saako tämmösiin pihoihin tehä aitaa ym?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pienenhetken
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pienenhetken

Aktiivinen jäsen
11.09.2005
17 073
0
36
mulla ei oo kokemusta rivitaloasumisesta,niin mietin sitten että saakohan tämmösen uudehkon rivarin pihan aidata? vai haittaako se jotenki yleisilmettä taijotain? :D :ashamed:

141_995606_img384465.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:
Sisko tota aikasemmin selvitteli, kun aiko sellasta matalaa aitaa koiria varten. Lupa pitää olla taloyhtiöltä ja naapureilta. Niin ainakin heillä. Eivätkä saaneet lupaa :/

mä kans just koiran ja lasten takia mietin sitä aitaa...voi olla ettei sais tehä ku ei kerta kellään muullakaan oo :/
ja eikai sitä nyt mihinkään taloyhtiön kokouksiin pääse ilman että asuu tossa jo? :/ enkä aijo ostaa sellasta johon sitä aitaa ei saa tehä...

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
Sisko tota aikasemmin selvitteli, kun aiko sellasta matalaa aitaa koiria varten. Lupa pitää olla taloyhtiöltä ja naapureilta. Niin ainakin heillä. Eivätkä saaneet lupaa :/

mä kans just koiran ja lasten takia mietin sitä aitaa...voi olla ettei sais tehä ku ei kerta kellään muullakaan oo :/
ja eikai sitä nyt mihinkään taloyhtiön kokouksiin pääse ilman että asuu tossa jo? :/ enkä aijo ostaa sellasta johon sitä aitaa ei saa tehä...

Hekin ostivat asunnon (uutena) ja sitten alkovat vasta selvittää. Ei kuulema saanut laittaa edes sellasta kevyempää versioo (vireestä "rautalangasta"). Pitivät sitten koiria narunperässä niin kauan kun siinä asuivat.
Toivottavasti saat selvitettyä asiaa ja pyydä kirjallisena päätös jos myönteinen.

varmaan tämmösissä uusissa taloissa on tarkkaa tuo :|
olis niin huoletonta ku vois takaovesta kulkee ilman että joko lapset tai koira karkaa :D
On se vanhemmissakin. Tää on rakennettu 1985 eikä saa pihoihin rakennella ylimääräisiä aitoja tai muutakaan. Päätös ei ole taloyhtiön vaan Vantaan kaupungin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
varmaan tämmösissä uusissa taloissa on tarkkaa tuo :|
olis niin huoletonta ku vois takaovesta kulkee ilman että joko lapset tai koira karkaa :D
On se vanhemmissakin. Tää on rakennettu 1985 eikä saa pihoihin rakennella ylimääräisiä aitoja tai muutakaan. Päätös ei ole taloyhtiön vaan Vantaan kaupungin.

ahaa,no sitten.
täällä vaan näkee paljon noita vanhoja taloja joissa on sitten ties minkänäköstä viritelmää pihalla :D
mutta jos sen oikeen kaupunki kieltää niin sitten voi olla vaikeempaa saada lupa :|

Lupa pitää olla taloyhtiöltä ja naapureilta. Niin ainakin heillä. Eivätkä saaneet lupaa :/

Mä tiedän yhden tapauksen jossa rivitaloasukkaiden välit tulehtu aika pahastikin aitojen rakentamisen takia. Yksi halusi toista ja toinen toista niin oli soppa valmis.

Mä soittaisin taloyhtiön hallituksen puheenjohtajalle, voi olla vaikka että aidasta on jo päätetty. Silloin kun mä asuin rivarissa, niin tehtiin kokouksessa päätös että kaikki pihat aidataan, taloyhtiö hoiti urakoitsijan. Portin sai sitten itse tehdä jos halusi (etukäteen määrätynlaisen) tähän päädyttiin siksi että ulkoilme pysyy yhtenäisenä ja perusteluina aitaamiselle oli se että lapset pysyy omilla pihoillaan, rajat selkeämmät, jokainen saa oman rauhan ja jälleenmyynti arvokin paranee :) Eli siinä sulle kättä pidenpää neuvotteluihin .

Alkuperäinen kirjoittaja MaijaMehiläinen:
Mä soittaisin taloyhtiön hallituksen puheenjohtajalle, voi olla vaikka että aidasta on jo päätetty. Silloin kun mä asuin rivarissa, niin tehtiin kokouksessa päätös että kaikki pihat aidataan, taloyhtiö hoiti urakoitsijan. Portin sai sitten itse tehdä jos halusi (etukäteen määrätynlaisen) tähän päädyttiin siksi että ulkoilme pysyy yhtenäisenä ja perusteluina aitaamiselle oli se että lapset pysyy omilla pihoillaan, rajat selkeämmät, jokainen saa oman rauhan ja jälleenmyynti arvokin paranee :) Eli siinä sulle kättä pidenpää neuvotteluihin .

saako tollasen numeron välittäjältä jo siinä vaiheessa kun käy asuntoa katsomassa? toi on rakennettu -06,oisko aidat jo tehty jos ois aijottu?

Me asuttiin muutama vuosi sitten 90-luvun rivarissa ja ihan vaan seinänaapurilta kysyttiin että sopiiko aidata. Verkkoaidan käsittääkseni saa laittaa ilman mitään lupaa ,kiinteä rakenteiseen(puuaitaan) tarvii hakea lupa. Ja vaikka olis seinänaapuri sanonu että ei saa,niin oltais varmaan laitettu silti. Olihan se senkin etu että ylivilkas bokseri pysy omalla pihalla eikä menny naapurin pihaa kuopsutttaa!Mulla on sellanen mielikuva että sellasen verkkoaidan tosiaan saa laittaa ilman lupia.Kannattaa soittaa johonkin kaupungin tekniseen virastoon ja kysyä

Yhteistyössä