Saankohan lainaa?

• Viestiketjun aloittaja Autoton
  • Ensimmäinen viesti
Autoton
Hei! Saankohan lainaa esim.pankista? Tarvitsisin lainaa vajaa 5000e. Olen vastavalmistunut yksinhuoltaja ja aloitan työt ensi viikon maanantaina (deadlinea ei ole sovittu, joten en tiedä kauanko työt jatkuvat). Aikaisempaa lainaa (opintolaina) olen nostanut vajaan tonnin ja sitä ajattelin kohta ruveta maksamaan takaisin.
Ja lainaa tosiaan tarvitsisin autoa varten, sillä meillä ei autoa tällä hetkellä ja nyt sellainen ihanuus olisi löydetty mutta kun ei ole rahaa... :(

Ja siis tosiaan tarvitsisin lainaa mahd.pian ja mieluiten heti, että se auto ei kerkeis mennä jollekkin muulle.

"Mie"
Itse en saanut lainaa (juurikin autoa varten) kun olin vanhempainrahalla. Vaikka säännölliset tulot olikin, eikä ole mitään ongelmia koskaan ollut maksujen kanssa. Totesi vain, että voithan käyttää luottoa, joka on myönnetty Visa-kortilleni, jonka sitten teinkin. Ja koinkin ihan hyväksi vaihtoehdoksi... Sulla ehkä eri tilanne, jos sulla on näyttää pankille työsopimus. Se voi auttaa.

niih
Ellet saa, pyri etsimään autoliikkeestä hyvä ja edullinen auto, jolloin voit ostaa sen osamaksulla. Muista, että hinnoissa on aina tinkivaraa. Yksityiseltäkin voit ostaa. Kun kaselee Nettiautosta autoja, huomaa, että Santander tarjoaa lainaa auton ostoon myös yksityisiltä todellisen vuosikoron ollessa noin 10,5%. Yksityiseltä auton saa, jos tutkii vaihtoehtoja ja käyttää harkintaa - jopa 40% halvemalla kuin liikkeestä.

Autoton
Joo, onhan noita autoja ja nyt ois sopiva löydetty tosiaan meidän käyttöön... Hetken jo ajattelin et soitan pankkiin ja kysäisen lainaa (pankkini on n.200km päässä), mut enpä taida kuitenkaan sillä en usko et saan kun en ole vielä töitä aloittanut. Ja visalla ei onnistu maksaa, sillä mulla vain tavan visa electron käytössä.
Kyseessä oleva auto on autoliikkeessä, minkä verran pitää maksaa käteisenä heti vai pitääkö olla koko könttisumma? Onko niissä liikkeiden rahoitustarjouksissa huikea korko?

Meillä ainakin ensimmäinen autolaina otettiin ennen kuin mies aloitti työt. Työpaikka oli jo tiedossa ja lainanmaksu aloitettiin ensimmäisestä palkasta. Takaaja siihen kuitenkin muistaakseni tarvittiin ja tosin siitä on aikaa jo 14v.

Yhteistyössä