Saanko valittaa?

• Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
No valitanpa kuitenkin.... Mä olen viimeisen 2 vuoden aikana pitänyt 2 viikkoa lomaa. Nyt on puristettu hommat siihen malliin pulkkaan, että mun oli tarkoitus aloittaa maanantaina kahden viikon kesäloma. Vaan Murphyn lakihan se taas todisti voimansa: koko tän päivän on sadellut asiakkailta sähköpostia ja tullut puheluita asioista, jotka pitäisi hoitaa lähiviikkojen aikana. Että se siitä kesälomasta sitten :(

Kiitos...helpotti =)

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vinkki nro 1:
mene kaupungille töihin niin ei tartte valittaa vaan tulee ne lakisääteiset lomat
Kiitos vinkistä. Olen kyllä joskus ollutkin, mutta kaupunki ei maksa sellaista palkkaa, että niillä asuntolainani saisin maksettua ja perheeni elätettyä. Muuten hyvä idea.

vinkki
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
mene kaupungille töihin niin ei tartte valittaa vaan tulee ne lakisääteiset lomat
Kiitos vinkistä. Olen kyllä joskus ollutkin, mutta kaupunki ei maksa sellaista palkkaa, että niillä asuntolainani saisin maksettua ja perheeni elätettyä. Muuten hyvä idea.
sitten ei kuule kukaan voi mitään

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
No jos ne tarvitsee hoitaa siis lähiviikkojen aikana niin eikös parin viikon päästä ole aika "lähiviikkoa"..? :whistle:
Niiden hoitamiseen menee se pari viikkoa. Jos aloitan vasta parin viikon päästä,, niin ne ovat valmiina kuukauden päästä. Mutta tällasta tää on ja itsepähän olen leiviskäni valinnut. Silti on myönnettävä, että ehdin jo kovasti odottaa lomaa :(

No voihan harmi. :hug: Koeta sitten pitää ex-tempore loma syksymmällä, kun et liikoja suunnittele ei mene pieleenkään.

Minä täällä intoilen, mies suostui vihdoin ja viimein kissanpoikasen hankintaan. Ihan akuutti hankinta ei tule olemaan, ensin pitää hoitaa minun allergia- ja astmatestit loppuun ja ajattelin käyttää lapsetkin kissa-allergiatesteissä. Mutta jo se tieto että sen saa, jos voi ottaa, on mukavaa. Luuletko muuten jonkin sortin asiantuntijana, voinko minä itse vielä pyytää sairaalassa kissan ja koiran lisäämistä allergiatesteihin? Elokuun alussa tutkitaan huonepölyt ja muut vastaavat ja käyn sitä ennen kerran sairaalaan viemässä PEF-mittaustulokset ja meinasin samalla pyytää hoitsuja välittämään lääkärille ko. pyynnön. Oli sen verran topakka lääkäri etten tajunnut tapaamisessa niitä pyytää, vaikka hän kysyi onko kotona kissa tai koira.

Mita, jos laittaisit lapun luukulle, ja sanoisit, etta olet lomalla tana ja tana aikana. Luota itseesi ja kykyihisi, sa olet niin hyva tyossasi, etta kylla ne asiakkaat voivat odottaa sen pari viikkoa, eiko?

Sa paiskit aikasta kovasti hommia, eiko?

EJK
Onko sinulla sitten niin julmettoman iso asuntovelka, että et kykene sitä maksamaan sillä palkalla, jota usea muukin kansalainen saa ollessaan vieraalla työssä (tai itse asiassa, IT-alalla on varmasti parempi palkka vieraidenkin palkkalistoilla, mitä esim. tavallista valtion leipää nautiskelevalla).

No voehan rähmä!! :headwall:
Ja jurputa ihan rauhassa vaan,mäkin jurputtaisin ja kovaa sun asemassa.
Mutta jos sua yhtään helpottaa,niin mulla siksees sama tilanne.
Vaihdoin työtä maaliskuun alusa,joten lomaa ehti kertyä ruhtinaalliset 2 päivää...Ja pph kun olen,niin muiden lomien aikana tietty meillä muilla sit kivasti ylibuukattua..nimim.aamuviidestä 16:30:n
Mutta toisaalta,mä pidän sit kun koulut alkaa niin sen 2 päivääni ja 3 päivää palkatonta.Kuopus alottaa eskarin niin saan vähän katella miten alkaa sujuun.

Mutta sulle ymmärrystä lähtee täältä ja roppakaupalla! :flower:

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Onko sinulla sitten niin julmettoman iso asuntovelka, että et kykene sitä maksamaan sillä palkalla, jota usea muukin kansalainen saa ollessaan vieraalla työssä (tai itse asiassa, IT-alalla on varmasti parempi palkka vieraidenkin palkkalistoilla, mitä esim. tavallista valtion leipää nautiskelevalla).
Sadassa tonnissa on ihan kiitettävästi makselemista varsinkin, kun sen otti 45-vuotiaana. En haluaisi koko elämääni sitä maksella. Yrittäjänä mulla on kuitenkin mahdollisuus vaikuttaa siihen, paljonko saan rahaa ja siten siihen, miten nopeasti tuon lainani saan maksettua. ..en viitsisi enää eläkkeestäni asuntolainaa maksaa :D

EJK
Sadassa tonnissa on ihan kiitettävästi makselemista varsinkin, kun sen otti 45-vuotiaana. En haluaisi koko elämääni sitä maksella. Yrittäjänä mulla on kuitenkin mahdollisuus vaikuttaa siihen, paljonko saan rahaa ja siten siihen, miten nopeasti tuon lainani saan maksettua. ..en viitsisi enää eläkkeestäni asuntolainaa maksaa :D

Nii-in, elämä on valintoja täynnä =)

Mutta toki valittaa saa, ilman muuta. Olisikin liian ruusunpunaista, jos elämä olisi yhtä juhlaa koko ajan.

Ethän aja itseäsi piippuun? Sitten ei sairaseläkkeestä taideta sen nopeampaa sitä velkaa maksella, kuin kaupungin palkkalistoilta ;)

Oikeasti, muistathan ajatella itseäsikin? Ymmärrän täysin, että leipä on asiakkailta lähtöisin, mutta onko kuitenkaan mikään sen tärkeämpää, kuin oma ja läheisten hyvinvointi? =)

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Inkivääri:
No voihan harmi. :hug: Koeta sitten pitää ex-tempore loma syksymmällä, kun et liikoja suunnittele ei mene pieleenkään.

Minä täällä intoilen, mies suostui vihdoin ja viimein kissanpoikasen hankintaan. Ihan akuutti hankinta ei tule olemaan, ensin pitää hoitaa minun allergia- ja astmatestit loppuun ja ajattelin käyttää lapsetkin kissa-allergiatesteissä. Mutta jo se tieto että sen saa, jos voi ottaa, on mukavaa. Luuletko muuten jonkin sortin asiantuntijana, voinko minä itse vielä pyytää sairaalassa kissan ja koiran lisäämistä allergiatesteihin? Elokuun alussa tutkitaan huonepölyt ja muut vastaavat ja käyn sitä ennen kerran sairaalaan viemässä PEF-mittaustulokset ja meinasin samalla pyytää hoitsuja välittämään lääkärille ko. pyynnön. Oli sen verran topakka lääkäri etten tajunnut tapaamisessa niitä pyytää, vaikka hän kysyi onko kotona kissa tai koira.
Kyllä sä voit nekin pyytää, jos eivät niitä muuten ota. Likalta ottivat hiljattain kaikki, vaikka varsinaisesti tutkivatkin vain siitepölyallergiaa.

Keittiönoita
Nii-in, elämä on valintoja täynnä =)

Mutta toki valittaa saa, ilman muuta. Olisikin liian ruusunpunaista, jos elämä olisi yhtä juhlaa koko ajan.

Ethän aja itseäsi piippuun? Sitten ei sairaseläkkeestä taideta sen nopeampaa sitä velkaa maksella, kuin kaupungin palkkalistoilta ;)

Oikeasti, muistathan ajatella itseäsikin? Ymmärrän täysin, että leipä on asiakkailta lähtöisin, mutta onko kuitenkaan mikään sen tärkeämpää, kuin oma ja läheisten hyvinvointi? =)
Mulla on se onnekas tilanne, että tykkään työstäni kuin hullu puurosta. Tämähän oli mulle aikoinaan vain harrastus, mutta tein siitä sitten itselleni ammatinkin. Eniten tässä yrittäjyyden vaakakupissa painaa mulla se, että en ole tilivelvollinen työajoistani kenellekään. Eli jos päivällä pitää tehdä joku yksityisasia X, niin asiakkaalle on aivan sama, teenkö mä työni päivällä vai yöllä. Kahdessa vuodessa olen jo niin tottunut siihen vapauteen, että olisi sopeutumista olla aina pomolta anomassa lupaa poistua kesken päivän työpaikalta omille asioille =)

Onhan tässä toki ajateltava omaakin jaksamista, koska jos mulle iskee burn out, niin sitten vasta pulassa olenkin. Eniten mua harmittaa nyt se, että olin orientoitunut tekemään tämän meidän remontin loppuun nyt lomani aikana, mutta kun loma siirtyy, me joudutaan junnun kanssa elämään tässä kaaoksessa pidempään kuin olisin halunnut. Täytyy koittaa sovitella nyt niin, että sillä aikaa kun maali kuivuu, tekisin töitä ja sitten taas jatkaisin maalaamista. Osa-aikaloma :D

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja simba:
positiivinen mieli..hyvä kun on töitä :) ei tainnu lohduttaa.. ;)
Kyllä se itse asiassa lohduttaa, kiitos =) Mitä enemmän mä tätä asiaa nyt pähkäilen, niin sitä vähemmän mua enää harmittaa. Kunhan nyt jouluun mennessä saisi tämän remontin tehtyä B)

Pix
No valitanpa kuitenkin.... Mä olen viimeisen 2 vuoden aikana pitänyt 2 viikkoa lomaa. Nyt on puristettu hommat siihen malliin pulkkaan, että mun oli tarkoitus aloittaa maanantaina kahden viikon kesäloma. Vaan Murphyn lakihan se taas todisti voimansa: koko tän päivän on sadellut asiakkailta sähköpostia ja tullut puheluita asioista, jotka pitäisi hoitaa lähiviikkojen aikana. Että se siitä kesälomasta sitten :(

Kiitos...helpotti =)
Kuulostaa erittäin tutulta...
Yrittäjänä pääsee tutustumaan läheltä käsitteisiin etätyö ja etäloma :whistle:

Ja loman tunnistaa siitä, että töitä tehdään sortsit jalassa.

Yhteistyössä