Säälin tupakoivien vanhempien pieniä lapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hömelö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Isäni poltti kun olin lapsi. Kärsin kauheista pääkivuista ja pahoivoinnista, koska se haju oli niin kamala. Oli helpotus, kun hän lopetti eikä sitä lemua tarvinnut enää sietää!

Polttakaa vaan tupakkaa, teillä on siihen oikeus. Mutta joskus olisi hyvä vilkaista ympärilleen ja miettiä, onko se rööki oikeasti sen arvoista. Vaikka te kuinka pesette niitä käsiä ja menette naapurikaupunkiin savuille, se haju seuraa ja pahimmassa tapauksessa aiheuttaa lapsillenne oireita.

Haitta ei ole pelkästään se haju, vaan sen on tutkittu aiheuttavan myös oikeita sairauksia. Tietäisitte, jos viitsisitte vähän ottaa asioista selvää. Kintaalla viittaaminen sanomalla tätä ensimmäisen maailman ongelmaksi paljastaa vain tietämättömyytenne.

Neljätuhatta tehokasta kemikaalia vitosella aski??? Älä kerro tota persaukiselle valtiolle, joku keksii röökin nykyhinnan päälle kemikaaliveron.

Mut noin monta kemikaalia noin halvalla on ihan kelpo hinta/laatu- suhde.

Ai nii. Aina kun mä nään jossain röökinvastustus- asioita mä siirrän mun tulevaa röökilakkoani puolella vuodella ihan kiusallanikin. Täl hetkellä seuraava röökilakkoni alkaa heinäkuun kymmenes vuonna 13264

Siinähän poltat, ei ole minun terveydestä ja rahoista pois. :D

Tuskin tulee, se on jo yksilön vapauksiin kajoamista kun kielletään tupakointi kokonaan. Oikea tie on jo valittu ja rajoitetaan sitä niin paljon kuin on mahdollista.
.

Tottakai se voidaan kieltää jos eduskunnassa niin päätetään ja tulee laki voimaan, tupakanmyynti kielletään maassa kokonaan ja tuomiot salakuljetuksesta ja myymisestä samat kuin huumeissa niin loppuu leikkiminen.

Alkuperäinen kirjoittaja päättäjä;29435985:
Tottakai se voidaan kieltää jos eduskunnassa niin päätetään ja tulee laki voimaan, tupakanmyynti kielletään maassa kokonaan ja tuomiot salakuljetuksesta ja myymisestä samat kuin huumeissa niin loppuu leikkiminen.

Koska huumeidenkin kohdalla toimi niin hyvin se kielto :D

Älä jaksa.

Kun mä en käsitä, miten te, jotka puolustelette omaa tupakointia ja väitätte hajuhaittaa mitättömäks ongelmaksi ja ootte sitä mieltä, että mulla (ja monella muulla) on aika pienet ongelmat jos tupakan haju ottaa pannuun, niin ette ymmärrä, että ei se varsinaisesti esimerkiks minun ongelma olekaan, vaan teidän lasten? Ja se mua nimeen omaan säälittääkin, että koko ongelmaa ei omalta tupakanhimolta näe ja viattomat lapset joutuu kärsimään seuraukset.

Luulen että tässä on kyse muustakin kuin pelkästä hajuhaitasta, joka tupakasta lähtee.
Kyse on myös siitä esimerkin näyttämisestä lapselle.
Itse poltin ennen, mutta perheen perustamisen jälkeen ei olisi tullut mieleenkään savutella kotona tai lapsen nähden tms. Sen sijaan lopetin touhun vähin äänin ja aloin nauttia kohenevasta terveydestäni :).

Tupakointi on edelleen laillista eikä sitä pitäisi mielestäni kieltääkään, mutta kun lapsia tulee taloon, niin voisi ainakin harkita sitä millaista esimerkkiä jälkikasvulleen näyttää.

[QUOTE="Hömelö";29436130]Kun mä en käsitä, miten te, jotka puolustelette omaa tupakointia ja väitätte hajuhaittaa mitättömäks ongelmaksi ja ootte sitä mieltä, että mulla (ja monella muulla) on aika pienet ongelmat jos tupakan haju ottaa pannuun, niin ette ymmärrä, että ei se varsinaisesti esimerkiks minun ongelma olekaan, vaan teidän lasten? Ja se mua nimeen omaan säälittääkin, että koko ongelmaa ei omalta tupakanhimolta näe ja viattomat lapset joutuu kärsimään seuraukset.[/QUOTE]Mitkä seuraukset? Mä oletan että nyt puhutaan siis siitä hajusta. Savu on asia erikseen, niin kuin aiemmin kirjoitin. Jos vanhempi on muuten erinomainen mutta haisee ajoittain pahalle niin mitä siitä koituu lapselle?

No jos vanhempi haisee jatkuvasti yököttävältä niin kyllä se minusta aika huono asia on. Ja sen hajun osalta on kutakuinki sama jos vanhempi haisee ihan älyttömästi vaikka hieltä tai viinalta. Mutta nyt puhuttiin tupakan haittapuolista. Ja usein se tupakanhaju tarttuu siihen lapseenkin. Varmaan ei valitsis haista ällöttävältä jos lapselta itseltään kysyttäis.

Yhteistyössä