Saako teidän koululaiset viikkorahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hömppö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Moppi:
ok. Niin no meillä jos menee leffaan tai jotain niin me maksetaan, että meneehän sitä rahaa kuitenkin sitten enempi kun se 10?.
Mutta harvoinpa tyttö menee menoihin jotka maksaa.
Mä olen ottanut teinien kanssa ihan tarkoituksella sen linjan, että kotoa saavat tietyn summan ja sillä pitää sitten harrastukset ja huvitukset kustantaa. Mä en ole pohjaton lompakko mutta en jaksa myöskään tapella teinin kanssa siitä, mikä menoerä on "järkevä". Ovat oppineet ainakin sen, että raha ei kasva puussa, mutta ei ole kenenkään perheenjäsenen syy, ettei kasva. Rahasta ei siis ole ikinä tarvinnut noiden kahden kanssa riidellä. Ovat oppineet säästämään ja tekemään töitä tienatakseen "toimeentulotukensa" lisäksi extraa. Meillä on ollut erinomaisen hyvä ratkaisu. Jos se kuukausiraha ei riitä, tulevat kysymään, mitä voisi tehdä tienatakseen lisää. Ja nyt isompana tietty ovat tehneet oikeita töitäkin. Junnu pisti just viimeset 250 euroa menemään ja taloyhtiön pihaan on ilmestynyt roskalava. Sopivaa korvausta vastaan junnu aivan varmasti tyhjentää kaikki romut parvekkeelta sinne roskalavalle B)

=)

Alkuperäinen kirjoittaja marja:
meillä myös 14 v saa kuukausirahaa 130 eli noin sen minkä isänsä maksaa elareita. Maksaa noista rahoista kaiken paitsi tietenkin ruuan ja asumisen, toimii meillä hyvin. Oppii rahan käyttöä ja ymmärtää että kaikki maksaa. ekaluokkalaiselle on 8 euroa viikkoraha.

Ostaako uusia vaatteitakin tuosta rahasta???
Entä jos tarve uusille vaatteille ja ei haluu tuhlata, ostatko sinä sitten jos pakollisia ostoja?
Mietin vaan että me voitas kans muuttaa tuohon suuntaan kk-raha yläasteen myötä. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Moppi:
Alkuperäinen kirjoittaja marja:
meillä myös 14 v saa kuukausirahaa 130 eli noin sen minkä isänsä maksaa elareita. Maksaa noista rahoista kaiken paitsi tietenkin ruuan ja asumisen, toimii meillä hyvin. Oppii rahan käyttöä ja ymmärtää että kaikki maksaa. ekaluokkalaiselle on 8 euroa viikkoraha.

Ostaako uusia vaatteitakin tuosta rahasta???
Entä jos tarve uusille vaatteille ja ei haluu tuhlata, ostatko sinä sitten jos pakollisia ostoja?
Mietin vaan että me voitas kans muuttaa tuohon suuntaan kk-raha yläasteen myötä. =)

Ostaa itse kaikki vaatteensa. joskus saatan jotain sukkia ja alkkareita ostaa. Jos jonkun kalliimman vaatteen osto edessä esim. talvitakki niin muistutan etukäteen ja saatan maksaa takista osan jonka maksaa sit seuraavasta kk-rahasta takaisin. Meillä onneks muutenkin niin vaatehullu nuori kyseessä, et ei paljon tartte siitä puolesta huolehtia.

Meillä sai vielä reilu vuosi sitten kuukausirahaa mutta lopetin sen kun meni neljännelle, sovittiin että annan sitten kun kokeista tulee hyviä numeroita eli 7 on pienin josta vielä tipahtaa rahaa, eli sen mukaan annan mikä numero kokeesta tulee, tulee mulle halvemmaksi. Ja välillä neiti tekee kotitöitä omasta aloitteestaan , toisinaan saa tapella että sais tekemään kotitöitä mutta sitten olen luvannut jonkin pienen korvauksen jos jotakin tekee. Tänään auttoivat kaverinsa kanssa pilkkomaan tomaatteja, kurkkua, ananasta sekä repimään salaattia tacoja varten, mä sanoinkin että ruokapalkalla ootte muttei kaveri jäänyt sitten syömään kun piti mennä kotiin.

[
Tyttö joka on 7:lla saa kympeistä sitten 5e, koska on jo yläluokkalainen. Hän onkin saanut kahdesta ruotsin sanakokeesta 10+.
Vaika ekaluokkalaiselle ei tule numeroita niin maksetaan maksetaan hänelekin, koska jos kokeessa on vain pari virhettä, se on silloin ysi ja hän saa siitä euron.

Äiti ja isi köyhtyy kun lapset kasvaa :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Ei saa, mutta hyvistä koenumeroisa maksetaan

Paljoko maksatte?

50 senttiä kasista, 1e ysistä , ja 2e10. Tyttö joka on 7:lla saa kympeistä sitten 5e, koska on jo yläluokkalainen. Hänonkin saanut kahsesta ruotsin sanakokeesta 10+.
Vaika ekaluokkalaiselle ei tule numeroita niin maksetaan maksetaan hänelelkin, koska jos kokeessa on ain pari virhettä, se on silloin ysi ja hän saa siitä euron.

voi hih sun kanssas..haloo

Yhteistyössä