Saanhan raskaana juoda kotikaljaa jouluna?itsetehtyä?onko haittaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "krisse"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="krisse";27471961]alkoholia?? meillä on lapsetki juoneet mummin tekemää kotikaljaa joulusin eikä mielestäni ole ollut alkoholia..[/QUOTE]

Kyllä kaikissa käyttämällä tehdyissä juomissa on alkoholia, niin simassa kuin kotikaljassakin. Saattaa olla yllättävän "suuriakin" määriä.

simassakin..eeeii nyt en usko teitä,kysykää vaan kuinka paljon hörpin simaa viime raskaudessa...o-ou-..no ehkäpä yksi lasi kotikaljaa jouluruuan kera. muuten kyllä olen välttänyt 100% varmasti kaiken alkoholin aina raskaana ollessa!

Kyllä kaikissa käyttämällä tehdyissä juomissa on alkoholia, niin simassa kuin kotikaljassakin. Saattaa olla yllättävän "suuriakin" määriä.

Olen ymmärtänyt ettei raskaana haittaa vaikka joisi yhden normaalin siiderinkin joskus. Fas ei kuulemma kehity niin pienellä määrällä. Tietysti se yksi enintään. Joissain maissahan juodaan ihan viinia ruoan kanssa vaikka olisikin raskaana. En kuitenkaan itse riskeeraisi juomalla mitään siidereitä raskaana.

Eli juon varmaankin jouluna kotikaljaa (ehkä yhden lasillisen) vaikka raskaana olisinkin (en siis vielä ainakaan tiedä olevani). Onhan siinä kuitenkin vähemmän kuin normaalissa kaljassa.

Viimeksi muokattu:
Olen ymmärtänyt ettei raskaana haittaa vaikka joisi yhden normaalin siiderinkin joskus. Fas ei kuulemma kehity niin pienellä määrällä. Tietysti se yksi enintään. Joissain maissahan juodaan ihan viinia ruoan kanssa vaikka olisikin raskaana. En kuitenkaan itse riskeeraisi juomalla mitään siidereitä raskaana.

Eli juon varmaankin jouluna kotikaljaa (ehkä yhden lasillisen) vaikka raskaana olisinkin (en siis vielä ainakaan tiedä olevani). Onhan siinä kuitenkin vähemmän kuin normaalissa kaljassa.

Ihan oikein olet ymmärtänyt. Kun saa juoda sen pullon oluttakin, niin ei simasta tai kotikaljasta kyllä sikiölle mitään haittaa ole. Olettaen tietty, että ne simat ja kotikaljat on tehty oikeaoppisesti eivätkä ole mitään kiljua :)

Eiköhän se kotikaljan alkoholiprosentit ole aika minimaalisia jos ei ole sokerin kanssa lätrännyt ja antanut tekeytyä viikkoa.
Tuoppi kotikalja mallasuutteesta jos tekee ohjeen mukaan niin anti mennä vain.

[QUOTE="krisse";27471961]alkoholia?? meillä on lapsetki juoneet mummin tekemää kotikaljaa joulusin eikä mielestäni ole ollut alkoholia..[/QUOTE]

Tottakai siinä on alkoholia, mieti vähän, mitä siihen laitetaan ja miten se valmistetaan. :) Sama tosiaan koskee simaa, kuten joku jo sanoikin.

Kotikalja

[QUOTE="vieras";27472098]Eiköhän se kotikaljan alkoholiprosentit ole aika minimaalisia jos ei ole sokerin kanssa lätrännyt ja antanut tekeytyä viikkoa.
Tuoppi kotikalja mallasuutteesta jos tekee ohjeen mukaan niin anti mennä vain.[/QUOTE]

Kaupan valmiissa kotikaljassa on 2,2% ja kotitekoisessa on aina enemmän, joten helposti se voi nousta lähes samoihin "tavallisen" kaljan kanssa...

Kaupan valmiissa kotikaljassa on 2,2% ja kotitekoisessa on aina enemmän, joten helposti se voi nousta lähes samoihin "tavallisen" kaljan kanssa...

Tämä kaupasta saatavahan oli aikoinaan nimellä perhekalja ja nykyään ovelasti muutettu perinnekaljaksi, kun mammat ja kukkahattutädit ovat valittaneet. Hyvin voi vetää oli sitten kaupasta tai kotona tehty.

Yhteistyössä