saako vauvalle antaa kraanavettä?

  • Viestiketjun aloittaja apuja
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 23:35 Norsupäästäinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 23:33 kookosta kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 23:28 vieras kirjoitti:
Kaikki elävä tarvitsee vettä, myös vauvat. Sanoohan sen järkikin. :headwall:
Kuoleekohan meidän vauva kun ei ole saanut vettä kun muutoman hullun teelusikan elämänsä aikana?
Juu, soita heti medi-heli hakemaan lapsi sairaalaan...
Voitteko olla niin kilttejä ja hakisitte meidän vauvan samalla kyydillä? On varmasti tajuttomana tuolla pinnasängyssään :ashamed: miten olenkin ollut näin huono äiti, etten ole ravinnut lastani vedellä...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 23:12 Huithapeli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 18:14 The titityy kirjoitti:
Miksi vettä viikon vanhalle?
Vettä on hyvä antaa aina maidon juonin jälkeen, siksi ettei tulisi sammasta suuhun.Tavallaan huuhdellaan suu syönnin jälkeen.
Tämän takia vauvalle jotkut antavat vettä. Muuten vauva ei sitä välttämättä tarvitse.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 23:33 kookosta kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 23:28 vieras kirjoitti:
Kaikki elävä tarvitsee vettä, myös vauvat. Sanoohan sen järkikin. :headwall:
Kuoleekohan meidän vauva kun ei ole saanut vettä kun muutoman hullun teelusikan elämänsä aikana?
Ei se varmaan kuole, mutta ei sen elämä kovin mukavaakaan ole.
Juopa ite puol vuotta pelkkää maitoa. Suolethan siinä tukkeutuu. :(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 23:32 Tytönjapojanmamma kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 23:29 niin kirjoitti:
niin ja kyllä se vesi ihoa pitää puhtaana. ei tuu pikku näppylöitä.mitä joillaki vauvoil on.. mielipidettä on monta.
Jos tarkoitat niitä hormooninäppyjä, niin ei ole mitään tekemistä veden juomisen/juomattomuuden kanssa. Niitä on toisilla, toisilla ei.
mulle neuvottiin sekin että ihon puhdistaminen keitetyllä vedellä..ei siis kuumalla vaan jäähtyneellä auttaa ettei niitä näppyjä tuu.
meille ei sitten tullut ku kerrran ehkä pari mut ei sit ku puhistin..sillo ihan vauvana
 
äitee ja kolme tenav
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 23:32 vieras kirjoitti:
Kyllä mullekkin annettiin ohjeeksi, että rintamaito riittää vauvalle myös janojuomaksi ja vettä ei tartte antaa. Joten tämä äiti antoi viime kesänä aina tissiä janoon (poika syntyi toukokuussa). Vesi tuli mukaan kuvioihin samoihin aikoihin kuin kiinteät eli n. puolivuotiaana.
Olen kyllä myös kuullut, että ohjeet ovat tälläiset, ettei vauvalle onneta vettä maidon kustannuksella eli ei juo mahaansa täyteen vedestä ja ei sitten jaksa syödä maitoa. Suun huuhteleminen ruoan/maidon jälkeen on tietenkin asia erikseen.
Ohjeet muuttuu vuosittain, kannattaa käyttää maalaisjärkeä.
Itse olen kaikille vauvoilleni antanut myös vettä (keitettyä) maiton lisäksi. Ja ilman turhia vaivoja on pärjäilty. =)
Kukin tekee oman vaiston mukaan!
 

Yhteistyössä