Saanko valittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Pix:
Alkuperäinen kirjoittaja Pix:
Ja loman tunnistaa siitä, että töitä tehdään sortsit jalassa.
Tää oli hyvä :laugh: :laugh:

No kun se on totuus :saint:
Juuri siksi se oli niin hyvä :D

:D :D :D

Terv. "Sortsit jalassa QuarkXpressin kimpussa"

Junnu pensselin varteen kiinni, sinä teet hommia ja välillä otatte molemmat piiiitkän tauon ja syötte jädeä ja lekottelette auringon paisteessa :)
yritä sulkea silmät kaaokselta, ja muista levätä ja nauttiakkin elämästä +kesästä jossaivälissä

Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Mita, jos laittaisit lapun luukulle, ja sanoisit, etta olet lomalla tana ja tana aikana. Luota itseesi ja kykyihisi, sa olet niin hyva tyossasi, etta kylla ne asiakkaat voivat odottaa sen pari viikkoa, eiko?

Sa paiskit aikasta kovasti hommia, eiko?

Minä luulen myös, että tämä olisi hyvä vaihtoehto. Itselläni ja miehellä on myös kokemusta yrittäjyydestä varsinaisen leipätyön ohellla, ja kyllä se vaan niin on, että tuolla hautausmaat tursuavat niitä korvaamattomia ihmisiä, joiden työt eivät kestä parin viikon odottamista. :)

Alkuperäinen kirjoittaja öttismönkiäinen:
Junnu pensselin varteen kiinni, sinä teet hommia ja välillä otatte molemmat piiiitkän tauon ja syötte jädeä ja lekottelette auringon paisteessa :)
yritä sulkea silmät kaaokselta, ja muista levätä ja nauttiakkin elämästä +kesästä jossaivälissä
Junnu lähti tänäkin aamuna 6:30 töihin rakennustyömaalle eikä ole vielä tullut töistä. Ei se taida jaksaa tehdä vapaa-aikanaan muuta kuin syödä pikaisesti ja mennä nukkumaan.

Junnu lähti tänäkin aamuna 6:30 töihin rakennustyömaalle eikä ole vielä tullut töistä. Ei se taida jaksaa tehdä vapaa-aikanaan muuta kuin syödä pikaisesti ja mennä nukkumaan.

En muistanutkaan tuota :( entäs maalaustalkoot? Palkkana sun herkkusapuskatuokio

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
*Morjestaa* Ihan oikein sinulle, siitä syystä, että minun lomani on jo ohitse :D *vitsailee*
Kiitos korteista :hug: :hug: Kyllä tuli niin matkakuume niitä lukiessani. Teillä taisi olla hieno reissu?

Alkuperäinen kirjoittaja simba:
positiivinen mieli..hyvä kun on töitä :) ei tainnu lohduttaa.. ;)
Kyllä se itse asiassa lohduttaa, kiitos =) Mitä enemmän mä tätä asiaa nyt pähkäilen, niin sitä vähemmän mua enää harmittaa. Kunhan nyt jouluun mennessä saisi tämän remontin tehtyä B)

Se ei oikeesti auta ku välillä tuijottaa sitä euron merkkiä vaan. ...muutoin nousee ketutuskäyrä välillä liian korkialle. Me ollaan ukon kanssa jo todettu, että kesäsin on ihan turha kuvitella, että molemmat saatais lomaa ainakaan yhtä aikaa, jos kumpikaan ollenkaan.

Mutta koita silti löytää se hetki jostain. Vaikka vaan viikko, se tekee ihmeitä! ...ja ihan 2-3 päivääkin on jo paljon verrattuna ei laisinkaan... Joskus ei auta kun sanoa asiakkaille suoraan, että valitan, mutta ensi viikolla on kesälomaviikko. Voin toki ottaa työsi vastaan, mutta joudun velottamaan siitä +50 % enemmän, koska joudun peruuttamaan varatut lomasuunnitelmat. Jos sen sijaan asia voi odottaa seuraavaan viikkoon, hinta on jälleen se normaali.

...siis tuo muotoiltuna. Ikuisuuksiin ei voi antaa asiakkaan määrätä, sillä jos asiakkaalta kysytään, niidenhän tarvii saada se työ valmiina takaisin ja heti (mutta laadukkaasti tehtynä!) ...vaan annas olla kun tulee laskunmaksu aika. Ei olekaan mitään kiirettä... :whistle:

No joo. Joku toinenkin tais tässä vähän avautua. :snotty: :ashamed:

Muoks: huppis, ei miinus 50 vaan ++++ 50 :p :p

En muistanutkaan tuota :( entäs maalaustalkoot? Palkkana sun herkkusapuskatuokio
Puudeli sekoaa totaalisesti, jos täällä on enemmänkin porukkaa remppaa tekemässä. Noh, tällä remontilla ei todellisuudessa ole mikään kiire, riittää, kun se joskus valmistuu. Mutta kun mä olisin HALUNNUT sen pian valmiiksi :D

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
*Morjestaa* Ihan oikein sinulle, siitä syystä, että minun lomani on jo ohitse :D *vitsailee*
Kiitos korteista :hug: :hug: Kyllä tuli niin matkakuume niitä lukiessani. Teillä taisi olla hieno reissu?

Kyllä oli hieno reissu! Alkaa jo vähitellen olla semmoinen olo, että olen henkisestikin palannut. Aika vaikea on ollut kyllä päästä aikaeron kanssa sinuiksi, minulla ottanut perheestä kovimmalle ja vielä sairastuinkin tässä. Mutta reissu oli hieno, kaikenlaista kummaa ja ihmeellistä, naurettavaa, hienoa ja valtavaa nähtiin =) Ja kun vielä visankin kanssa päästään sopuun, niin kaikki on hienosti =)

Jaa, kyllä tässä leipätyössäkin, kun sen haluaa huolella tehdä, joutuu joskus 'uhrautumaan'. Lomaa mulla on takana 2 viikkoa, huomenna menen muutamaksi tunniksi työpaikalla, jotta tiedot lomani aikana tapahtuneesta siirtyy mulle, jotta voin sitten reilun viikon päästä jatkaa siitä mihin olen jäänyt.

Ja ei olisi pakko mennä, mutta tunnen velvollisuudekseni huolehtia siitä, että minulla ja muutamalla muullakin on jatkossa töitä. Kun on myyty projektiin, jossa on tiukka aika takaraja, ja projekti käynnistyi selkeästi myöhässä.

Oma työni on kyllä myös sellaista, että pystyn olemaan päiväsaikaa poissa, jos on asioita hoidettavana, ja vastaavasti joskus teen illalla pitkään.

Mutta jos et pitänyt noin vähän lomaa, kehoittaisin miettimään, miten asiat voisi hoitaa niin, että saat pidettyä vähän lomaa. Esim. löytyisikö joku, jonka voisi kouluttaa lomasijaiseksi tai kiireapulaiseksi. Esim. jonkun opiskelijan, joka olisi pienistä lisätuloista mielissään. Pidemmän päälle ei todellakaan ole järkevää painaa jatkuvasti töitä.

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Minä luulen myös, että tämä olisi hyvä vaihtoehto. Itselläni ja miehellä on myös kokemusta yrittäjyydestä varsinaisen leipätyön ohellla, ja kyllä se vaan niin on, että tuolla hautausmaat tursuavat niitä korvaamattomia ihmisiä, joiden työt eivät kestä parin viikon odottamista. :)
Nopeammin mä hautausmaalla olen, jos nyt pidän 2 viikkoa lomaa ja sitten viikossa koitan pusertaa kahden viikon työt. Parilta asiakkaalta varmaan löytyisi joustoa aikatauluun, mutta ei loputtomasti ja elokuun alussa mulla jatkuu projekti, jonka myötä en ehdi tekemään mitään muuta kuin sitä hommaa.

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Nopeammin mä hautausmaalla olen, jos nyt pidän 2 viikkoa lomaa ja sitten viikossa koitan pusertaa kahden viikon työt. Parilta asiakkaalta varmaan löytyisi joustoa aikatauluun, mutta ei loputtomasti ja elokuun alussa mulla jatkuu projekti, jonka myötä en ehdi tekemään mitään muuta kuin sitä hommaa.

No voihan nenät, sitten varmaan vaan on pakko tehdä töitä aiotun lomankin ajan ja yrittää saada ensi kesäksi työt junailtua niin, että oikeasti voi pitää lomaakin! :) (Sanoo nimim. Juuri sain firmani projektin siihen malliin, että voin pitää lomaa sekä oikeasta palkkatyöstä että firman hommista. :) )

Alkuperäinen kirjoittaja vinkki nro 1:
mene kaupungille töihin niin ei tartte valittaa vaan tulee ne lakisääteiset lomat

Aika huono vinkki. OIkeasti he eivät korvaa siitä sinun uhraamasta vapaa-ajasta sen vertaa, että olisi koskaan varaa viettää kesälomaa kuin kotona.

Toisekseen ne työt on tehtävä itse etukäteen, ainakaan korkeakoulutetut eivät saa sijaisia joka paikassa eli omia töitä tehdään ennen lomaa niin että on täysin uupunut ja stressaantunut loman alkaessa. 4 viikkoa sen stressin purkamiseen liian lyhyt aika.

Yhteistyössä