Saanko purkaa ärtymystä?

tästä olikin juttua kun lasten ei anneta olla lapsia vaan tarttee aikuistua mahdollisimman äkkiä |O musta kokohaalari on hyvä , kun nuo poikalapset tuppaa olla välillä mahallaan ja välillä selällään lumikinoksissa ja kuramontuissa

Alkuperäinen kirjoittaja Heila:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamitar:
Miksi lapsen pitäisi olla aikuismainen?

Ei tarvikaan olla AIKUISTEN mielestä mutta tarkoitin tuolla vain että koulussa kyllä kiusataan jos menee "vauvojen" haalari päälle ekalle luokalle.....
En puhunut eskarilaisesti vaan ihan oikeasta koululaisesta.

No ei tasan tarkkaan kiusata!!! Älä yleistä. Meidän poitsun luokalla (ekaluokkalainen) oli tosi monella vielä toppahaalari ja yhtään kiusaamista en kuullut, ja jos olisi tullutkin, ne olisi kitketty heti kättelyssä.
Muksujen mielestä haalari on monasti helpompi ja nopeempi kiskaista päälle kun on kiire välitunnille.
Tottahan kakarat kiusaa, jos jo kotona isä alkaa vittuilemaan mitä mukelolla on päällä :headwall: . Eikö ole tärkeintä, ett se pysyy kuivana siellä ulkona, eikä palele...?

Mun mielestä toppahaalari on tuonikäiselle pojalle oikein hyvä ulkoiluvaate jos maassa on lunta. Sitähän menee kuiten sisään jokaisesta mahdollisesta kolosta.

Sen sijaan meidän 5v ei oo tänä talvena pitänyt juurikaan haalaria kun en viitsi "rouhituttaa" sitä hajalle täällä etelän asfaltissa :/

Kolmannet ulkohousut on jo nyt käytössä, viimeisimmät sain onneksi Prisman alesta 6 eurolla.

Kypärämyssyt ei sensijaan oo oikein koskaan ollut mun makuun että meillä niitä ei oo liiemmin käytetty kun kovilla pakkasilla ja pohjoisen reissuilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Kypärämyssyt ei sensijaan oo oikein koskaan ollut mun makuun että meillä niitä ei oo liiemmin käytetty kun kovilla pakkasilla ja pohjoisen reissuilla.

Nuo on meillä siis sellaista paksua neulosta ja aivan ehdottomat! Ei oo yksikään kauluri vielä pitäny niskaa/kaulaa lumettomana ja lämpöisenä ulkona riehuttaessa.

Annetaan nyt niiden lasten olla lapsia. herranjestas :headwall:
tuon ikäisellä voi ihan hyvin olla vielä haalari ja sellainen lakki käytössä!
miksi 6-7 vuotialla pitää olla "aikuismaisia" vaatteita? no kukas niitä toppahaalareita sitten käyttää? minkä ikäinen puetaan "aikuismaisesti"?

minun lapsuudestani ei edes ole pitkä aika ja olen silti käyttänyt kuvailemaasi lakkia tokaluokalle asti ja nelosluokalla sain vasta ensimmäisen 2-osaisen toppapuvun!

eikä minua kiusattu, kaverit puettiin samoin.

Muistuttaa samaa ilmiötä kun se että alle 1-vuotiaalle sellainen vetoketjullinen "haalari" ja potkuhousut ovat jo vauvanvaatteita. puolivuotiaat puetaan t-paitaan ja pitkiin housuihin. :headwall:

oooteko koskaan kuulleet, että haalareita on aikuisten kokoakin??

noh, en sano muuta kuin että onneks meijän lapsilla on lupa pitää haalareita, vaikka 100 vuotiaana vielä!

...itselläni on ollut haalari kolmannelle luokalle asti- ihan ilman kiusaamista.

Vähän itseäni kyllä 'hävettää' kun meidän kolmevuotias haluaa aina vaan pitää autohattuaan, joka on äärettömän ruma ja ihan kulahtanut- mutta jos kerran haluaa niin pitäköön. Pääasia ettei palele, antaa muuten lasten päättää itse.

en ite laita enään eka luokkalaiselle haalaria vaikka se kyllä ois nopeampi pukea päällekkin välitunnille mutta se on vaan niin vauvojen vaate sanoi lapsi itekkin...ja kukahan senkin ajatus maailmaan on vaikuttanut...

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Juu, mä luulen että muksuilla ei olis kovin nastaa tuolla pihalla jossain tennareissa, nahkarotsissa ja farkuissa :whistle:

Eihän nyt kukaan tällästä ole ehdottanutkaan, tuskin edes se sun miehes, vai? Sä tahallaan nyt vähän provosoit/provosoidut ;) Minustakin kyllä viimestään kouluun mennessä takki ja housut on kätevämmät.

Alkuperäinen kirjoittaja Kamala Amalia:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Haalarissa on kivampi kyllä leikkiä, kun ei mene lunta selkään.

Sen verran ei-saivartelua että ainakin meidän lasten toppahousuissa on tosi korkea vyötärö ja henkselit joten niissäkään ei mene lunta selkään. =)

Ei ole menny meidänkään pojalle, joka suorastaan rypee ja pyörii kinoksissa kavereiden kanssa.

Miten muuten se, että lapselle laittaa toppatakin ja -housut, tekee siitä aikuisen ??

Yhteistyössä