Saako teidän tarhaanne viedä lapsen hieman vaihtelevasti? Esim. tunnin liukumalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelijä

Vieras
Jos ilmoittaa asiasta etukäteen tarhaan? Entä saako hakea aiemmin mikäli ilmoittaa etukäteen, jos pääsee aiemmin töistä tms. kunhan pitää huolen, että ei hae lasta päiväuniaikaan/ kesken jonkun ohjatun toiminnan.

Meillä tuli tarhasta just lappu, että lapsi on vietävä tarhaan sovittuun aikaa ja haettava myös sovittuun aikaan. Musta vaatimus tuntuu hiukan kohtuuttomalta, vai enkö vaan osaa ymmärtää mikä pyynnön taustalla oleva syy on??

hakea saa koska vaan aikasemmin, meillä oikein ilahtuvat jos hakeekin aikasemmin - on lapsellekin kivempi ylläri joskus niin.
tulo aika mielellään aina ilmotettu kun henkilökunnan määrä riippuu lapsista.itse aina ilmoitan, jos poikkeaa.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä näin:
hakea saa koska vaan aikasemmin, meillä oikein ilahtuvat jos hakeekin aikasemmin - on lapsellekin kivempi ylläri joskus niin.
tulo aika mielellään aina ilmotettu kun henkilökunnan määrä riippuu lapsista.itse aina ilmoitan, jos poikkeaa.

Mutta saako se vientiaika kuitenkin suullisella ilmoituksella poiketa sovitusta? Vai onko pakko sitoutua tuomaan tiettyyn aikaan joka päivä?

Hakea saa milloin vaan. Myös myöhäisempi vienti onnistuu, silloin ei toki saa enään aamupalaa. Tästä poikeavalla ajalla viemisestä pyrin ilmoittamaan etukäteen. Ei meillä ole kukaan valittanut, että olen hakenut lapset 14.30, vaikka normaalisti haen 15.45

sen ymmärrän että lapsi pitäs viedä sinne sillon kun ollaan sovittu ku on aika kettumaista jos lapses ois eka tulija eikä sit tulekkaan niin työntekijä tulee turhaan liian aikasi töihi! mutta se tuntuu kyllä hassulta että lasta ei sais hakea aikasemmin pois... kivahan se vaan lapsoselle ois että kotia pääsee aikasemmin.höh.

Niin, laitoimme hoitosopimukseen hoitoajaksi 7.30 - 16.30. Käytännössä minä vien lapsen klo 7.30 - 8 ja mies taas viimeistään aamupalalle eli noin 8.15. Lapsen haen pois työaikojeni mukaan, yleensä 15.30 - 16.15, joskus jo klo 15, mutta silloin joudun yleensä odottamaan hetken, että lapseni saa välipalan syötyä. Ilmoitamme etukäteen, jos lasta tullaan hakemaan puoli viiden jälkeen, eikä siinä ole koskaan ollut ongelmaa, eikä vaihtelevista hakuajoista ole muutenkaan sanottu mitään.

Mä vien 6.15-8. Jos vie kasin jälkeen, ei saa aamupalaa. Haen iltapäiväulkoilusta 15-17. Ei tarvii ilmoittaa eikä tietää etukäteen, ainoastaan jos hakee kesken toimintapäivän eli 9-14.30 pitää kertoa etukäteen.

Mä olen ilmoittanut että hoitopäivä on n. 8-16. Joskus harvoin ollaan aamulla 10-15 minuuttia aikaisemmin ja aika usein jopa puoli tuntia myöhemmin kun on kankeampi aamu. Iltapäivähaku saattaa venähtää vartilla, mutta kummastakaan liukumasta ei ole koskaan sanottu mitään.

Meillä saa tuoda ja hakea koska lystää. Tai ainakin mä olen tehnyt niin. Toki ilmoitan etukäteen kirjallisesti max. hoitoajat, mutta niistä tulee poikkeuksia viikottain. Hakuajoista siis. Mulla alkaa koulu/työ klo joskus klo 7, jolloin vien lapsen jo klo 6, toisinaan taas lapsi menee hoitoon vasta klo 9 tai 10.

Varmaankin saisi viedä myöhemmin kuin yleensä. Jos aiemmin, saattaisi vaatia erityisjärjestelyjä jos olisi ainoa esim. puoli seitsemään menevä. Ja esim. aamupala tarjoillaan kahdeksalta, jos vie lapsen 8.30 hoitoon, ei aamupalaa ole enää tarjolla. Pois saa hakea milloin vain, yleensä ilmoitan jos myöhästyn mutta en jos haenkin aiemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja maranooka:
Vuoropäiväkodissa olen törmännyt vastaavaan "vaatimukseen", muuten kuulostaa hiukan tiukkistelulta jos kyseessä ei ole esim. eskariaika.. Jospa heillä on syynsä.

Ei ole vuoropäiväkoti eikä eskari. Täytyy varmaan kysyä tälle asialle syytä, jospa sille on olemassa ihan looginen selitys.

Tietenkin saa, kunhan se tapahtuu ilmoitettujen hoitoaikojen puitteissa. Jos päiväkodista tehdään retkiä tms. niin että lasten on oltava siellä tiettyyn kellonlyömään mennessä, niistä ilmoitetaan aina etukäteen. Joskus ryhmä kyllä menee ex tempore vaikka metsäretkelle, mutta silloin pk:n pihalla on muita ryhmiä ulkona ja lapsen voi jättää sinne.

Minä haen aika useinkin ennen ilmoittamaani hakuaikaa, koska pääsen usein koulusta aiemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä näin:
Meille on soppariin ilmoitettu aika 7 - 17. Käytännössä aika on aina 7.30 - 15.30. Eikö koskaan ole tullut mitään sanomista.

sama. meillä on joko 9-17 tai 7.30-17. jos mä haen niin haen kl:16 ja jos mies niin viim. 16.45.

minusta toi apn saama on kyllä outo määräys! on neljän lapsen kans kokemusta monista ok enkä ikinä tollaiseen törmännyt. ai että jos pääseekin töistä aikasemmin niin ei sais hakea??

meillä saa viedä ja hakea milloin haluaa, vaikka poikkeaisikin sovitusta. Topki ilmoitan aina jos menevät esim. myöhempään, mutta hakemisesta en ilmoita, koska joskus vaan pääsee töistä lähtemään aikaisemmin.

Nyt ei ole ketään päiväkodissa, mutta esikoisen ollessa nuo oli meidänkin tarhassa toiveet.
Ei siihen mitenkään kamalan ryppyotsaisesti suhtauduttu, ja jos esim. yllättäen pääsikin aikaisemmin hakemaan niin se oli niille ihan ok.

Mutta syiksi ihan pyytämättä kerrottiin henkilökunta ja ruoka.
Henkilökuntaa on oltava lasten määrästä riippuen x-määrä. Helpompi niiden on vuoroja suunnitella, ja henkilökunnan määrä on sitten varmasti aina riittävä, jos on tiedossa koska kukakin sinne kullannuppunsa tiputtaa tai noutaa pois.

Kun määrärahat siellä(kin) silloin(kin) oli tiukilla, toivottiin myös sen takia ilmoitusta, että jos lapsi ei jotain normaalisti päiväkodissa syömäänsä ateriaa syökään (tuodaan myöhään/haetaan aikaisin), he jättävät sen sitten tilaamatta/ tekemättä.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
Meillä tuli tarhasta just lappu, että lapsi on vietävä tarhaan sovittuun aikaa ja haettava myös sovittuun aikaan. Musta vaatimus tuntuu hiukan kohtuuttomalta, vai enkö vaan osaa ymmärtää mikä pyynnön taustalla oleva syy on??

Sä kirjoitat että siinä lukee sovittuna aikana vienti ja haku. Mä veikkaan että tuollainen lappu on sen takia että jollain on hoitoaika merkitty esim. 7-17 ja ovat vieneet toistuvasti hoitoon ennen 7 tai hakeneet klo 17 jälkeen.

Kyllä sä saat omat lapses viedä ja hakea hoitoajan puitteissa ihan millon sua huvittaa. Ei se ole mikään vankila tmv.

Yhteistyössä