Saako teillä lapset katsoa Simpsoneita?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
[

no ensinnäkin simpsinit on piirretty ja se on tekstitetty joten sitä ei kuule ihan pienet ja piirrettyjä ei pidetä ihan totena kuten salkkareita.

Ja ne källit on sellaisia erialisia kuin salkkareissa, joissa opetetaan pirullisuuutta ja ilkeyttä ja pahansuopuutta a kiusaamista.
Mutta lapsihan ei opi katsomalla? Eikä piirretystä voi oppia mitään pahoja tapojako? Kukaan ei aikoinaan Smurffeista oppinut sitä rähähtävän paketin tekoa? Ei Simpsonit juurikaan Salkkareista eroa? Vai sekö tekee siitä lapsille sopivan, että on piirretty?

IhanaValo
Esikko haluais kattoa, muttei anneta..se keksii ihan tarpeeks tolloiluja muutenkin.
Meni muuten jonkin aikaa ku tajuttiin mitä se tarkotti kun pyys "nimppalii"..nii, simpsoneita..
Oli nähny miehen dvd:n hyllyssä..

Harmaana
Katsoo valitettavasti. 5-vuotias poika.
Nauraa aina kun Homer kuristaa Bartia. Minä aina selitän, että se on vaan piirrettyä ja että tosi elämässä noin ei saa tehdä.

Saa näemmä. Mä en olisi antanut, mutta koska isänsä oli antanut noiden katsoa jo useamman jakson ennen kuin mä tajusin, tehdään nykyään niin, että mä katselen lasten kanssa ja selvitän, jos tulee jotain kysyttävää. Ekaluokkalaiselta menee suurin osa "aikuisten jutuista" ihan ohi. Ja 11-vuotias esikoinen on tyytyväinen, kun saa katsoa edes jotain, mitä kaveritkin katsovat (tosi paljon tuon ikäiset katselevat ihan käsittämätöntä matskua, ekaa K-18 -tietokonepeliä oltiin lainaamassa meille, kun esikoinen oli ekalla...).

meillä 8 luokkalainen ja kolmasluokkalaiset nauhoittaa sen subilta joka ilta.Sitten kattovat kun pienet nukkuvat päikkäreitä.
Eli pienet 1 ja 3 veet ei kato isot juu.
Mä en henk koht pidä siitä,mut muksuilla kaamee hinku kattoa..
Sais lopettaa koko sarjan.

Isä
Kouluikäiset lapseni saavat katsoa. Onhan siinä jonkun verran sellaistakin juttua, mikä ei alakouluikäiselle välttämättä sovi, mutta kun noita ei viitsi ihan pumpulissakaan kasvattaa. Ja kyllä ne tenavat on niin fiksuja, että eroittavat fiktion todellisuudesta. Jos Homer kuristaa Bartia, tai Tikku tunkee Takun lihamyllyn läpi, niin tietävät varsin hyvin että niin ei oikeasti tehdä.

Simpsoneissa on muuten todella paljon piikkejä amerikkalaista elämäntapaa kohtaan. Lapset sitä ei välttämättä tajua, mutta aikuisena niitä on kiva bongata.

Yhteistyössä