Saako teillä katsoa tv:tä syödessä?

  • Viestiketjun aloittaja kysyy hän
  • Ensimmäinen viesti
Ei onnistu katsominen ruokapöydästä käsin.
Ja toisaalta telkkua ei muisteta panna päälle läheskään joka päivä/joka viikko.

Mutta en kuitenkaan kategorisesti kieltäisi. Jos joku haluaisi ehdottomatsi jonkun ohjelman nähdä ja se ajoittuisi niin, että ei jäisi muuten muilta hommilta syömiselle säällistä aikaa, niin toki saisi.
:)
 
Meillä ei katsota, ei saa katsoa. Diktaattorimaisesti kiellän. Jos minä väsään ruokaa pari tuntia, niin muut saavat hiukan kunnioittaa sitä ja telkkari menee kiinni siksi aikaa kun istutaan pöydässä. Varsinkin, kun lapsella on sitten tapana tuijottaa ainoastaan ruutua ja unohtaa se syömispuoli kokonaan. Poikkeuksena jos haetaan pizzaa tms, niin silloin on yleensä leffailta ja syödään ja katsotaan samalla.
 
"mä"
Ei saa paitsi silloin jos on leffailta ja herkutellaan :)
Meillä ei TV näy ruokapöydästä ja ruokailu on lähes ainoa hetki päivästä jolloin kaikki ovat samaan aikaan koolla joten ruokapöydässä vaihdamme päivän kuulumiset ja juttelemme muutenkin.
 
meillä
[QUOTE="mä";25039756]Ei saa paitsi silloin jos on leffailta ja herkutellaan :)
Meillä ei TV näy ruokapöydästä.[/QUOTE]

Meillä sama, ja kiellän lapsia koko ajan kuikuilemasta ja vääntäytymästä silleen, että edes vähän näkisi... Mun mielestä pöydässä syödään ja telkkaria ehtii katsoa myöhemminkin.

Leffaillat on sitten erikseen...
 
joups
No aamu- ja iltapalan lapset syö telkkarin edessä. Aamut sujuu PALJON ripakammin, kun töllö päälle, muksut sohvalle ja leivät ja hedelmä käteen.
Lounas ja päivällinen syödään aina keittiössä.
 
"vieras"
Meillä ei näe ruokapöydästä telkkaria. Olkkariin ruokaa ei saa viedä, vaan ruokapöydän ääressä syödään mitä syödään. Inhoan napostelua telkkarin ääressä.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja meillä;25039821:
Meillä sama, ja kiellän lapsia koko ajan kuikuilemasta ja vääntäytymästä silleen, että edes vähän näkisi... Mun mielestä pöydässä syödään ja telkkaria ehtii katsoa myöhemminkin.

Leffaillat on sitten erikseen...
En tajua - kieltelet koko ajan kuikuilemasta ja vääntyilemästä - mikset laita telkkaria kiinni ruokailun ajaksi??
 
"nanna84"
Meillä syödään keittiössä yhdessä, tv on sillon kiinni. Oli kyse sitten aamupalasta, lounaasta, päivällisestä jne. Illalla saatetaan miehen kanssa jotain napostella kun katotaan telkkaria, mutta sit vasta kun lapset on nukkumassa. Tietty joskus lapsetkin saa herkutella telkun ääressä, esim. jos katotaan leffaa, mutta ei sillonkaan syödä mitään pizzaa.
 
"kolmen äiti"
Pääsääntöisesti syömme keittiössä ja siellä ei ole telkkaria, joten ei saa.
Poikkeustapauksessa esim iltapala syödään olkkarissa telkkaria katsellessa (esim nykyään lauantaisin Talent:ia katsellessa)
 
nevernevernever
Ei ikinä. En tajua miksi joku niin tekee, siinähän opetetaan pienestä pitäen lapsi sohvaperunakulttuuriin. Otetaan vähän syömistä ja mussutetaan samalla telkkaria tuijottaen.
 
dfdf
Ei, koska meillä ei ole keittiössä TV:tä. Joskus on tehty poikkeus lauantaina karkkipäivänä, jolloin lapset saavat ottaa karkkikipot mukaan TV-huoneeseen ja katsella lastenohjelmia.
 

Yhteistyössä