Saako v*tuttaa? Puolisolla harrastuspäivä.

• Viestiketjun aloittaja nalk
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24089292]Miehen myöhästyä töistään? Vaimonhan tässä perheessä on pitänyt ottaa lapset mukaan töihin, kun mies ei ole tullut ajoissa omista menoistaan.

Mitä muuta toimintatapaa voi enää kokeilla, jos keskusteltu on ihan turhaan eikä asiasta saa enää edes sanoa mitään, kun mies vetää mukaan tuon mustasukkaisuuskortin ja siten mitätöi mahdollisuudet ratkaista asiaa mitenkään neuvottelemalla?[/QUOTE]

Jos suhde on oikeasti siinä tilassa, että keskustelu on turhaa, niin varmaan kaikille osapuolille olisi parempi vaihtoehto erota.

"vieras"
Jos suhde on oikeasti siinä tilassa, että keskustelu on turhaa, niin varmaan kaikille osapuolille olisi parempi vaihtoehto erota.
Entä, jos pienellä herättelyllä antamalla toisen maistaa omaa lääkettään saisikin tämän havahtumaan ajattelemaan asiaa myös toisen kannalta? Ei musta ainoat vaihtoehdot voi olla joko purra hammasta hiljaa tai erota, jos mies on vähän tauno ja itsekäs.

[QUOTE="vieras";24089319]Entä, jos pienellä herättelyllä antamalla toisen maistaa omaa lääkettään saisikin tämän havahtumaan ajattelemaan asiaa myös toisen kannalta? Ei musta ainoat vaihtoehdot voi olla joko purra hammasta hiljaa tai erota, jos mies on vähän tauno ja itsekäs.[/QUOTE]

Tämä on siis vain mun näkemykseni parisuhteesta. En itse pystyisi jakamaan elämääni sellaisen ihmisen kanssa, johon ei ole luottamuksellista puheyhteyttä. Jos joutuu puremaan hammasta hiljaa, se mun mielestä kertoo siitä, ettei suhde ole kunnossa.

Tuo pieni herättely on niin kovin suhteellinen asia, ja siinä on aika mahdoton nähdä syy-seuraus -suhteita. Entä jos mies käytöksellään ajattelee herättelevänsä nyt naista johonkin epäkohtaan? Tuollainen käytös on molemminpuolin vallankäyttöä ja huonoa kommunikaatiota.

"realisti"
[QUOTE="vieras";24089319]Entä, jos pienellä herättelyllä antamalla toisen maistaa omaa lääkettään saisikin tämän havahtumaan ajattelemaan asiaa myös toisen kannalta?[/QUOTE]

Se oman lääkkeen maistattaminen on omien menojen aikaan kotiintulon viivästyttäminen ilman että vastaa puhelimeen tai informoi, ei suinkaan seuraavana aamuna autonavainten piilottaminen :mad:

"vieras"
No mut jos suhde on niin perseestä että ero alkais olla jo vaihtoehto, niin ei sillä kostamisella minusta mitään menetäkään. Enintään tekee eron helpommaksi kun saa puntteja vähän tasan, pääsee näpäyttämään ja voi edes kuvitella että saisi toisen vähän havahtumaan. Hyvässä tapauksessahan se saattaa jopa avata toisen silmiä oman käytöksensä suhteen niin että jonkinlainen keskustelu onnistuu.

"vieras"
[QUOTE="realisti";24089357]Se oman lääkkeen maistattaminen on omien menojen aikaan kotiintulon viivästyttäminen ilman että vastaa puhelimeen tai informoi, ei suinkaan seuraavana aamuna autonavainten piilottaminen :mad:[/QUOTE]

Niin, no siitä olen kyllä samaa mieltä että toi autonavainten piilottaminen on huono homma enkä oikein tajua miksi sitä edes ehdotettiin, koska eihän se oikeastaan edes liity mitenkään miehen käytökseen.

"satu"
Kuinkahan moni mies käy täällä palstalla lukemassa näitä keskusteluja, selittäisi hyvin miksi vähän väliä naiset valittavat kuinka huonosti miehet heitä kohtelevat.
Miksi miesten tulisi ottaa naisten tunteet/menot huomioon kun täällä naiset hyökkäävät toistensa kimppuun asiasta kuin asiasta, naisesta tehdään aina kitisevä prinsessa joka ei ymmärrä miehiä ja heidän tarvetta saada omaa aikaa ja tehdä niinkuin he haluavat, välittämättä muista. Varsinkaan perheestään. Kerta naiset arvostavat toisiaan näin vähän niin miksi ihmeessä miehet kohtelisivat yhtään sen paremmin.

Ja ap:lle. Sinuna tekisin heti tilaisuuden tullen saman miehelle, eli kun hän jää lasten kanssa kotiin ja vaikka ne treenit tulossa niin viivyt omilla menoillasi niin ettei mies kerkeä omiinsa. Jos hän ei kerta asiaa ymmärrä sinun sanomana niin ehkä hän alkaa ymmärtämään sitä omien kokemustensa kautta.
Tuo on miehen puolelta sellaista välinpitämättömyyttä mitä ei kuuluisi parisuhteessa olla.

voihan
Ihme vastauksia. Kyllä muakin vituttais ihan kympillä jos toinen aina venyttäisi menojaan ja tulojaan ilman että edes vaivautuu ilmoittamaan. Kyllä nyt alkeellisimpiinkin käytöstapoihin kuuluu, että pitää ilmottaa jos myöhästyy suunnitellusta jutusta. Niin toimitaan ainakin meidän perheessä.

Ja täällä mammojen mielestä ap:n nyt sitten pitäisi lähteä viiden lapsen kanssa kauppaan kävellen ilman mukinoita, sillä kyllähän mies saa mennä ja harrastaa ilman, että sille tulee paha mieli. Voi herrantähen taas.
Joo peesi tähän. Ei ole ollenkaan yhdentekevää että omat menot menee mönkään toistuvasti toisen vastuuttoman käytöksen takia. Kun on lapsia niin menot on sovitettava niin että toinen ei joudu olemaan pelkkä piika talossa.

Ihmettelen joidenkin vastauksia täällä. "Jos mulla olisi tuollainen nalkuttava ämmä talossa". Huh huh. Nainenhan se kotiorja on jos sattuu olemaan kotiäitinä. Tuntuu että kotiäitiyden alle kuuluu kaikki työ mikä liittyy lapsiin ja kotiin. Myö silloin kun mies ei ole töissä vaan ottamassa sitä ansaittua vapaa-aikaansa.. just joo.

Tajuan hyvin, koska itselläni on neuroosi aikataulujen suhteen ja vaadin, että myöhästymisistä / venymisistä ilmoitetaan. Minä teen niin ja haluan, että mies toimii samalla tavalla. Ei siis terrorisoida toisen menoja, yhteistä aikaa ja parisuhdetta.

Harrastukset on harrastuksia, ei koko elämä. Ehdottomasti pitää ilmoittaa jos menee myöhempään, kuin oli sovittu. Joillakin ihmisillä on inhottava tapa käyttää valtaa olemalla aina myöhässä. Tätä tapahtuu niin ihmissuhteissa, koululuokissa, työpaikalla kuin tanssitunneillakin. Jotkut eivät saa tarpeeksi huomiota omana itsenään, niin pitää aina tulla myöhässä. Ärr rasittavaa!!

"zeims"
Kyse oli kuitenkin VAIN kaupassa käynnistä. Sinne ehtii tänäänkin, tuskin te yön ja aamun aikana kuolette nälkään.
Mies varmaan tulee kotiin töistä? Pakkaa mukulat valmiiksi ja samantien auton kaarrettua pihaan lähdette kauppaan.

"satu"
[QUOTE="zeims";24090014]Kyse oli kuitenkin VAIN kaupassa käynnistä. Sinne ehtii tänäänkin, tuskin te yön ja aamun aikana kuolette nälkään.
Mies varmaan tulee kotiin töistä? Pakkaa mukulat valmiiksi ja samantien auton kaarrettua pihaan lähdette kauppaan.[/QUOTE]

Ei, vaan miehen tultua töistä jätät miehen kotiin lapsien kanssa ja menet yksin sinne kauppaan. Ja ehkä samalla kahville ym.
Ja ap:n tapauksessa ei ollut kyse vaan kaupassa käymisestä vaan siitä että mies jatkuvasti muuttaa/venyttää omia suunnitelmiaan ilmoittamatta siitä joilloin ap:n suunnitelmat(jotka ovat miehen tiedossa) jäävät toteuttamatta.

käytöstapoja parisuhteeseenkin
Minä peräänkuulutan luottamusta. Jos on sovittu että on kotona tiettyyn aikaan, on toinen tietysti ajatellut päivärytmit sen mukaan. Muutoksista täytyy ilmoittaa. Näin minä TEEN ITSEKIN. En siis vaadi toiselta sitä, mitä en itse noudata.
Mikä vaiva on nopeasti ilmoittaa, että menee vielä puoli tuntia.... ? Haloo.

Yhteistyössä