Mua kiinnostais tietää yks juttu..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tossuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tossuliini

Vieras
Täällä kun on jauhettu sontaa tosta alkoholin nauttimisesta tai yleensä siitä että ei sovi edes ottaa yhtä kaljaa tai siideriä jos lapsia on läsnä niin kysynpä näiltä ihmisiltä jotka on tota mieltä että onkos kotikalja rinnastettavissa noihin edellämainittuihin juomiin jota ei vois ottaa lasten aikana? Ite just laitoin kotikaljan käymään että saadaan jouluna juoda ruokajuomana. On mulla punkkupullokin valmiina jouluaattoa varten ja aion aukasta sen sanokoon ken mitä tahtoo. Mulla mies on kuiteskin täällä enkä mä känniä aio vetää vaan otan ihan pari lasillista ruoan kanssa tuota punkkua tai sitten kotikaljaa. Mutten muutenkaan kauheesti viitti juoda sokerillisia juomia painonpudotuksen takia. Mutta kertokaa hyvät ihmiset mulle että onko sopivaa juoda kotikaljaa kun lapsi on hereillä? :kieh: :kieh:

Vastaan kuitenkin vaikka en ole varmaan hakemasi henkilö, mutta olen aina vastannut noihin joulun alkoketjuihin että meillä juodaan ruuan kanssa kotikaljaa ja sitä saa lapsetkin juoda vaikka itse tehdyssä kotikaljassa prosentteja on se 1-3%. Kivittäkää..

Kyllä kaikkialla muualla juodaan ruuan kanssa viiniä lasten läsnäollessa. Suomessa vaan on ollut sellainen kulttuuri, että menee helposti överiksi. Minusta on ihan asiallista juoda ruoan kanssa lasi tai kaksi, mutta humaltumistarkoituksessa juomisen ajaksi on lapset vietävä hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Täällä kun on jauhettu sontaa tosta alkoholin nauttimisesta tai yleensä siitä että ei sovi edes ottaa yhtä kaljaa tai siideriä jos lapsia on läsnä niin kysynpä näiltä ihmisiltä jotka on tota mieltä että onkos kotikalja rinnastettavissa noihin edellämainittuihin juomiin jota ei vois ottaa lasten aikana? Ite just laitoin kotikaljan käymään että saadaan jouluna juoda ruokajuomana. On mulla punkkupullokin valmiina jouluaattoa varten ja aion aukasta sen sanokoon ken mitä tahtoo. Mulla mies on kuiteskin täällä enkä mä känniä aio vetää vaan otan ihan pari lasillista ruoan kanssa tuota punkkua tai sitten kotikaljaa. Mutten muutenkaan kauheesti viitti juoda sokerillisia juomia painonpudotuksen takia. Mutta kertokaa hyvät ihmiset mulle että onko sopivaa juoda kotikaljaa kun lapsi on hereillä? :kieh: :kieh:

todellakin on!!!!!!!!!!!!!!!

meillä ainakin, (lapset: 2,5, 8 ja 11 v) juodaan joskus ruoan kans lasi viiniä tai saunan jälkeen yks olut tms...
ja juhlien aikaan ( joulu, pääsiäinen ym) on ihan ok ottaa lasi tai kaks sitä viiniä.

sit jos ruvetaan kiskomaan kaksin käsin, niin lapset pois maisemista...

miksi ei saa ottaa alkoholia jos lapset paikalla? joko olisi aika lopettaa tämä alkoholi on pahasta-ajattelu ja näyttää lapsille että sitä voi ottaa ihan kohtuudella. ehkä hekin sitten osaisivat sitä ottaa kohtuudella. miksi etelä- ja keskieuroopassa jossa viiniä saa ruokakaupasta ja sitä juodaan jatkuvasti on vähän alkoholiongelmia mutta huumeet rehottaa. täällä meillä pohjoisessa missä kaikki mahdollinen on totalitäärisen kiellettyä rehottaa kumpikin ongelma.

Minusta oluen pari tai siiderin,ja pari viinilasillista voi hyvin ottaa.Kohtuus vain muistaa.Minusta turhaa täysi alkoholittomuus.Tämä mielipiteeni siltikin,vaikka miehelläni alkoholista lievä ongelma.Mutta hänellä se ei välttämättä jää siihen pariin.Ja varsinkin jos ruoka juomana niin okei,

Niinpä, en mäkään ymmärrä tota totaalista kieltäytymistä alkoholista varsinkaan jos se ei ole ongelma itselle tai muille. Tyttö juo kans kotikaljaa, oottaa oikein että pääsee maistamaan sitä. Miehen kanssa sanottiinkin että jos joskus haluaa ottaa jotain alkoholipitoista kun on isompi niin vanhempien valvovan silmien alla eikä missään kylällä eikä todellakaan meinata tytölle ostaa alkoholia alaikäisenä, saa oottaa siihen asti kunnes on itellään ikää tarpeeksi hakea sitä itse kaupasta.
Mulla ei koskaan ole ollut ongelmaa alkoholin kanssa vaikka on tullut tietysti otettua koviakin kännejä mutta neitiä ei vielä silloin ollut olemassa kun miehen kanssa yhdessä otettiin. Mutta en koe sitä itelleni ongelmaksi koska voin ottaa siiderin tai kaksi ilman että pitäisi saada lisää eli humaltumistarkotuksessa. Ja voin lopettaa siihen kun sen päätän, se ei muutenkaan mulla kestä päivää tai iltaa kauempaa koska en pysty ottamaan useita päiviä putkeen. Ja yleensä se on niin että isänsä tulee neidin kanssa tänne jos mä haluun mennä johonkin tai sitten neiti menee isänsä luo yökylään.

Omatuntoko kolkuttelee viinistä. Jotenkin kovin hyökkäävä tyyli arvostelijoita kohtaan sellaiselta, joka ei kauheasti välitä siitä, mitä sanotaan.

Saat ihan rauhassa juoda viinisi ja kotikaljasi. Se ei ole kenenkään asia, paitsi oman omatuntosi.

Minusta se on silleen kunkin oma asia etten mene sanomaan mitään toisten puolesta. Minä en ota mitään jos poika paikalla, mies ottaa lasin tai pari viiniä. Haluan että toinen on vesiselvä ja täysin kykenevä jos tarvii lähteä rattiin.

Yhteistyössä