Säälittää toi pieni :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Surku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja joopajoo:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Jos olet yksin illan lasten kanssa:
Yövaatteet päälle jo ennen iltapalaa.
Isomman iltapala ja hammaspesu.
Pienemmän iltapala ennen tai jälkeen sadun.
Iltasatu. Vauva sylissä ja isompi vieressä

Mutta kun se tämä ei vaan toiminut uhmaikäisen 2-vuotiaan ja refluksivauvan kanssa...Ilman refluksia ei varmasti olisi mitään ongelmaa meilläkään ollut iltatoimien ja satujen lukemisen kanssa, mutta refluksin kanssa ei koskaa tiennyt onko pienemmällä huono vai erittäin huono ilta-valitettavan usein ilta oli jälkimmäistä sorttia.

Mutta voi ne yövaatteet laittaa isommalle jo ennen, kun alkaa pienempää syöttämään... Niin pienempi voi sitten tyhjän mahan kanssa olla vaikka lattialla , sängyllä, sitterissä... Kun tietää, että syömisen jälkeen pienempää ei voi laittaa pois sylistä.
Itselläni on kokemusta. Koska kolmonen oli kova pulauttelija ja itki mahaansa iltaisin. Miehellä oli iltavuoroja..
Iltapalaleivät tein välillä jo alkuillasta jääkaappiin valmiiksi ja yövaatteet laitoin valmiiksi sohvalle.
Satu luettiin joskus jo ennen iltapalaa.

Meillä kun ei kuopuksen kanssa ollut kyse pulauttelusta, edes kovasta sellaisesta, vaan rajusta refluksista todella runsaine oksenteluineen ja muine oireineen. En todellakaan yleensä syöttänyt pienempää ennen isomman iltapuuhia, mutta kun tuo oksensi ja huusi siltikin oli sitten sylissä tai ei...Toki ennakointi auttaa usein pitkälle, mutta usein oli edessä sellainen tilanne ja ilta, ettei sekään kauheasti auttanut. Mutta mitäpä tästä väittelemään, itse ymmärrän ap:ta ja hänen kokemustaan oman kokemukseni kautta.

Surullista. Oikeesti. Jos arki on noin hankalaa niin minä kyllä pyytäisin apua. Mummi hoitamaan vauvaa siksi aikaa että saa esikoisen puuhat hoidettua tms. Ei voi kaksivuotiaalle sanoa että pue vaippa ja yökkäri ja petiin. Kylmää ihan ajatuskin.

Itseäni en sen paremmaksi tee, mutta meillä on lapset pienellä ikäerolla ja aina on iltahommista ja muistakin selvitty hyvin. Kuopus on koliikkivauva ja silti. Yksin iltoja ollessani imetin kuopusta samalla kun luin satua. Aikatauluttamalla saa paljon aikaan.

Minä menisin ja ottaisin pienen esikoisen isoon halaukseen ja lupaisin, että tämä ei koskaan enää toistu. Lämmin ajatus silti sinulle ap.

Yhteistyössä