Saako vieraita lapsia komentaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pink Poodle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ainakin, että jokainen aikuinen puuttuisi, jos näkee jotain lasta kiusattavan.

Sellaisesta en tykkää, mikä on yleistä, että mesotaan muiden pienille lapsille hiekkalaatikolla joka asiasta mutta kun oma tekee samaa, niin leperrellään vaan.

Kyllä, komensin n. 10-12 v. pojat pois kauppakeskuksen rakennustyömaa-alueelta... kiltisti tottelivat *tosin en mene takuuseen menivätkö samaan paikkaan uudelleen*

Ehdottomasti joo.

Eilen karjasin jollekki naapurin vieraalle tos pihalla. Oli isompi poika, ehkä 7 vuotias. Tyttö oli kans tuos pihalla leikkimässä (4,5 v). Nätisti leikkivät ens alkuun mut sit tää poika otti sellasen muovisen tennismailan ja ison pallon. Läiski sillä pari kertaa tyttöön päin ja mä jäin seuraamaan tilannetta. Jotenki mä en osannu aatella et ois niin ilkee poika että yrittäis osua tahalleen. No, sit tyttö saikin pallosta keskelle selkää ja se pallo tuli kovaa! :o Ja tää jätkä viel tuulettaa päälle :o

Mä karjasin saman tien että kertaakaan et enää lyö sitä palloo ketään kohti et voi mennä jonnekki muualle sitä hakkaamaan. Tajus se sentää sit lopettaa.

Ja ihan samalla tavalla, sit ku mun tyttö on yksin pihalla ja jos se pahuuksia tekee ni TOIVON et joku sitä ojentaa jos kohdalle sattuu.

ei oo muuten tilannetta tullu vielä vastaan joskus olen huutia antanu muutamalle penskalle kun juoksentelivat tien yli edestakaisin ja juuri autoja ennen niin liiskasin jarrut pohjaan peruutin ja lupasin antaa kaikille oikeen mukavat korvatillikat jollei tollanen leikki lopu heti alkuunsa ei näkyny muksuja enää takaisin tullessa (tai sitte ne oli puskissa piilossa kun näki auton)

ja kyllä minä toivon et omiakin joku komentaa jos tyhmyyksiä tekevät