Saako teidän tarhaanne viedä lapsen hieman vaihtelevasti? Esim. tunnin liukumalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on sovittuna että tuon muksut tunnin liukuma ajalla.Riippuen aina miten ehdin kun on ensin koululaiset laitettava kouluun.

Haku aika on aina sama,mies hakee töistä tullessaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja -DLD-:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
Meillä tuli tarhasta just lappu, että lapsi on vietävä tarhaan sovittuun aikaa ja haettava myös sovittuun aikaan. Musta vaatimus tuntuu hiukan kohtuuttomalta, vai enkö vaan osaa ymmärtää mikä pyynnön taustalla oleva syy on??

Sä kirjoitat että siinä lukee sovittuna aikana vienti ja haku. Mä veikkaan että tuollainen lappu on sen takia että jollain on hoitoaika merkitty esim. 7-17 ja ovat vieneet toistuvasti hoitoon ennen 7 tai hakeneet klo 17 jälkeen.

Kyllä sä saat omat lapses viedä ja hakea hoitoajan puitteissa ihan millon sua huvittaa. Ei se ole mikään vankila tmv.

Kyllä se tarkoittaa tuota että viedään aikaisintaan klo 7 ja haetaan viimeistään klo 17 ellei toisin sovita.

Heh.. Meille pidettiin just hirveä puhuttelu kun 5-vuotias ei ole aina hoidossa tasan klo 9, jolloin heillä alkaa aamupiiri. On muutaman tunnin päivässä hoidossa, joskus ei tarvitsisi olla niin kiireellä menossa ja voisi pitää laiskotteluaamun - mutta tämähän ei tietysti tarhassa sovi. Luulin että ihan normaali käytäntö.. Puhutaan myöhästelystä jne. Koskaan ei oo myöhässä haettu kuitenkaan.

Meillä ollaan aika tarkkoja. 15 minuutin poikkeamat pitäisi aina ilmoitella. Viedään aika tarkkaan 8.15 ja puoli yhdeksään asti saa aamupalaa. Jos viedään aikaisemmin, ilmoitetaan kyllä, mutta olen saanut napinaa 8.25 viennistä, mikä ei aamuväsyneenä tunnu kovin kivalta. Samoin nouto ei saisi olla ennen neljää tai muutoin tulee huomautuksia. Kummankin vanhemman työajat riippuu enemmänkin tehtävistä töistä, joten olen kyllä noutanut heti kun vain olen ehtinyt. Siinähän irvistelevät :saint: Ja joskus en vaan ehdi. Jo ruuhkat tekevät arvioinnin vartin tarkkuudella tosi vaikeaksi. Muakin on aina ihmetyttänyt, miksi pitää tietää niin tarkkaan. Ei yleensä viedä ekana eikä haeta viimeisenä. Aamun mä vielä ymmärrän, mutta 8.15 tai 8.25. Onko sillä nyt niin väliä? Joskus kestää saada porukka autoon ja joskus mä vaan olen itse hidas.

Täh, ei ole tullut mieleenkään, ettei voisi vähän poiketa hoitoajoista. Kun mies oli työttömänä pari kuukautta, niin lapset vietiin tuntia myöhemmin hoitoon ja haettiin tuntia aikaisemmin hoidosta. Sitten molempien työajan vähän pitenivät, joten hoitoaikoja jouduttiin taas venyttämään molemmista päistä. Kuitenkin ollaan pysytty ilmoittamiemme aikarajojen sisäpuolella koko ajan. Ei ole päiväkodin taholta sanottu meille mitään.

Siis silloinhan se on sovittu, jos ilmoittaa etukäteen, että tuo myöhemmin tai hakee aiemmin.

Se lappu tarkoittaa sitä, että ei tuo ja hae miten sattuu, ja ei muista ilmoittaa muutoksista. Niitä lapsia on tosi rasittava odottaa, joiden pitäisi tulla aamupalalle eikä näy eikä kuulu mitään, sama illalla jos ei tulla hakemaan, mistä sen tietää milloin haetaan jos ei mitään ilmoiteta. Päivähoidossa toimitaan niiden ilmoitettujen aikajen perusteella, ja jos niihin tulee muutoksia niin niistä pitää ilmoittaa sinne hoitoon heti kun tietää, että ajat poikkeaa hoitosopimuksessa sovituista tai jo aiemmin ilmoitetuista.

Yhteistyössä