Saako ulkomaalaisia mansikoita syödä tuoreena jos pesee hyvin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja nuppu:
Tässä oisin kakkua tekemässä ja tekis mieli pistää siihen tuoreita mansikoita....

Ostaako joku ulkomaisia tuoreita mansikoita sillä kilohinnalla vain pakkaseen ? :D

vähän rajaa tohon kotimaisuuden ylistämiseen, euroopassa minäkin olen parhaat mansikkani syönyt.

Olen kokki ammatiltani ja kaikki ulkomaalaiset pakaste marjat kuten vadelma ja mansikka ovat kiellettyjä kakuissa kaikille.... Pitää olla ehdottomasti kotimaisia tai 90 asteessa kuumennettuja.

Niin mietin onko eri kun ovat tuoreita

suomalaisetkin mansikat on pestàvà, samalla lailla jos peset ulkomaalaisia mansikoita. mielenkiintoisena seikkana mainitsen ettà suomessa suuri osa mansikankerààjistà on ulkomaalaisia

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen kokki ammatiltani ja kaikki ulkomaalaiset pakaste marjat kuten vadelma ja mansikka ovat kiellettyjä kakuissa kaikille.... Pitää olla ehdottomasti kotimaisia tai 90 asteessa kuumennettuja.

Niin mietin onko eri kun ovat tuoreita

ehkà voi olla eri juttu tuoreiden kohdalla. ulkomaalaisissa pakasteissa on suurempi vaara liittyen kylmààn kuljetusketjuun etc

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
joo-o... No eipä sillä väliä kuka ne kerää...

Ulkoimailla vaan usein marjat kastellaan jätevedellä ja sen seurauksena on suuri ruokamyrkytys vaara....

tàh??? marjat kastellaan jàtevedellà ennen ulkomaille toimitusta. kerro lisàà

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
mielenkiintoisena seikkana mainitsen ettà suomessa suuri osa mansikankerààjistà on ulkomaalaisia

Ja liittyy tähän nyt miten?

tottakai liittyy hygieniaan.... koska en ole rasisti, en vàànnà rautalangasta ;)

niin, eiköhän se suurempi vaara noissa marjoissa ole kuitenkin säilöntä/torjuntaaineet ja säilytys/kuljetusolosuhteet ja -matkat, eikä sen poimijan hygienia...Ja olet mitä olet, mutta kommenttisi on ainakin rasistinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Turmaliini:
Luulisi, että niissä voi olla jotain säilöntäaineita, joten siksi varmaan moni on varovaisempi ulkomaalaisten kuin kotimaisten mansikoiden kanssa.

Miksi ulkomaisissa mansikoissa olisi sen enempää säilöntäaineita (??) kuin kotimaisissakaan?

mielenkiintoisena seikkana mainitsen ettà suomessa suuri osa mansikankerààjistà on ulkomaalaisia

Ja liittyy tähän nyt miten?

tottakai liittyy hygieniaan.... koska en ole rasisti, en vàànnà rautalangasta ;)

niin, eiköhän se suurempi vaara noissa marjoissa ole kuitenkin säilöntä/torjuntaaineet ja säilytys/kuljetusolosuhteet ja -matkat, eikä sen poimijan hygienia...Ja olet mitä olet, mutta kommenttisi on ainakin rasistinen.

ok. olen rasisti myòs koska tiedàn ettà suomalisessa ja italialaisessa hygieniessa on peruseroja... yllàttàvàà kyllà, puolin ja toisin. erilaisuus ei ole mielestàni rasistia, mutta kukin mààrittelee rasismin tavallaan. itse kysymykseen: itse pesen tuoreet mansikat niin italiassa kuin suomessakin

Juuri tuon jätevesikastelun takia ulkomailta tulleet marjat pitäisi kuumentaa ennen syömistä. Onhan niissä tietty myös säilöntäaineita enemmän kuin kotimaisissa, mutta tuo jätevesi bakteereineen tekee niistä ns."vaarallisia".
Itse kyllä myös sorrun syömään tuoreeltaan noita ulkolaisia marjoja, mutta pesen ne todella hyvin ennen sitä.

ok. olen rasisti myòs koska tiedàn ettà suomalisessa ja italialaisessa hygieniessa on peruseroja... yllàttàvàà kyllà, puolin ja toisin. erilaisuus ei ole mielestàni rasistia, mutta kukin mààrittelee rasismin tavallaan. itse kysymykseen: itse pesen tuoreet mansikat niin italiassa kuin suomessakin

Voi hyvä luoja..niinpäniin..mutta onhan toi toki ihan linjassa muiden kommenttiesi kanssa, joita olen lukenut.

Alkuperäinen kirjoittaja hoh hoh:
Alkuperäinen kirjoittaja nuppu:
Tässä oisin kakkua tekemässä ja tekis mieli pistää siihen tuoreita mansikoita....

Ostaako joku ulkomaisia tuoreita mansikoita sillä kilohinnalla vain pakkaseen ? :D

vähän rajaa tohon kotimaisuuden ylistämiseen, euroopassa minäkin olen parhaat mansikkani syönyt.

oli muuten tänään k-kaupoissa eurolla 250g rasia eli 4e kg.Ei paha kilohinta minusta.

Alkuperäinen kirjoittaja kotitalousope:
Juuri tuon jätevesikastelun takia ulkomailta tulleet marjat pitäisi kuumentaa ennen syömistä. Onhan niissä tietty myös säilöntäaineita enemmän kuin kotimaisissa, mutta tuo jätevesi bakteereineen tekee niistä ns."vaarallisia".
Itse kyllä myös sorrun syömään tuoreeltaan noita ulkolaisia marjoja, mutta pesen ne todella hyvin ennen sitä.

ymmàrràn, mutta kerokaa missà on se raja. en halua leikkià tyhmàà, mutta mulla ei todellkaan ole aiheeseen liittyvàà tietoa. mikà on ulkomaa, ruotsikin jo. tanska, saksa, puola.... espanja vai italia. olisiko kenellàkààn oikein linkkià, kiinnostaisi

Voi hyvä luoja..niinpäniin..mutta onhan toi toki ihan linjassa muiden kommenttiesi kanssa, joita olen lukenut.

ei pilata mansikkaketjua minun "rasismin vuoksi" :)

Hölmö keskistelusarja. Söin italialaisia mansikoita pesemättä ja olin vuorokauden tiputuksessa sairaalassa. Ikinä en ole ollut niin heikossa kunnossa. Lapselle tai vanhukselle en enää ikinä antaisi ulkomaisia mansikoita. Suomalaisia mansikoita voi syödä pesemättä. Ainakin vielä.

Yhteistyössä