Saakos kotihtukea kun alkaa äitiyspvä raha?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Multakussuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Multakussuu

Aktiivinen jäsen
19.03.2008
1 312
0
36
Saako sitä sitten alle 3 vuotiaasta sen perusosan ja sitten alle kouluikäisistä sen 50e vai mitä se olikaan?

Kun vauvasta alkaa saada äippä rahaa..vai maksaako kela näitä tukia päällekkäin? :wave:

Mun ymmärtääkseni saa vaan äitiyspäivärahaa.. eikä vanhemmista mitään vaikka olisi alle kouluikäisiä toisia lapsia kotona.. ainakaan jos nuorin toisista on yli 3???
Korjatkaa jos olen väärässä??

Alkuperäinen kirjoittaja heila:
Mun ymmärtääkseni saa vaan äitiyspäivärahaa.. eikä vanhemmista mitään vaikka olisi alle kouluikäisiä toisia lapsia kotona.. ainakaan jos nuorin toisista on yli 3???
Korjatkaa jos olen väärässä??

Saa sen erotuksen, jos saa minimi ä-rahaa. En tiiä mitä se on, kun en ite sitä saa, mutta kaveri saa.
Sit saa alle 3v jotain, olikohan 60e vai mitä se oli ja sit ihan ku oisin kuullut et alle kouluikäsistä saa 50e, mut se tais olla kht-aikana.

Siis jso sulla on kotona vaikka 1,5 vuotias ja saat vauvan et saa kodinhoitotukea vaan pelkästään äitiyspäivärahaa.. mitä ihmettä???!! voiko pitää paikkaansa??

Hoitolisää voi saada tuloista riippuen, kotihoidontukea voi saada hoitorahan ja äityspvrahan erotuksen, eli käytännössä jos on tosi monta pientä ja minimipäivärahalla niin sillon voi saadavähän..

Yhteistyössä