Säälittää naapurien esikoiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vie ras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vie ras

Vieras
Onko tämä yleistä vai vaan täällä meillä päin. Eli perheeseen syntyy uusi vauva niin äidit eivät ulkoile esikoisen kanssa enää. Tätä ennen äidit ovat olleet kotona hoitamassa lasta ja siis ulkoilleet säännöllisesti. Nyt kun vauva syntyy niin esikoisen ulkoilun hoitaa isä tai mummi tai kummi. Kyse ei olee enää siitä, että olisi vastasyntynyt vaan nämä vauvat ovat syntyneet talvella ja ovat jo "monikuisia". Ei siinä mitään että isälkin on lastensa kanssa mutta säälittää esikoiset jotka eivät saa enää ulkoilla äitiensä kanssa. Toki saavat varmaan olla äidin kanssa sisällä, tai sitten eivät.

Säälittäsikö sinua yhtä lailla jos se isä ei ulkoilisi enää esikoisen kanssa vaan äiti? Mitähän säälittävää tuossakin taas on ja miten ehdit kyttäämään kuka ulkoilee kenenkin kanssa ja milloin? Hanki elämä ihminen.

no ompa se kauheen kamalaa ja säälittävää, yhyy kun lapsi ei pääse ulos ÄIDIN kanssa, kun toki se saa traumoja jos VAIN ISÄ TAI MUMMI, TAI KUMMI lasta ulkoiluttaa. kyllä ei oo ihmisellä omaa elämää, jos oikeesti tuollaisia miettii

Ei kai ne isät ja mummot täyspäiväisesti ole siellä kotona sitä esikoista hoitamassa? Kyllä mä mielelläni vauvan synnyttyä olen miehen kotona ollessa siirtänyt tuota ulkoiluvastuuta hänelle mutta kun miehellä on se työ niin toki isosisarukset ovat yhä olleet pääosin mun hoidettaviani. Ollaan kyllä ulkoiltu ihan vastasyntyneestä asti, pois luettuna se joulukuun paukkupakkasiin sektiolla syntynyt vauva jonka jälkeen mielelläni pidin pienen sairasloman toipuakseni.

Eikö ne äidit sitten koskaan liiku lasten kanssa ulkona? Mä en semmoisia perheitä tunne ja siksi näyttää vaan mukavalta kun näkee isän tai mummon ulkoilemassa lapsen kanssa. Kiva että lapsella on muitakin välittäviä aikuisia hoitamassa kuin se äiti ja isosisarukselle on hyvä päästä välillä tekemään jotain ihan ilman sitä vauvaa.

Jäin miettimään, että eikö niitä vauvoja tai nuorempia sisaruksia viedä sitten ollenkaan ulos, jos se äiti ei kerran enää ikinä ole esikoisten kanssa pihalla?

Sinuna olisin enemmänkin huolissani siitä, että miten paljon sinä käytät aikaa muiden tarkkailuun. Jos tiedät noin tarkkaan, että koska, ketä ja kenen kanssa naapurisi käyvät pihalla ja miten usein, niin kerkeätkö elämään lainkaan omaa elämääsi?

Mä en nimittäin tiedä, mitä mun naapurit tekee milloinkin, kuinka usein ne käyttää koiraa lenkillä ja miten pitkiä aikoja. En tiedä, koska ulkoilevat lastensa kanssa ja missä. Joskus satun näkemään niitä ohimennen ja moikkaan yleensä kohdattaessa.

Jäin miettimään, että eikö niitä vauvoja tai nuorempia sisaruksia viedä sitten ollenkaan ulos, jos se äiti ei kerran enää ikinä ole esikoisten kanssa pihalla?

Sinuna olisin enemmänkin huolissani siitä, että miten paljon sinä käytät aikaa muiden tarkkailuun. Jos tiedät noin tarkkaan, että koska, ketä ja kenen kanssa naapurisi käyvät pihalla ja miten usein, niin kerkeätkö elämään lainkaan omaa elämääsi?

Mä en nimittäin tiedä, mitä mun naapurit tekee milloinkin, kuinka usein ne käyttää koiraa lenkillä ja miten pitkiä aikoja. En tiedä, koska ulkoilevat lastensa kanssa ja missä. Joskus satun näkemään niitä ohimennen ja moikkaan yleensä kohdattaessa.

Mä ainakin tiedän, että meidän naapuri ulkoiluttaa koiraansa joka aamu klo 6-7 aikaan. Olen nähnyt hänet ,monena aamuna kävelemässä ikkunani ohi koiran kanssa... Mitään muuta en sitten tiedäkään... Mutta onneksi ehdin melkein joka aamu kyttäämään aamukahvia juodessani naapurin tekemisiä. Harmillista kun on toi oma elämä. :(

Minä en näe tuossa mitään säälittävää. Hyvähän se vaan on, että äiti huolehtii vauvasta, joka todennäköisesti on taajaan tississä kiinni. Eiköhän se ole jo aikakin myös isän alkaa olla enemmän lapsensa kanssa. Pelkästään positiivinen asia esikoisellekin.

Yhteistyössä