Saako toisen lasta komentaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "komentaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
pääsääntöisesti saa ja pitääkin, varsinnkin selkeisiin tapauksiin, esim lyömiseen, kiusaamiseen yms. Toisaalta jos olen itse paikalla ja näkemässä, niin olen kykenevä huolehtimaan itse omista lapsistani ja tiedän mitä he saavat ja eivät saa tehdä.

Saa ja täytyy. Mutta räyhätä, kiroilla ja uhkailla ei saa.

TOSIN jos lapset silti jatkavat tyhmäilyjään, annan olla koska vastuu ei kuitenkaan ole minulla. Esimerkkinä mainitsen vaikkapa tien yli kilpaa juoksemisen, mitä täällä harrastetaan. Eli kun auto tulee niin kipitetään mahdollisimman nopeasti sen edestä tien yli.

Vanhemmat sitten vissiin antaneet luvan moiseen kun lapset vaan jatkavat sitä vaikka kuinka naapurit kieltävät...

saa ja pitää. Tosin olen saanut jopa tappouhkauksen, kun kielsin 10 vuotiasta tyttöä kiusaamasta pihan 5-6 vuotiaita. käskin pysyä kotona jos ei osaa käyttäytyä, isipappa tuli silmille ja uhkasi minua ja paikalla olevia lapsiani.
Mutta kyllä, puutun edelleen kiusaamiseen varsinkin.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Kerran komensin pihallamme n. 8 vuotiaita lapsia, jotka sylkivät liukumäkeen. Sieltä tuli v**tua ja muuta ja vanhemmat huusivat MINULLE parvekkeelta, että pidä sinä huoli omista asioistasi. Meidän kolmevuotias laskee siinä liukumäessä.

Yhteistyössä