Nyt pelottaa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Molleri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Molleri

Aktiivinen jäsen
31.10.2008
10 678
1
36
Meidän 1v on tiistai-aamusta asti ollu kuumeessa. Kuume nousi 2 tunnissa aamupäikkäreiden aikaan yli 38. Sitä kuumetta on sitten pidelly enemmän ja vähemmän tässä aikana, mutta eilen likka sai kuumekouristuksen ja eikun ambulanssilla sairaalaan. Mä oikeesti säikähdin niiiinnn paljon :'( Sitä en kellekään toivois, ja vaikkei se vaarallinen olekaan niin onhan se silti pelottavaa.
Nyt mietin koko ajan, että tuleeko se uudestaan ja millon.. ja et oonko silloin täällä yksin vai kuopuksen kanssa, vai onko mieski kotona. Mitä jos se tulee keskellä yötä enkä mä herää? Ja ennenkaikkea se että meenkö lukkoon enkä osaakaan tehdä mitään. Mulla on oikeesti niin paljon kysymyksiä :ashamed: Kuumelääkkeeksi saatiin nyt Pronaxen ja kohtauslääkkeeksi Stesolid.

Onko teillä kokemusta tästä..?

Hmm, mun kaverin lapsella oli just sama homma...Nyt tullu näpyt eli sillä oli vauvarokkoa. Lanssilla oli hekin menny sairaalaan ja oli kuulema aika paniikki.

*voin vain kuvitella*

Muuta en osaa vastata..

Tiistaina aamulla kun me herättiin,ei ollu mitään merkkejä kuumeesta. Mä laitoin normaalisti aamu-unille ja laittelin tytön nukkuessa itseeni valmiiks shoppailureissua varten.. Sit ku hän heräs, niin kuume oli jo 38.6.. Miten voin tietää lääkitä jos se kuume tosiaan nousee tuhatta ja sataa ihan muutamassa tunnissa? Nyt mä täällä ihan paniikissa odotan et se painajainen alkaa alusta. Annoin sitä Pronaxenia neljän aikaan, nyt tyttö nukkuu. Pitäskö vielä antaa nyt alkuyöstä panadolia ihan varmuuden vuoks?

Onneksi mieski on kotona, niin se koittaa hillitä tätä mun hysteriaa :)

tuo mun muru nyt 4v on saanu 1,5v asti kuumekouristuksia...edelleenkin tulee jos kuume nousee. Ja mä kanssa kamala panikoija asian suhteen.Heti kun hiukankin alkaa lämpö nousemaan niin lääkettä, panadolia ja pronaxenia. Ja vaatteet pois ja ikkunaa auki tms jos mahdollista..meillä kans kuume nousee toooosi nopeeta ja yleensä unien jälkeen onkin saanu kouristuksen kun ei oo kerennyt lääkettä antaan/vaikuttaan. Diapam suppoja oli kouristuksia varten mutta ei ne meillä oo koskaan onneks niin kauan kestäny että olis tarvinu antaa, palauttelin apteekkiin juuri kun päiväys meni.
Ja se paniikki on vieläkin ihan kamala jos kouristus tulee ja jos pojalla kuumetta niin en meinaa uskaltaa käydä nukkumaan ite ollenkaan... kerran poika sano että äiti kuka mua ravisteli yöllä, en tiä olisko voinu ite huomata tuollain kouristuksen. sai samana yönä vielä toisenkin niin aattelin et jos on saanu jo aiemmin omassa sängyssä kun noin sano
:(

Tsemppiä!

Tosta kuumekouristuksesta en osaa sanoa, mutta meidän kuopukselle nousi viime viikolla tunnissa ihan peruslukemista 38.7 asti ja sitä kuumetta piteli 5päivää. Korvatulehdus ja leukkariarvot päin peetä. Antibioottia saatiin korviin ja ohjeet pitää kuume mahd. matalana burana-supoilla.
Huomenna labraan ottamaan leukkarit uusiks.

Alkuperäinen kirjoittaja Keffeli:
Diapam suppoja oli kouristuksia varten mutta ei ne meillä oo koskaan onneks niin kauan kestäny että olis tarvinu antaa, palauttelin apteekkiin juuri kun päiväys meni.

Meillä käski lääkäri laittaa supon heti kun alkaa kouristella :| Verikokeet otettiin ja kaikki ok, korvat terveet jne. Eli on virusperäistä.
Viime yö meni taas huonosti, tyttö itkeskeli eikä nukkumisesta tahtonu tulla mitään.. Annoin aamuyöstä Panadolia ja nyt ei oo kuumettakaan tullu. Toivottavasti tää sairastaminen oli nyt tältä erää tässä ja noi kouristukset pysyis poissa :(

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Alkuperäinen kirjoittaja Keffeli:
Diapam suppoja oli kouristuksia varten mutta ei ne meillä oo koskaan onneks niin kauan kestäny että olis tarvinu antaa, palauttelin apteekkiin juuri kun päiväys meni.

Meillä käski lääkäri laittaa supon heti kun alkaa kouristella :| Verikokeet otettiin ja kaikki ok, korvat terveet jne. Eli on virusperäistä.
Viime yö meni taas huonosti, tyttö itkeskeli eikä nukkumisesta tahtonu tulla mitään.. Annoin aamuyöstä Panadolia ja nyt ei oo kuumettakaan tullu. Toivottavasti tää sairastaminen oli nyt tältä erää tässä ja noi kouristukset pysyis poissa :(

Meille sillon öö pari vuotta sitten annettiin ohjeet että jos kouristelee pidempään.Meillä ne kun on kestänyt pahimmillaankin max 5min. Joskus ihan silleen vaan "kouristellut" että esimerkiks syöttötuolissa yhtäkkiä valahtanu ja lasi tippunu kädestä ja se siinä...

Meillä kans semmoset ohjeet, että kannattaa se diapam antaa heti kun kouristelee tai vaikka se kouristelu kerkiäiskin loppua ennen lääkkeen antoa. Tämä siksi, että se paremmin ehkäisee uutta kouristusta. Tämän ohjeen sain siis sillon kun poika oli kouristellu autossa, vietiin sairaalaan jossa se kouristeli vielä uudestaan tutkimuspöydällä. Tsemppiä, tuo on kyllä todella inhottavaa :(