet työt kohtuullisten työmatkojen päästä.

Etkö pääse yhdellä bussilla HKI-keskustaan ja toisella lauttasaareen? Miksi täytyy siinä välissä hypätä junaan? Vai pääsisitkö bussilla metroasemalle, sieltä ruoholahteen ja sitten lauttasaareen?

[QUOTE="vieras";22236509]Etkö pääse yhdellä bussilla HKI-keskustaan ja toisella lauttasaareen? Miksi täytyy siinä välissä hypätä junaan? Vai pääsisitkö bussilla metroasemalle, sieltä ruoholahteen ja sitten lauttasaareen?[/QUOTE]

Juna nopeampi keskustaan kuin bussi, jolla kestäisi yksistään jo se tunti ja sillä pääsisi vasta rautatientorille.

Kävelen/pyöräilen siis ensin bussipysäkille, siitä sitten menen bussilla juna-asemalle ja sitten keskustasta toisella bussilla vielä lauttasaareen.

Näin kirjoitettuna kuulosta ihan hirvittävältä.... :(

Mä en ole uupunut. Elämä on pakko järjestää niin et jaksaa olla. Mun päivärytmi:

6.00 soi kello
7.00 lapset tarhaan
7.30 oon työpaikalla

15.30 pääsen töistä
16.00 lapsia hakemassa sitten ruuan laittoa ja iltapäiväkahvit
18.00 koirien kans lenkille
19.00 lenkiltä kotiin ja olen vaan, jos mies käyttää koirat niin saatan käydä jumpalla jos mahdollisuus
21.00 lapset viimeistään nukkumassa ja itse sänkyyn. Höpötellään miehen kans tunnin verran ja sit nukkumaan et jaksetaan herätä aamulla.

Mä en ole uupunut. Elämä on pakko järjestää niin et jaksaa olla. Mun päivärytmi:

6.00 soi kello
7.00 lapset tarhaan
7.30 oon työpaikalla

15.30 pääsen töistä
16.00 lapsia hakemassa sitten ruuan laittoa ja iltapäiväkahvit
18.00 koirien kans lenkille
19.00 lenkiltä kotiin ja olen vaan, jos mies käyttää koirat niin saatan käydä jumpalla jos mahdollisuus
21.00 lapset viimeistään nukkumassa ja itse sänkyyn. Höpötellään miehen kans tunnin verran ja sit nukkumaan et jaksetaan herätä aamulla.

Onneksi joku tässä saa päivätyön tuntumaan kohtalaisen mukavalta, kaikki kun vuorostaan valittaa että ovat uupuneita..ja mun pitäis nyt miettiä et mikä olis oman perheen paras..
Kyllä mä ymmärrän että pitkät päivät työmatkoineen ja lapsiperhe arkeineen päälle on raskasta, mut et kukaan melkein ei jaksa..niinkö se on?

Miksi pitää olla niitä liikuntaharrsatuksia ja muita jos on jo muutenkin väsynyt.
Eihän vapaa ajan tarvitse olla suorittamista.
Sitten jumpalle jos siltä tuntuu, muuten vaan oleskelua.
Kyllähän sulle ap jää kuudesta eteenpäin olemista ja jos ei edes lapsia niin todellakin voi vaan olla!
Asioita ei kannata tehdä vaikeaksi.

Meillä näin
6.15 herätys itsellä ja puolelta ylös sängystä, siihen asti torkkua :)
Sitten kahvipäälle ja pikasuihkun kautta vaatteet niskaan.
6.45 kahvikuppi käteen ja lukemaan aamun lehdet ja samoihin aikoihin koululainen herää ja pukee.
n. 7.00 päiväkotilainen ylös ja pukee itse vaatteet päällensä (joskus hieman känkkäränkän kanssa)
7.15 ulkovaatteet päälle ja jos aikaa on niin ripasaria naamaan, muuten menen töihin meikittä.
Kävelemme hoitoon ja koululainen jää vielä kotiin.
7.38 menee bussu johon pitää keritä ja sitten vaihdon kautta töihin jossa olen n. 8.00
14-15.00 pääsen töistä ja haen lapsen hoidosta
Olemme kotona viimeistään 15.30 joskus 14.30
sitten vaan ollaan.
Käydään kaupassa jos on tarvista ja kotihommia jos on tarvista.
Syödään ja kerran viikossa lapsilla harrastukset.
21.00 viimeistään lapset jo nukkuu.
Menemme itse myös aikaisin nukkumaan niin jaksaa paremmin.

Miksi pitää olla niitä liikuntaharrsatuksia ja muita jos on jo muutenkin väsynyt.
Kyllähän sulle ap jää kuudesta eteenpäin olemista ja jos ei edes lapsia niin todellakin voi vaan olla!

Niin kai se sitten on....jotenkin vaan tuntuu, että jää tuo liikunnan määrä turhan vähäiseksi, jos vain viikonloppuisin liikkuu...lähinnä tässä kyselinkin ihan mielenkiinnosta, että minkälaisia muiden päivät on, jotta saisin jotain perspektiiviä omaan ajankäyttöön ja väsymykseen. Kuitenkin tykkään hirmuisesti noista harrastuksista ja jos ne jätän pois, niin tuntuu, että ei jää oikein mitään "omaa" jäljelle...miehen kanssa kyllä ulkoillaan, mutta tuo ohjattu liikunta on kuitenkin erilaista ja sosiaalisempaa...

Ja tosiaankaan monena iltana ei kyllä jää vapaata aikaa kuuden jälkeen, koska useasti käyn vielä auttelemassa äitiä erinäisissä hommissa, kaupassakäynnissä jne.

[QUOTE="vieras";22236615]Onneksi joku tässä saa päivätyön tuntumaan kohtalaisen mukavalta, kaikki kun vuorostaan valittaa että ovat uupuneita..ja mun pitäis nyt miettiä et mikä olis oman perheen paras..
Kyllä mä ymmärrän että pitkät päivät työmatkoineen ja lapsiperhe arkeineen päälle on raskasta, mut et kukaan melkein ei jaksa..niinkö se on?[/QUOTE]

Mä oon ite tehnyt arjesta sujuvaa. Olin mäkin väsynyt kun en osannut rauhottua ja valvoin liian myöhään. Mä tykkään käydä töissä ja joskus koko arki on mun harteilla kun mies vuorotöissä mutta viikonloppuisin saan vaan olla. Sillon nukutaan pitkään ja oleillaan vaan kotona. Tehdään isot satsit ruokaa joista riittää aina parille päivälle ja ei oteta stressiä mistään. Tehdään kerralla viikon kauppaostokset tarkan listan mukaan ettei tartte enää sit juosta siellä montaa kertaa. Ja toi yöuni on tärkeää. Viikonloppusin annan luvan itselleni valvoa ja se onkin ihan kivaa välillä. Mut siis kyllä meillä arki sujuu enkä ole väsynyt :)

Yhteistyössä