Saanko asentaa hiirenloukkuja omalle hiekkalaatikolleni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rienaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rienaaja

Vieras
Omakotitaloni pihalle siis. Mikään muu ei auta pitämään naapurin lapsia ja kissoja poissa hiekkalaatikolta. Hiekkalaatikko on vielä iso, joten sen sulkeminen kannella ei onnistu.

Eli: saanen asentaa omalle pihalleni hiirenloukkuja? Eihän ole minun vikani, jos naapurin lapset tai kissat satuttavat itsensä niihin?

Osta Biltemasta iso pressu, molempiin päihin niittaat laudat painoksi,jotta pysyy paikallaan ja peität laatikon sillä. Toimii. Auttaa kissoihin, muttei ehkä ipanoihin...?

Ja vastaus kysymykseesi: Edes omalle pihallesi et saa asettaa loukkuja joista vaaraa ihmisille tai eläimille. Olet vastuussa jos lapsi satuttaa itsensä.

Viimeksi muokattu:
Mekin laitettiin tuollainen pressuviritelmä, toimi hyvin kissoihin. Naapurin kakaroita voit vaikka pelotella. Sanot että teidän pihassa asuu piru joka syö lapsia.

Kyllä jää katitkin kiinni:)
Rotanloukku on samanlainen loukku, mutta on rakenteeltaan tehty rottia varten ja on siten isompi. Suurta varovaisuutta tulisikin erityisesti käyttää rotanloukkuja virittäessä, sillä ne ovat usein tarpeeksi voimakkaita murskaamaan rotan niskan tai selkärangan. Tämä voima on tarpeeksi suuri myös murtamaan ihmisen sormen (verrattuna hiirenloukkuun joka yleensä vain aiheuttaa kipua ja mustelman, muttei pysyvää vammaa).

Ja vastaus kysymykseesi: Edes omalle pihallesi et saa asettaa loukkuja joista vaaraa ihmisille tai eläimille. Olet vastuussa jos lapsi satuttaa itsensä.

Eli tämän perusteella en voisi torjua tuhoeläimiäkään millään tavalla. Tai jättää pihalleni esim sahaa, kirvestä tms odottamaan kahvin ajaksi töiden jatkumista. OMALLE pihalleni. Vastuu on siis minun, jos naapurin lapset juoksevat pihallani, eivätkä vanhempansa välitä p*skan vertaa?

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Kyllä jää katitkin kiinni:)
Rotanloukku on samanlainen loukku, mutta on rakenteeltaan tehty rottia varten ja on siten isompi. Suurta varovaisuutta tulisikin erityisesti käyttää rotanloukkuja virittäessä, sillä ne ovat usein tarpeeksi voimakkaita murskaamaan rotan niskan tai selkärangan. Tämä voima on tarpeeksi suuri myös murtamaan ihmisen sormen (verrattuna hiirenloukkuun joka yleensä vain aiheuttaa kipua ja mustelman, muttei pysyvää vammaa).

Kun en halua murtaa sormia, vaan nimenomaan aiheuttaa kipua ja mustelman, että pysyvät poissa!

Pystytä hiekkalaatikkoon tolppa jossa on värikuva Palsta Mamman räme majavasta. Luulisi sitä pelästyvän niin kissojen, mukuloitten kuin muittenkin elämänmuotojen, niin etteivät ikinä enää tule teidän pihalle.

En minä ainakaan laittaisi. Entäs jos niihin menee luonnonvaraiset pikkueläimet, linnut, siilit, oravat. Ne on niin pieniä että ne loukkaantuvat vakavasti tai voivat jopa kuolla.

Olet sairas ihminen, jos haluat tahallisesti vahingoittaa eläimiä tai muiden lapsia. Haluaisitko, että muutkin vanhemmat ansoittavat kotinsa pihapiirit tai vaikka kotinsa edessä olevat nurmikentät esim ruosteisilla nauloilla, että lapsesi oppisivat olemaan kulkematta siellä?

Olet sairas ihminen, jos haluat tahallisesti vahingoittaa eläimiä tai muiden lapsia. Haluaisitko, että muutkin vanhemmat ansoittavat kotinsa pihapiirit tai vaikka kotinsa edessä olevat nurmikentät esim ruosteisilla nauloilla, että lapsesi oppisivat olemaan kulkematta siellä?

Minä olen kyllä ihan samaa mieltä.
Ensiksikin, kissat eivät tajua mitkä paikat ovat sallittuja ja mitkä eivät, ne ovat vain eläimiä. Se on omistajien vika jos kissat tulevat toisten hiekkalaatikoille, ei kissoja saa satuttaa eikä tehdä pahaa niille vaikka miten vituttaisi.

Ehdotan, että lainaat kissanloukun ja loukutat ne kissat ja kuskaat löytöeläinkotiin.
Loukkuja saa lainaksi eläinsuojeluyhdistyksistä ja kunnan/kaupungin eläinlääkäreiltä.
Jos naapurien lapset tulevat ilman lupaa pihaasi, sitten pitää ottaa yhteys lasten vanhempiin ja uhata toimenpiteillä. Sanot, että seuraavan kerran kun pihassasi on heidän lapsiaan (oletan,että ovat pieniä, jos eivät itse puhetta ymmärrä), soitat poliisit paikalle ja teet ilmoituksen niitten lasten heiteillejätöstä.

Ei loukkuja, mutta eiköhän se vanhempien vahtiminen ja kasvatus ole niitä ensisijaisia juttuja joilla estetään lapsia kulkemasta toisten pihoilla ilman lupaa? Oletan että ap opettaa tuon lapsilleen nin ettei naapureiden tarvi miinoittaa omia pihojaan näiden takia.

Tässäkin tapauksessa vastuu huolehtia siitä että ne naapurin lapset ja kissat pysyy poissa ap:n hiekkalaatikolta on näillä naapuriperheen vanhemmilla. Ilmeisesti heille on asiasta sanottu?

Yhteistyössä