Saanhan jälleen kerran hämmästellä ihmisen pahansuopuutta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jätkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jätkä

Tunnettu jäsen
25.10.2004
37 008
46
48
Mikä saa oikeasti ihmisen, jonka on olettanut tunteneensa hyvin vuosia, pahansuovaksi hirveäksi ja niin ilkeämieliseksi? Vai onko se vain tyhmyyttä, ei osata ajatella omilla aivoillaan yhtään pidemmälle. Täysin empatiakyvytön ajattelemaan toista ihmistä hänen tilanteessaan?
Otetaan vaikka joku, joka on ollut tiukalla dieetillä ja kuntoilee kovasti saadakseen itsensä kuntoon. Ja se läheinen (?) 'hyvä kaveri' dissaa jokaisen saavutuksen, tyrkyttää joka käänteessä vaikkapa herkkuja, kutsuu juhliin, soittelee bilettämään, grillaamaan jne jne,, ja joka käänteessä muistaa katsoa ystäväänsä nokkaansa pitkin hyvin vähätellen, "ei toi tuu kestämään" -tyyliin.
Ja ne juorut, voi hyvää päivää. Mikä kumma on mielessä vikana, että pitää levitellä omia olettamuksia jonkun toisen nykyisestä elämästä totuutena? Kun ei perkele edes tiedä miten se toinen elää nykyään ja miksi tekee niin kuin tekee?

Onko se joku syvällä asustava kateus, oma häpeä oman itsensä epäonnistumisesta? Vai onko se ihan vaan ilkeyttä ihmiseltä, jota on luullut hyväksikin kaveriksi joskus?
Koska eihän ystävä noin tee, vai tekeekö?

Räyh.:vampire:

*Avaa suklaan*

Ei ystävä noin tee tietenkään.
Ole varovainen suklaata syödessäsi. Minä ostin tänään pitkästä aikaa suklaata ja puraisin jääkaappikylmästä suklaapatukasta palasen: poskihampaasta lähti puolet pois : /

No ystävät ei mulla tollasta tee, mutta aiemmin erittäin läheiset sukulaiset kylläkin. :(
Vihainen en kovin paljon vielä osaa olla, äärettömän surullinen kylläkin.

No mä en enää edes ole surullinen, suorastan odotan nykyään uutta osaa komediaan nimeltä Entiset Ystävät. Mutta vähän on käynyt mielessä, että miten tyhmyyttä vastaan voi taistella, jos kokonainen kaveripiiri uskoo tuulesta temmatut juorut? Voiko silloin vaan nauraa räkättää itsekseen ja odotella lisää uusia osia kaikessa rauhassa?:xmas:

Yleensä epävarmat ja itseensä ja omiin ratkaisuihinsa tyytymättömät ihmiset väheksyvät ja mollaavat toisia nostaakseen omaa itsetuntoaan.

Älä tuollaisista välitä, maailmassa on mukaviakin ihmisiä, jotka aidosti iloitsevat myös toisten onnistumisista. :)

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;22010697:
No mä en enää edes ole surullinen, suorastan odotan nykyään uutta osaa komediaan nimeltä Entiset Ystävät. Mutta vähän on käynyt mielessä, että miten tyhmyyttä vastaan voi taistella, jos kokonainen kaveripiiri uskoo tuulesta temmatut juorut? Voiko silloin vaan nauraa räkättää itsekseen ja odotella lisää uusia osia kaikessa rauhassa?:xmas:

Voi. :D
Hitto ku kykenis ite samaan. Vaikeelta vaan tuntuu, kun mulla on kaveripiirin tilalla lähisuku... No, ei kaikki onneks oo osoittautunu samanlaisiki mätämuniksi, yllättävän moni kylläkin.

Yleensä epävarmat ja itseensä ja omiin ratkaisuihinsa tyytymättömät ihmiset väheksyvät ja mollaavat toisia nostaakseen omaa itsetuntoaan.

Älä tuollaisista välitä, maailmassa on mukaviakin ihmisiä, jotka aidosti iloitsevat myös toisten onnistumisista. :)

Minuun tuo 'ystävällisyys' ei oikeastaan ole koskettanut, vaan läheiseen. Mutta aikalailla on mennyt minultakin usko ja kovin helpolla en enää itsestäni avaudu kellekään = en siis luota, miksikä luottaisinkaan, olihan noi ns ystävät tavallaan munkin ystäviä joskus.

Voi. :D
Hitto ku kykenis ite samaan. Vaikeelta vaan tuntuu, kun mulla on kaveripiirin tilalla lähisuku... No, ei kaikki onneks oo osoittautunu samanlaisiki mätämuniksi, yllättävän moni kylläkin.

Mä oon kyllä samaa mieltä. Sitä saa ite parhaat naurut kun antaa porukan elää kuvitelmissaan ja niitten hullujen juttujensa lumoissa. Sitä kun joku päivä valkenee totuudet niin voivat olla aika noloa. Ja mä olen kyllä kanssa sitä mieltä että kaveripiirinsä voi aina valita, sukua ei...mut ainahan siitä voi pysytellä vähän kauempana kun porukka alkaa sekoamaan. :whistle:

Viimeksi muokattu:
Tyhmyyttä ja ilkeyttä vastaan on hankala taistella, mutta pidemmän päälle kyllä hyvyys saa palkkansa.

Toinen kliseen on, että kun yksi ovi sulkeutuu, toinen avautuu. Niin käykin melkein aina. Nyt seuloutuvat hyvät ja oikeat ystävät joukosta ja niiden paukapäiden tilalle läheisesi saa uusia parempia ystäviä.

Minunkin läheinen sukulaiseni tekee tuota. On elänyt koko elämänsä ns. valtavirran mukana, luopunut jo nuorena aatteistaan ja pelkää erilaisuutta. On ekojen joukossa aina sättimässä minua ja ihmettelemässä ratkaisujani, yrittää myöskin elää kauttani erilaisia vaiheita (äitiys, itsenäistyminen, neuvonantajana toimiminen...). Minua lähinnä huvittaa!!

[QUOTE="hankey";22010889]Tyhmyyttä ja ilkeyttä vastaan on hankala taistella, mutta pidemmän päälle kyllä hyvyys saa palkkansa.

Toinen kliseen on, että kun yksi ovi sulkeutuu, toinen avautuu. Niin käykin melkein aina. Nyt seuloutuvat hyvät ja oikeat ystävät joukosta ja niiden paukapäiden tilalle läheisesi saa uusia parempia ystäviä.[/QUOTE]

Totta :) toivottavasti niitä uusia ihan luotettaviakin ystäviä löytyy joskus. :)

Yhteistyössä