Saako teidän pihalle tulla leikkimään vaikka itse ette ole pihalla tai edes kotona?

• Viestiketjun aloittaja nipo?
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="heh";23751793]Maalla mekin asutaan. Omenoita saa ottaa kunhan kysyy luvan, marjoja saa kun kysyy ja grilliäkin saa käyttää kunhan on lupa kysytty. Mutta en kyllä tykkäisi jos joku vieras/tuttukin kävisi noin vain ilman erillistä sopimusta meidän puilla tai puskissa tai muuten pyöriskelisi pihassa. Silloin tällöin käy romanimiehiä pyörimässä ja yleensä etsiskelevät varastettavaa tavaraa.[/QUOTE]

Joo. Erilainen tilanne, paikka ja ehkä kyläkulttuurikin.

Minä suurimman osan kyläläisistä jo tunnen, mutta miehellä yhä tilanteita että törmää maillaan "tuntemattomaan" joka kulkee kuin kotonaan.

Hän on kovin ylpeä siitä, kun yhtenä aamuna työhuoneesta katseli kun "vieras äijä" lampsi keittiöön ja laittoi kahvit kiehumaan ja säikähtämisen tai pulttien ottamisen sijaan sanoi vain että "Keitäkkö mullekin?" Oli iso asenneaskel kaupunkilaispojalle.

Ja keittihän se, tuttu muurari joka nuohoomaan oli tullut ja aikoinaan paljon talkoooapunakin meillä ollut.

:D

Keittiönoita
Joo. Erilainen tilanne, paikka ja ehkä kyläkulttuurikin.

Minä suurimman osan kyläläisistä jo tunnen, mutta miehellä yhä tilanteita että törmää maillaan "tuntemattomaan" joka kulkee kuin kotonaan.

Hän on kovin ylpeä siitä, kun yhtenä aamuna työhuoneesta katseli kun "vieras äijä" lampsi keittiöön ja laittoi kahvit kiehumaan ja säikähtämisen tai pulttien ottamisen sijaan sanoi vain että "Keitäkkö mullekin?" Oli iso asenneaskel kaupunkilaispojalle.

Ja keittihän se, tuttu muurari joka nuohoomaan oli tullut ja aikoinaan paljon talkoooapunakin meillä ollut.

:D
Mä varmaan humauttaisin kaulimella tai jollain muulla kättä pidemmällä tunkeilijalta tajun kankaalle ja soittaisin sen jälkeen poliisin paikalle :D

"heip"
meillä asuu yhdet naapurit ihan lähellä, ja ne saa tulla pihaan ja vaikka sisälle asti vaikkei oltais kotona. saavat syödä marjat ja vaikka ruuat kaapista. ja samoin saamme tehdä me. naapurit on mun vanhemmat ja veljet.

ap.
Ton lapsen vanhemmat ei taida edes välittää... tulevat lastaan kyselemään vain jos ovat jonnekin lähdössä. Yleensä lapsi ei edes tiedä mihin aikaan heillä syödään eikä välttämättä käy edes kotonaan välillä vaan norkoilee meillä siihen asti, kunnes sanon että omani lähtevät nyt iltapuuhiin :O

eräs harmaana
Voi jessus. Muistan kultaista 80 -lukua ja omaa lapsuuttani, kun naapurin lasten kanssa kierreltiin salaa omakotitalo alueen pihoissa ( muissa kuin omissa! ) .Oli niin jänskää vaklata jotain "jorma virtasta" joka istu ja katteli Onnenpyörää tai mitä lie kalsarit jalassa jne. Oi niitä aikoja!
Vanhemmilla ei ollut hajuakaan että siellä kurkittiin talojen reunustoilla ikkunoista ja kehiteltiin vaikka mitä vaklausjuttuja.
Me kyllä oltiin silloin niin hurjia muksuja, että käytiin myös virpomassa koko naapurusto aina pääsiäisenä mikä sekin on tänä päivänä monelle nitron paikka :D :D

Hetkinen. Oli minulla yksi naapuri kerran, ihan kerrostalossa, joka sai tulla kotiini omilla avaimillaan jos sinne jotain asiaa oli. Paras ystäväni siis :D Kävi hakemassa mm. teetä, piirustuspaperia, puhtaita sukkia, ruokaa ja katsomassa jotain sarja kun oma telkkarinsa ei toiminutkaan.

Yhteistyössä